Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)
specjalność: Hodowla koni i jeździectwo
Sylabus przedmiotu Przyrodnicze inspiracje w sztuce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przyrodnicze inspiracje w sztuce | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Zoologii i Pszczelnictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wiesław Salicki <Wieslaw.Salicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiadmości z histori, literatury i muzyki na poziomie szkoły średnieji |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie podstaw wiedzy z zkresu działalności artystycznej człowieka inspirowanej przyrodą w zakresie sztuk plastycznych |
C-2 | Opanowanie podstaw wiedzy z zkresu działalności artystycznej człowieka inspirowanej przyrodą w zakresie poezji |
C-3 | Opanowanie podstaw wiedzy z zkresu działalności artystycznej człowieka inspirowanej przyrodą w zakresie muzyki |
C-4 | Indywidualna analiza dzieła sztuki w zakresie inspiracji przyrodniczych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Motywy przyrodnicze w kulturach prehistorycznych i wczesnej starożytności | 1 |
T-W-2 | Przyroda w sztuce starożytnej Grecji i Rzymu | 1 |
T-W-3 | Przyroda w sztuce bizantyńskiej, romańskiej i gotyckiej | 1 |
T-W-4 | Odwzorowania przyrody w sztuce renesansu i baroku | 1 |
T-W-5 | Klasycystyczne i romantyczne wizje przyrody | 1 |
T-W-6 | Elementy przyrodnicze w sztuce impresjonistycznej i ekspresjonistycznej | 1 |
T-W-7 | Inspiracje przyrodnicze w sztuce eklektycznej, modernistycznej i współczesnej | 1 |
T-W-8 | Inspiracje przyrodnicze w muzyce instrumentalnej | 1 |
T-W-9 | Inspiracje przyrodnicze w muzyce wokalnej | 1 |
T-W-10 | Zwierzęta, rośliny i krajobrazy w poezji | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | samodzielne przygotowanie eseju na zadany temat | 10 |
A-W-3 | przygotowanie do sprawdzianu | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem sprzętu audiowizualnego |
M-2 | Analiza wybranych dzieł sztuki |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena podsumowująca znajomość zagadnień wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena pracy indywidualnej studenta |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-S-A5.4_W01 Student powinien rozpoznawać elementy przyrody, które inspirowały artystów | ZO_1A_W11 | R1A_W02 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-S-A5.4_U01 Student na podstawie treści wykładowej i pracy własnej potrafi analizować dzieła sztuki | ZO_1A_U03 | R1A_U02, R1A_U03 | — | C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-S-A5.4_K01 Student analizując indywidualnie wybrane dzieła wykaże się zdolnością poszukiwania źródeł wiedzy i ich interpretowania | ZO_1A_K06 | R1A_K04, R1A_K07 | — | C-4 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZO-S-A5.4_W01 Student powinien rozpoznawać elementy przyrody, które inspirowały artystów | 2,0 | brak znajomości elementów przyrody w omawianych dziełach, brak znajomości epok |
3,0 | pobieżna zanjomość elementów przyrody przedstawionych w dziełach sztuki, słaba znajomość epok, dzieł sztuki i twórców | |
3,5 | wystarczająca zanjomość elementów przyrody przedstawionych w dziełach sztuki, słaba znajomość epok, dzieł sztuki i twórców | |
4,0 | dobra zanjomość elementów przyrody przedstawionych w dziełach sztuki, wystarczająca znajomość epok, dzieł sztuki i twórców | |
4,5 | więcej niż dobra zanjomość elementów przyrody przedstawionych w dziełach sztuki, dobra znajomość epok, dzieł sztuki i twórców | |
5,0 | bardzo dobra zanjomość elementów przyrody przedstawionych w dziełach sztuki, bardzo dobra znajomość epok, dzieł sztuki i twórców |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZO-S-A5.4_U01 Student na podstawie treści wykładowej i pracy własnej potrafi analizować dzieła sztuki | 2,0 | brak skojarzeń treści dzieł z formami przyrody |
3,0 | wystarczające skojarzenia treści dzieł z formami przyrody i dostateczna ich analiza | |
3,5 | wystarczające skojarzenia treści dzieł z formami przyrody i więcej niż dostateczna ich analiza | |
4,0 | głębsze skojarzenia treści dzieł z formami przyrody i dobra ich analiza | |
4,5 | pełne skojarzenia treści dzieł z formami przyrody i więcej niż dobra ich analiza | |
5,0 | doskonałe skojarzenia treści dzieł z formami przyrody i wyjątkowa ich analiza |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZO-S-A5.4_K01 Student analizując indywidualnie wybrane dzieła wykaże się zdolnością poszukiwania źródeł wiedzy i ich interpretowania | 2,0 | brak eseju, esej napisany nie na temat, na podstawie niezweryfikowanej literatury |
3,0 | esej poprawny formalnie, napisany na podstawie zweryfikowanej literatury, z małym udziałem przemyśleń własnych | |
3,5 | esej poprawny formalnie, napisany na podstawie zweryfikowanej literatury, z małym udziałem przemyśleń własnych i pobieżną analizą formalną dzieła | |
4,0 | esej poprawny formalnie, napisany na podstawie zweryfikowanej literatury, z średnim udziałem przemyśleń własnych i pobieżną analizą formalną dzieła | |
4,5 | esej poprawny formalnie, napisany na podstawie zweryfikowanej literatury, z dużym udziałem przemyśleń własnych i pobieżną analizą formalną dzieła | |
5,0 | esej poprawny formalnie, napisany na podstawie zweryfikowanej literatury, z dużym udziałem przemyśleń własnych i dużą zawartością analizy formalnej dzieła |
Literatura podstawowa
- Białostocki J., Sztuka cenniejsza niż złoto, PWN, Warszawa, 1969
- Meyer P., Historia sztuki europejskiej Tom 1, 2, PWN, Warszawa, 1973
- Piwocki K., Dzieje sztuki w zarysie Tom 1, 2, 3, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 1988
Literatura dodatkowa
- Cylińska T., Haraschin S., Schaffer B., Przewodnik koncertowy, PWM, Kraków, 1973
- Chomiński J., Wilkowska-Chomińska K., Historia Muzyki, PWM, Kraków, 1990
- Kański J., Przewodnik operowy, PWM, Kraków, 1973
- Kębłowski J., Dzieje sztuki polskiej, Arkady, Warszawa, 1987
- Kolbuszewski J., Strofy o górach, antologia, Iskry, Warszawa, 1981
- Stiller R., Strofy o zwierzętach, antologia, Iskry, Warszawa, 1982