Sylabus przedmiotu Historia jeździectwa i użytkowania koni:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Zootechnika |
Forma studiów |
studia niestacjonarne |
Poziom |
pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
inżynier |
Obszary studiów |
nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich |
Profil |
ogólnoakademicki |
Moduł |
— |
Przedmiot |
Historia jeździectwa i użytkowania koni |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Pracownia Hodowli Koni i Animaloterapii |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Ryszard Pikuła <Ryszard.Pikula@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
1,0 |
ECTS (formy) |
1,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
polski |
Blok obieralny |
3 |
Grupa obieralna |
2 |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 2 | 10 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|
W-1 | podstawowe wiadomości z biologii i zoologii na poziomie liceum |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|
C-1 | student posiada podstawową wiedzę na temat rozwoju jeździectwa i różnych szkół ekwitacji oraz roli konia w historii i kulturze człowieka |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Związek człowieka z koniem, wpływ procesu udomowienia na zmiany w psychice konia i jego reakcji na otaczający go świat. Koń w religii, wierzeniach, mitach ( film „Konie mityczne”). Koń w polskiej kulturze i sztuce (malarstwo, rzeźba, film, fotografia). | 2 |
T-W-2 | Koń w Mezopotamii, ”Traktat o hodowli koni”, koń w kulturze Persów. Rozwój hodowli i użytkowania koni w Chinach, postęp w sztuce jeździeckiej, historia wykorzystanie siodła, strzemion i ostróg. | 2 |
T-W-3 | Koń w cywilizacji hinduskiej, egipskiej, greckiej i włoskiej. Historia hodowli koni w Europie Zachodniej (Niemcy, Hiszpania, Francja, Anglia). Średniowieczny okres rozwoju rycerstwa. Konie w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej. | 1 |
T-W-4 | Hodowla koni w Polsce do I wojny światowej i w okresie międzywojennym, konkursy hippiczne. Rozważania na temat Polskiej Szkoły Jazdy Konnej. II Wojna Światowa i okres powojenny w użytkowaniu koni w Polsce. | 2 |
T-W-5 | Historia jeździectwa i użytkowania w Polsce - okres przedwojenny, spory między zwolennikami klasycznej a naturalnej (włoskiej) szkoły jazdy. Okres powojenny. Koń w świecie współczesnym. | 3 |
| 10 |
---|
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|
wykłady |
---|
A-W-1 | praca własna studenta ze wskazną literturą i przygotwanie do zaliczenia | 19 |
A-W-2 | zaliczenie pisemne | 1 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
| 30 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
ZO_1A_ZO-S-O1.5_W01 student charakteryzuje podstawowe szkoły jeździeckie rozwijające się na przestrzeni wieków | ZO_1A_W09, ZO_1A_W11 | R1A_W02 | — | — | — | — | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|
ZO_1A_ZO-S-O1.5_W01 student charakteryzuje podstawowe szkoły jeździeckie rozwijające się na przestrzeni wieków | 2,0 | |
3,0 | student posiada dostateczną wiedzę na temat podstawowych szkół jeździeckich, popełnia błędy merytoryczne |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |