Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_2A_D1-09_U01 | potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_2A_U09 | potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, uwzględniając ewentualne ich modyfikacje, do modelowania i projektowania elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi |
---|
O_2A_U10 | potrafi – przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych – dokonać oceny i zastosować odpowiednie metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne z zastosowaniem podejścia systemowego, jak również formułować i testować hipotezy związane m.in. z modelowaniem i projektowaniem elementów, układów, systemów, procesów, maszyn czy obiektów oceanotechnicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | nabycie umiejętności sporządzenia projektu konstrukcji lub technologii obiektu oceanotechnicznego |
---|
Treści programowe | T-P-1 | Alternatywnie:
1. Projekt konstrukcji obiektu oceanotechnicznego – statku (platformy wydobywczej) w następującym zakresie: dobór materiałów konstrukcyjnych, dobór układu wiązań w poszczególnych rejonach konstrukcyjnych, dobór odstępu wręgowego i odstępu elementów zładu (rozmieszczenia wiązań ramowych i usztywnień), zwymiarowanie wiązań ramowych i usztywnień i innych elementów konstrukcyjnych, obliczenie geometrycznych i wytrzymałościowych charakterystyk przekroju poprzecznego kadłuba, obliczenia wytrzymałości wzdłużnej (ogólnej) w wybranych stanach załadowania, rysunek konstrukcji właściwy dla projektu klasyfikacyjnego, analiza wyników, opis techniczny konstrukcji. Weryfikacja uzyskanych wyników obliczeniami metodą elementów skończonych przy wykorzystaniu programów komputerowych.
2. Projekt technologii budowy lub remontu wybranej sekcji kadłuba statku (platformy wydobywczej) z zastosowaniem programów CAD/CAM w zakresie: sformułowania założeń projektu, wyboru technologii budowy dla określonego typu sekcji, opisu warunków technicznych miejsca budowy, opracowania technologii wytwarzania lub remontu dla wybranej sekcji kadłuba statku (platformy), określenia pracochłonności, materiałochłonności oraz opracowanie harmonogramu budowy sekcji kadłuba statku (platformy). |
---|
Metody nauczania | M-1 | metoda projektów |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu |
---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności studenta na zajęciach |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykorzystać poznanych metod i modeli matematycznych, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi. |
3,0 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o podstawowym stopniu trudności. |
3,5 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o średnim stopniu trudności. |
4,0 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w rozwiązywaniu problemów o zaawansowanym stopniu trudności. |
4,5 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w formułowaniu i rozwiązywaniu problemów o średnim stopniu trudności. |
5,0 | Student potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, do formułowania hipotez, modelowania i projektowania konstrukcji i technologii obiektów oceanotechnicznych przy pomocy odpowiednich narzędzi w formułowaniu i rozwiązywaniu problemów o zaawansowanym stopniu trudności. |