Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)
specjalność: Pielęgniarstwo zwierząt

Sylabus przedmiotu Alternatywne metody wykorzystania świń:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Alternatywne metody wykorzystania świń
Specjalność Zootechnika
Jednostka prowadząca Katedra Hodowli Trzody Chlewnej, Żywienia Zwierząt i Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Maria Kawęcka <Maria.Kawecka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Eugenia Jacyno <eugenia.jacyno@zut.edu.pl>, Beata Matysiak <Beata.Matysiak@zut.edu.pl>, Arkadiusz Pietruszka <Arkadiusz.Pietruszka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 7 1,00,41zaliczenie
wykładyW7 7 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu podstawy fizjologii, genetyki i technologii produkcji trzody chlewnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wieloma kierunkami wykorzystania świń, szczególnie w leczeniu ludzi oraz naukach pokrewnych wykorzystujących te zwierzęta. Rozwijanie u studentów zdolności do dyskusji i oceny ksenotransplantacji z punktu widzenia etycznego, prawnego i religijnego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Kierunki użytkowania świń. Rasy świń wykorzystywane w badaniach. Pokaz filmów związanych z pochodzeniem i etologią świń.2
T-A-2Rozwiązania technologiczne biogazowni rolniczych.2
T-A-3Ograniczenia współczesnej transplantologii i historia ksenotransplantacji. Hodowlane, organizacyjne oraz sanitarno-weterynaryje uwarunkowania produkcji swiń na potrzeby ksenotransplantacji.1
T-A-4Ksenotransplantacja – kwestie etyczne, społeczne, prawne i religijne. Zaliczenie ćwiczeń.2
7
wykłady
T-W-1Świnie – historia i wierzenia. Etologia świń.1
T-W-2Kierunki modyfikowania wartości odżywczej mięsa wieprzowego (modyfikowanie zawartości składników prozdrowotnych, niepożądane i toksyczne składniki w mięsie wieprzowym).1
T-W-3Wykorzystanie gnojowicy świńskiej do produkcji biogazu rolniczego (procesy pozyskiwania biogazu, energetyczne wykorzystanie biogazu w Polscena tle krajów UE).1
T-W-4Możliwości terapeutyczne związane z wykorzystaniem świń. Świnie jako dawcy organów do ksenotransplantacji. Główne kierunki i cele transgenezy świń.2
T-W-5Świnie jako modele chorób człowieka.2
7

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział studentów na ćwiczeniach7
A-A-2Samodzielne studiowanie i przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.23
30
wykłady
A-W-1Udział studentów w wykładach7
A-W-2Samodzielne studiowanie i przygotowanie do zaliczenia wykładów.23
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna.
M-3Krótkie filmy tematyczne i pokaz slajdów.
M-4Dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S-O11.2_W01
Student objaśnia zachowanie świń, zna metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz tłumaczy podstawowe metody wykorzystania świń w leczeniu oraz do produkcji biogazu rolniczego.
ZO_1A_W10R1A_W05InzA_W01, InzA_W05C-1T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S-O11.2_U01
Student posiada umiejętność związaną z modyfikacją wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz dostrzega możliwość wykorzystania świń w wielu kierunkach.
ZO_1A_U09, ZO_1A_U17R1A_U01, R1A_U05, R1A_U06, R1A_U07InzA_U03, InzA_U05, InzA_U08C-1T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-2M-1, M-2, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S-O11.2_K01
Student nabędzie orientacji z zakresu wykorzystania świń w wielu kierunach, zgodnie z podstawowymi zasadami etyki.
ZO_1A_K02R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06InzA_K01C-1T-A-4, T-W-4M-1, M-2, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S-O11.2_W01
Student objaśnia zachowanie świń, zna metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz tłumaczy podstawowe metody wykorzystania świń w leczeniu oraz do produkcji biogazu rolniczego.
2,0Student nie zna etologii świń i metod modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz nie potrafi opisać wykorzystania świń do produkcji nośników energii, w medycynie i farmacji.
3,0Student zna w stopniu dostatecznym etologię świń i metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz potrafi opisać chociaż jeden z omawianych kierunków wykorzystania świń.
3,5Student zna w stopniu dostatecznym etologię świń i metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz opisuje w stopniu dostatecznym omawiane kierunki wykorzystania świń.
4,0Student zna w stopniu dobrym etologię świń i metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz opisuje w stopniu dobrym omawiane kierunki wykorzystania świń.
4,5Student zna w stopniu dobrym etologię świń i metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz opisuje w stopniu dobrym omawiane kierunki wykorzystania świń i bierze udział w dyskusji.
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym etologię świń i metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz bardzo dobrze opisuje omawiane kierunki wykorzystania świń i aktywnie uczestniczy w dyskusji.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S-O11.2_U01
Student posiada umiejętność związaną z modyfikacją wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz dostrzega możliwość wykorzystania świń w wielu kierunkach.
2,0Student nie umie logicznie interpretować podstawowych zagadnień związanych z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach
3,0Student interpretuje poprawnie tylko niektóre zagadnienia związane z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach
3,5Student interpretuje poprawnie tylko niektóre zagadnienia związane z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach i potrafi je ocenić
4,0Student interpretuje poprawnie podstawowe zagadnienia związane z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach i potrafi je ocenić
4,5Student interpretuje poprawnie zagadnienia związane z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach i potrafi je ocenić, bierze udział w dyskusji.
5,0Student interpretuje poprawniw zagadnienia związane z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach i potrafi je ocenić, bierze udział w dyskusji, umie korzystać z literatury

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S-O11.2_K01
Student nabędzie orientacji z zakresu wykorzystania świń w wielu kierunach, zgodnie z podstawowymi zasadami etyki.
2,0Student nie dba o pogłębianie świadomości
3,0Student dba o pogłębianie świadomości w stopniu dostatecznym
3,5Student dba o pogłębianie swiadomości, jest otwarty na poszerzanie wiedzy w stopniu dostatecznym
4,0Student dba o pogłębianie swiadomości i jest w pełni otwarty na poszerzanie wiedzy
4,5Student dba o pogłębianie swiadomości i jest otwarty na poszerzanie wiedzy, swiadomy relacji funkcjonujących organizmów
5,0Student dba o pogłębianie swiadomości i jest otwarty na poszerzanie wiedzy, swiadomy relacji funkcjonujących organizmów, kreatywny

Literatura podstawowa

  1. Smorąg Z., Biotechnologiczne i medyczne podstawy ksenotransplantacji, Ośrodek Wydawnictw Naukowych, Poznań, 2006
  2. Kosowska B., Zwolińska-Bartczak I., Zarys historii zootechnik, AR, Wrocław, 1999
  3. Radomska M.J., Knothe A.M., Podstawy zootechniki, PWN, Warszawa, 1990
  4. Przyłucka J., Przeglad Hodowlany – czasopismo popularno-naukowe PTZ., Organ PTZ, Warszawa, 2012, Miesięcznik

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Kierunki użytkowania świń. Rasy świń wykorzystywane w badaniach. Pokaz filmów związanych z pochodzeniem i etologią świń.2
T-A-2Rozwiązania technologiczne biogazowni rolniczych.2
T-A-3Ograniczenia współczesnej transplantologii i historia ksenotransplantacji. Hodowlane, organizacyjne oraz sanitarno-weterynaryje uwarunkowania produkcji swiń na potrzeby ksenotransplantacji.1
T-A-4Ksenotransplantacja – kwestie etyczne, społeczne, prawne i religijne. Zaliczenie ćwiczeń.2
7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Świnie – historia i wierzenia. Etologia świń.1
T-W-2Kierunki modyfikowania wartości odżywczej mięsa wieprzowego (modyfikowanie zawartości składników prozdrowotnych, niepożądane i toksyczne składniki w mięsie wieprzowym).1
T-W-3Wykorzystanie gnojowicy świńskiej do produkcji biogazu rolniczego (procesy pozyskiwania biogazu, energetyczne wykorzystanie biogazu w Polscena tle krajów UE).1
T-W-4Możliwości terapeutyczne związane z wykorzystaniem świń. Świnie jako dawcy organów do ksenotransplantacji. Główne kierunki i cele transgenezy świń.2
T-W-5Świnie jako modele chorób człowieka.2
7

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział studentów na ćwiczeniach7
A-A-2Samodzielne studiowanie i przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń.23
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział studentów w wykładach7
A-W-2Samodzielne studiowanie i przygotowanie do zaliczenia wykładów.23
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S-O11.2_W01Student objaśnia zachowanie świń, zna metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz tłumaczy podstawowe metody wykorzystania świń w leczeniu oraz do produkcji biogazu rolniczego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W10zna metody, techniki i technologie chowu, hodowli i użytkowania zwierząt oraz posiada wiedzę o przetwórstwie i towaroznawczej ocenie produktów pochodzenia rolnego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wieloma kierunkami wykorzystania świń, szczególnie w leczeniu ludzi oraz naukach pokrewnych wykorzystujących te zwierzęta. Rozwijanie u studentów zdolności do dyskusji i oceny ksenotransplantacji z punktu widzenia etycznego, prawnego i religijnego.
Treści programoweT-A-1Kierunki użytkowania świń. Rasy świń wykorzystywane w badaniach. Pokaz filmów związanych z pochodzeniem i etologią świń.
T-A-2Rozwiązania technologiczne biogazowni rolniczych.
T-W-1Świnie – historia i wierzenia. Etologia świń.
T-W-2Kierunki modyfikowania wartości odżywczej mięsa wieprzowego (modyfikowanie zawartości składników prozdrowotnych, niepożądane i toksyczne składniki w mięsie wieprzowym).
T-W-3Wykorzystanie gnojowicy świńskiej do produkcji biogazu rolniczego (procesy pozyskiwania biogazu, energetyczne wykorzystanie biogazu w Polscena tle krajów UE).
T-W-4Możliwości terapeutyczne związane z wykorzystaniem świń. Świnie jako dawcy organów do ksenotransplantacji. Główne kierunki i cele transgenezy świń.
T-W-5Świnie jako modele chorób człowieka.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna.
M-3Krótkie filmy tematyczne i pokaz slajdów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna etologii świń i metod modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz nie potrafi opisać wykorzystania świń do produkcji nośników energii, w medycynie i farmacji.
3,0Student zna w stopniu dostatecznym etologię świń i metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz potrafi opisać chociaż jeden z omawianych kierunków wykorzystania świń.
3,5Student zna w stopniu dostatecznym etologię świń i metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz opisuje w stopniu dostatecznym omawiane kierunki wykorzystania świń.
4,0Student zna w stopniu dobrym etologię świń i metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz opisuje w stopniu dobrym omawiane kierunki wykorzystania świń.
4,5Student zna w stopniu dobrym etologię świń i metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz opisuje w stopniu dobrym omawiane kierunki wykorzystania świń i bierze udział w dyskusji.
5,0Student zna w stopniu bardzo dobrym etologię świń i metody modyfikacji wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz bardzo dobrze opisuje omawiane kierunki wykorzystania świń i aktywnie uczestniczy w dyskusji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S-O11.2_U01Student posiada umiejętność związaną z modyfikacją wieprzowiny pod względem dietetycznym i zdrowotnym oraz dostrzega możliwość wykorzystania świń w wielu kierunkach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U09Umie zastosować rutynowe techniki optymalizacji procesów wpływających na produkcję roślinną i zwierzęcą, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi.
ZO_1A_U17Wykazuje umiejętność prawidłowego użytkowania zwierząt oraz stosuje podstawowe zasady ich hodowli
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wieloma kierunkami wykorzystania świń, szczególnie w leczeniu ludzi oraz naukach pokrewnych wykorzystujących te zwierzęta. Rozwijanie u studentów zdolności do dyskusji i oceny ksenotransplantacji z punktu widzenia etycznego, prawnego i religijnego.
Treści programoweT-A-2Rozwiązania technologiczne biogazowni rolniczych.
T-A-3Ograniczenia współczesnej transplantologii i historia ksenotransplantacji. Hodowlane, organizacyjne oraz sanitarno-weterynaryje uwarunkowania produkcji swiń na potrzeby ksenotransplantacji.
T-A-4Ksenotransplantacja – kwestie etyczne, społeczne, prawne i religijne. Zaliczenie ćwiczeń.
T-W-2Kierunki modyfikowania wartości odżywczej mięsa wieprzowego (modyfikowanie zawartości składników prozdrowotnych, niepożądane i toksyczne składniki w mięsie wieprzowym).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna.
M-4Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie logicznie interpretować podstawowych zagadnień związanych z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach
3,0Student interpretuje poprawnie tylko niektóre zagadnienia związane z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach
3,5Student interpretuje poprawnie tylko niektóre zagadnienia związane z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach i potrafi je ocenić
4,0Student interpretuje poprawnie podstawowe zagadnienia związane z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach i potrafi je ocenić
4,5Student interpretuje poprawnie zagadnienia związane z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach i potrafi je ocenić, bierze udział w dyskusji.
5,0Student interpretuje poprawniw zagadnienia związane z modyfikacją wieprzowiny i wykorzystaniem swiń w badaniach i potrafi je ocenić, bierze udział w dyskusji, umie korzystać z literatury
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S-O11.2_K01Student nabędzie orientacji z zakresu wykorzystania świń w wielu kierunach, zgodnie z podstawowymi zasadami etyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K02postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie użytkowania zwierząt i produkcji żywności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wieloma kierunkami wykorzystania świń, szczególnie w leczeniu ludzi oraz naukach pokrewnych wykorzystujących te zwierzęta. Rozwijanie u studentów zdolności do dyskusji i oceny ksenotransplantacji z punktu widzenia etycznego, prawnego i religijnego.
Treści programoweT-A-4Ksenotransplantacja – kwestie etyczne, społeczne, prawne i religijne. Zaliczenie ćwiczeń.
T-W-4Możliwości terapeutyczne związane z wykorzystaniem świń. Świnie jako dawcy organów do ksenotransplantacji. Główne kierunki i cele transgenezy świń.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Prezentacja multimedialna.
M-4Dyskusja
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów i ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dba o pogłębianie świadomości
3,0Student dba o pogłębianie świadomości w stopniu dostatecznym
3,5Student dba o pogłębianie swiadomości, jest otwarty na poszerzanie wiedzy w stopniu dostatecznym
4,0Student dba o pogłębianie swiadomości i jest w pełni otwarty na poszerzanie wiedzy
4,5Student dba o pogłębianie swiadomości i jest otwarty na poszerzanie wiedzy, swiadomy relacji funkcjonujących organizmów
5,0Student dba o pogłębianie swiadomości i jest otwarty na poszerzanie wiedzy, swiadomy relacji funkcjonujących organizmów, kreatywny