Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (N2)
specjalność: Biotechnologia w produkcji zwierzęcej i ochronie środowiska

Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium magisterskie
Specjalność Biotechnologia w produkcji roślinnej
Jednostka prowadząca Katedra Immunologii, Mikrobiologii i Chemii Fizjologicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Danuta Czernomysy-Furowicz <Danuta.Czernomysy-Furowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne
W-2Umiejętność edytowania tekstu
W-3Znajomość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w biotechnologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.3
T-S-2Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy.3
T-S-3Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia.3
T-S-4Analiza tekstu wzorcowego.3
T-S-5Technika pisania pracy w edytorze tekstu.3
T-S-6Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne.3
T-S-7Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne).3
T-S-8Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu.4
T-S-9Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej.5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-S-2Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych.30
A-S-3Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej; wstepna ocena zebranego materiału źródłowego.30
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin dyplomowy i obrona pracy licencjackiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTR-S-A5_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
BT_2A_W08R2A_W04InzA2_W02C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1
BT_2A_BTR-S-A5_W02
Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej
BT_2A_W11R2A_W05, R2A_W09C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTR-S-A5_U01
W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosowania metod diagnostyki laboratoryjnej.
BT_2A_U05, BT_2A_U09R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04, R2A_U05, R2A_U06, R2A_U07, R2A_U08, R2A_U09InzA2_U01, InzA2_U05, InzA2_U08C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1
BT_2A_BTR-S-A5_U02
W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania
BT_2A_U02R2A_U01, R2A_U03, R2A_U04InzA2_U01, InzA2_U02C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BTR-S-A5_K01
Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej
BT_2A_K02R2A_K04, R2A_K05InzA2_K01C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1
BT_2A_BTR-S-A5_K02
Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną
BT_2A_K04R2A_K02, R2A_K03C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5, T-S-6, T-S-7, T-S-8, T-S-9M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTR-S-A5_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BT_2A_BTR-S-A5_W02
Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTR-S-A5_U01
W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosowania metod diagnostyki laboratoryjnej.
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BT_2A_BTR-S-A5_U02
W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BT_2A_BTR-S-A5_K01
Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
BT_2A_BTR-S-A5_K02
Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Pilitechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.3
T-S-2Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy.3
T-S-3Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia.3
T-S-4Analiza tekstu wzorcowego.3
T-S-5Technika pisania pracy w edytorze tekstu.3
T-S-6Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne.3
T-S-7Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne).3
T-S-8Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu.4
T-S-9Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej.5
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-S-2Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych.30
A-S-3Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej; wstepna ocena zebranego materiału źródłowego.30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTR-S-A5_W01Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W08posiada znajomość zaawansowanych metod laboratoryjnych, technik i narzędzi inżynierskich pozwalających na wykonywanie technicznych zadań dostosowanych do kierunku biotechnologia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W04ma pogłębioną wiedzę o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrody nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy.
T-S-3Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia.
T-S-4Analiza tekstu wzorcowego.
T-S-5Technika pisania pracy w edytorze tekstu.
T-S-6Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne.
T-S-7Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne).
T-S-8Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu.
T-S-9Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTR-S-A5_W02Student zna metodologię przygotowania i napisania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_W11zna techniki badawcze oraz zasady przygotowania i napisania pracy naukowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_W05wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R2A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy.
T-S-3Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia.
T-S-4Analiza tekstu wzorcowego.
T-S-5Technika pisania pracy w edytorze tekstu.
T-S-6Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne.
T-S-7Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne).
T-S-8Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu.
T-S-9Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTR-S-A5_U01W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badwczych lub zastosowania metod diagnostyki laboratoryjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U05Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proces eksperymentalny; zna i stosuje metody oraz systemy diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej; posiada umiejętność prowadzenia prac badawczych z użyciem materiału biologicznego; potrafi przeprowadzać badania z użyciem mikroskopów; stosuje w analizie i diagnostyce narzędzia bioinformatyczne. Zna systemy i procesy wykorzystywane w ocenie stanu środowiska.
BT_2A_U09Stosuje poznane metody w pracy badawczej; opracowuje piśmiennictwo zgodnie z profilem badawczym; analizuje doniesienia naukowe i inne materiały źródłowe w kontekście własnego projektu badawczego; potrafi przygotować projekt własnych badań naukowych oraz samodzielnie przygotowć opracowanie naukowe.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U05samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia
R2A_U06posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R2A_U07ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R2A_U08posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
R2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy.
T-S-3Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia.
T-S-4Analiza tekstu wzorcowego.
T-S-5Technika pisania pracy w edytorze tekstu.
T-S-6Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne.
T-S-7Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne).
T-S-8Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu.
T-S-9Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTR-S-A5_U02W realizacji pracy dyplomowej wykorzystuje swą pogłębioną wiedzę statystyczną i bioinformatyczną i posiada umiejętność jej zastosowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_U02Umie zaplanować i analizować badania biotechnologiczne z wykorzystaniem narzędzi bioinformatycznych.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R2A_U03rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R2A_U04samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy.
T-S-3Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia.
T-S-4Analiza tekstu wzorcowego.
T-S-5Technika pisania pracy w edytorze tekstu.
T-S-6Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne.
T-S-7Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne).
T-S-8Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu.
T-S-9Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTR-S-A5_K01Student wykazuje zrozumienie i przekonanie o poznowalności procesów i zjawisk biologicznych będących tematem jego pracy magisterskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K02wykazuje zrozumienie procesów biotechnologicznych wykorzystywanych w różnych obszarach działalności człowieka; interpretuje i opisuje te procesy wykorzystując podejście naukowe
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R2A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję wysokiej jakości żywności, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy.
T-S-3Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia.
T-S-4Analiza tekstu wzorcowego.
T-S-5Technika pisania pracy w edytorze tekstu.
T-S-6Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne.
T-S-7Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne).
T-S-8Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu.
T-S-9Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBT_2A_BTR-S-A5_K02Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBT_2A_K04ma świadomość istnienia norm etycznych i społecznych, związanych z prowadzoną pracą badawczą i działalnością zawodową; rozumie celowość postępowania zgodnie z wytyczonymi zasadami etycznymi i prawnymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy magisterskiej i przygotowanie do jej obrony
Treści programoweT-S-1Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-2Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy.
T-S-3Rady dotyczace pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia.
T-S-4Analiza tekstu wzorcowego.
T-S-5Technika pisania pracy w edytorze tekstu.
T-S-6Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne.
T-S-7Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne).
T-S-8Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu.
T-S-9Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postepów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
3,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
4,5Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora
5,0Kryteria oceny opracowane indywidualnie przez promotora