Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Transport (S1)
specjalność: Inżynieria ruchu w transporcie

Sylabus przedmiotu Technologia budowy infrastruktury drogowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Transport
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia budowy infrastruktury drogowej
Specjalność Inżynieria ruchu w transporcie
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tadeusz Graczyk <Tadeusz.Graczyk@zut.edu.pl>, Radosław Rutkowski <Radoslaw.Rutkowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 15 1,00,29zaliczenie
projektyP7 15 1,00,29zaliczenie
wykładyW7 30 2,00,42egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zagadnienia technologi budowy infrastruktury drogowej
W-2Technologia budowy infrastruktury drogowej (podstawy)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej.
C-2Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji
C-3Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej15
15
projekty
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.15
15
wykłady
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.4
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.3
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych4
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.4
T-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą3
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna3
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty5
T-W-8Ekrany akustyczne4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2studiowanie literatury10
25
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2studiowanie literatury10
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury18
A-W-3EGZAMIN2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych.
S-3Ocena formująca: Projekt: ocena poszczególnych etapów realizacji projektu.
S-4Ocena podsumowująca: Projekt: ocena ostatecznego efektu wykonania projektu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-10_W08
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury drogowej oraz zna technologie jej budwy
TR_1A_W08T1A_W04, T1A_W05InzA_W05C-3, C-2, C-1T-W-8, T-W-6, T-W-2, T-P-1, T-W-7, T-W-4, T-L-1, T-W-5, T-W-3, T-W-1M-1, M-3, M-2S-2, S-1, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-10_U03
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące technologii budwy infrastruktury drogowej
TR_1A_U03T1A_U02C-1, C-3, C-2T-W-4, T-W-2, T-L-1, T-P-1, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-3, T-W-7, T-W-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2
TR_1A_D4-10_U15
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla technologii budowy infrastruktury drogowej
TR_1A_U15T1A_U14InzA_U06C-3, C-1, C-2T-W-5, T-L-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-P-1, T-W-1M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TR_1A_D4-10_K01
Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń związanych z infrastrukturą drogową
TR_1A_K08T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-3, C-2, C-1T-W-5, T-L-1, T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-P-1M-1, M-3, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-10_W08
Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury drogowej oraz zna technologie jej budwy
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-10_U03
Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące technologii budwy infrastruktury drogowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
TR_1A_D4-10_U15
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla technologii budowy infrastruktury drogowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TR_1A_D4-10_K01
Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń związanych z infrastrukturą drogową
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli

Literatura podstawowa

  1. Korjat A., Bezpieczeństwo ruchu drogowego, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2010, ISBN 978-83-60738-99-3.
  2. Gronowicz J., Ochrona środowiska w transporcie lądowym, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2004, ISBN 83-7204-374-4
  3. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-206-1707-8.
  4. Bojarski P., Wymagania prawne ochrony środowiska w odniesieniu do ruchu drogowego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 2004, ISBN 83-229-2273-6
  5. Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym., 2011
  6. red. B. Jackowiak, Oddziaływanie infrastruktury transportowej na przestrzeń przyrodniczą, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, Warszawa-Poznań-Lublin, 2007, ISBN 83-87414-83-2
  7. Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym., 2011
  8. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-206-1707-8.
  9. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody., 2011
  10. Rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 31 grudnia 2001 w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia., 2011
  11. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie., 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej15
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.4
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.3
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych4
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.4
T-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą3
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna3
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty5
T-W-8Ekrany akustyczne4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2studiowanie literatury10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2studiowanie literatury10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2studiowanie literatury18
A-W-3EGZAMIN2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D4-10_W08Student ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury drogowej oraz zna technologie jej budwy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_W08ma wiedzę na temat funkcjonowania i wykorzystywania infrastruktury transportowej oraz zna metody jej kształtowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej
C-2Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji
C-1Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej.
Treści programoweT-W-8Ekrany akustyczne
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.
T-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej
T-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-3Ocena formująca: Projekt: ocena poszczególnych etapów realizacji projektu.
S-4Ocena podsumowująca: Projekt: ocena ostatecznego efektu wykonania projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy w zakresie przedmiotu, nie potrafi podać definicji pojęć i zagadnień omawianych na zajęciach
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia wymaganego przez efekt zakresu kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D4-10_U03Student potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące technologii budwy infrastruktury drogowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U03potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik, przekazując informacje techniczne dotyczące transportu w sposób zrozumiały, zarówno dla osób ze środowiska zawodowego, jak i spoza niego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej.
C-3Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej
C-2Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji
Treści programoweT-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.
T-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna
T-W-8Ekrany akustyczne
T-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D4-10_U15Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla technologii budowy infrastruktury drogowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla transportu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej
C-1Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej.
C-2Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji
Treści programoweT-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą
T-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna
T-W-8Ekrany akustyczne
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTR_1A_D4-10_K01Student jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń związanych z infrastrukturą drogową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTR_1A_K08jest wrażliwy na występujące w transporcie zagrożenia i ma świadomość związanego z nimi ryzyka i konsekwencji zagrożeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Umiejetność wskazywania rozwiązań budowy infrastruktury drogowej
C-2Znajomość zagadnień z zakresu technologii budowy infrastruktury drogowej: czynniki wpływające na wybór rozwiązań projektowych oraz technologii ich realizacji
C-1Zapoznanie student z obowiązującymi przepisami z technologii budowy infrastruktury drogowej.
Treści programoweT-W-5Przejazd kolejowy wraz z całą infrastrukturą
T-L-1Komputerowe symulacje projektowania infrastruktury drogowej
T-W-3Kanalizacja deszczowa. System odbioru wód opadowych
T-W-8Ekrany akustyczne
T-W-7Skrzyżowania bezkolizyjne, mosty
T-W-1Infrastruktura drogowa informacje podstawowe, definicje.
T-W-2Oznakowanie pionowe i poziome.
T-W-4Sieć i punkty oświetlenia ulicznego.
T-W-6Przejścia dla pieszych Przystanki, zatoki autobusowe Sygnalizacja świetlna
T-P-1Wykonanie projektu infrastruktury drogowej w wybranym zakresie.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające oraz problemowe.
M-3Projekty: metody praktyczne w postaci projektów wykonywanych w oparciu o dostępne dane.
M-2Labolatoria: metody praktyczne z wykorzystaniem bazy laboratoryjnej katedry
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Wykłady: egzamin pisemny (zestaw 3 pytań, każde pytanie oceniane, ocena łączna jest średnią uzyskanych ocen cząstkowych za każde pytanie) obejmuje zakres tematyczny wykładów i sprawdzające uzyskane efekty kształcenia
S-2Ocena podsumowująca: Labolatoria: ocena poszczególnych etapów realizacji ćwiczeń labolatoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli