Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Znaczenie i możliwości zastosowania ziół dla koni:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Znaczenie i możliwości zastosowania ziół dla koni
Specjalność Pielęgniarstwo zwierząt
Jednostka prowadząca Katedra Hodowli Trzody Chlewnej, Żywienia Zwierząt i Żywności
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Matysiak <Beata.Matysiak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 7 1,00,41zaliczenie
wykładyW6 7 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Żywienie zwierząt gospodarskich
W-2Profilaktyka w produkcji zwierzęcej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu koni i innych zwierząt.
C-2Przedstawienie możliwości wykorzystania ziół dla koni różnych grup wiekowych i ze względu na kierunek użytkowania. Kształtowanie środowiska zoohigienicznego w chowie i hodowli koni

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Podział ziół ze względu na zawartość substancji aktywnych oraz wpływ tych substancji na organizm.2
T-A-2Zioła dla zwierząt przeznaczonych do rozrodu. Zioła dla młodych zwierząt rosnących.1
T-A-3Zioła dla koni stosowane jako dodatki paszowe zależnie od kierunku użytkowania.2
T-A-4Omówienie ziół stosowanych w celu poprawy kondycji koni i w profilaktyce zdrowia1
T-A-5Pisemne zaliczenie ćwiczeń i wykładów1
7
wykłady
T-W-1Możliwości zastosowania ziół dla koni, wprowadzenie do ziołolecznictwa u koni i innych gatunków zwierząt gospodarskich.1
T-W-2Sposoby podawania i przyrządzania ziół i preparatów ziołowych dla koni (postacie surowców zielarskich stosowanych w utrzymaniu koni)1
T-W-3Zastosowanie i rola ziół występujących w stanie naturalnym (zioła na pastwisku, zioła występujące na stanowiskach naturalnych nieużytkowanych przez człowieka).1
T-W-4Zastosowanie ziół dla koni jako dodatków paszowych (zioła poprawiające odporność koni; zioła poprawiające kondycję koni; zioła dla różnych grup wiekowych koni; zioła dla koni zależnie od kierunku użytkowania).2
T-W-5Zastosowanie ziół dla koni sportowych ( maści i balsamy ziołowe dla koni; ziołowe substancje zakazane dla koni sportowych).1
T-W-6Zastosowanie ziół w leczeniu koni (ziołolecznictwo i profilaktyka schorzeń poszczególnych układów u koni (np. układ oddechowy, pokarmowy i in.).1
7

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych7
A-A-2Przygotowanie prezentacji z wybranych zagadnień8
A-A-3Czytanie wskazanej literatury10
A-A-4Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów i ćwiczeń5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach7
A-W-2Czytanie wskazanej literatury8
A-W-3Samodzielne studiowanie tematyki wykładów10
A-W-4Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
M-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
M-3Film dydyaktyczny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
S-2Ocena podsumowująca: ocena na zakończenie cyklu wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_W01
Student rozróżnia i wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni w celu poprawy zdrowia i kondycji zwierzat jak również poprawę czynników kształtujacych środowisko bytowania zwierząt
ZO_1A_W15, ZO_1A_W14R1A_W05, R1A_W06C-2, C-1T-A-1, T-A-3, T-W-4, T-W-6, T-W-3M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_U01
Student umie wyszukiwać i ocenić stosowane zioła i preparaty ziołowe mające zastosowanie w chowie i hodowli koni
ZO_1A_U14, ZO_1A_U10R1A_U06, R1A_U07InzA_U05, InzA_U06C-2, C-1T-A-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3M-1, M-3, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_K01
Student jest chętny i otwarty na wprowadzanie technologii i technik wywierajacych istotne znaczenie na poprawę zdrowia zwierząt i dbałość o utrzymanie optymalnych warunków w utrzymaniu koni i innych zwierząt
ZO_1A_K02, ZO_1A_K06R1A_K03, R1A_K04, R1A_K05, R1A_K06, R1A_K07InzA_K01C-2, C-1T-A-1, T-W-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_W01
Student rozróżnia i wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni w celu poprawy zdrowia i kondycji zwierzat jak również poprawę czynników kształtujacych środowisko bytowania zwierząt
2,0Student nie rozróżnia i nie wskazuje możliwości zastosowania ziół dla koni
3,0Student w niewielkim zakresie wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi rozróżnić kilka ziół
3,5Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi wskazać kilka przkładów ziół dla różnych grup wiekowych koni
4,0Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi podać kilka przkładów ziół dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich
4,5Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi podać przkłady ziół i preparatów ziołowych dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich
5,0Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni, rozróżnia i charakteryzuje zioła i preparaty ziołowe dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_U01
Student umie wyszukiwać i ocenić stosowane zioła i preparaty ziołowe mające zastosowanie w chowie i hodowli koni
2,0Student nie umie oceniać możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
3,0Student w niewielkim zakresie umie oceniać możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
3,5Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
4,0Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować odpowiednie podanie tych preparatów
4,5Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować i opracowywać odpowiednie podanie tych preparatów
5,0Student umie trafnie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować i opracowywać odpowiednie podanie tych preparatów i rozwiązywać ewntualne problemy związane z poprawą zdrowia i kondycji koni

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZOK-S-O8.2_K01
Student jest chętny i otwarty na wprowadzanie technologii i technik wywierajacych istotne znaczenie na poprawę zdrowia zwierząt i dbałość o utrzymanie optymalnych warunków w utrzymaniu koni i innych zwierząt
2,0Student nie jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
3,0Student w niewielkim zakresie jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
3,5Student jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
4,0Student jest chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
4,5Student jest chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich oraz orientuje się jakie zioła mogą się do tego przyczynić
5,0Student jest bardzo chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich oraz orientuje się jakie zioła mogą się do tego przyczynić i jak osiągnąć najlepsze efekty

Literatura podstawowa

  1. Sadowska A., Rośliny lecznicze w weterynarii i zootechnice., SGGW. Warszawa. 2003., SGGW, 2003
  2. Przybylak Z., Poradnik uzdrawiających kuracji naturalnych., Zysk i S-ka, Poznań, 2005
  3. Borkowski B. i wsp. Rośliny lecznicze w fitoterapii. Poznań 2000., Rośliny lecznicze w fitoterapii., Instytut Roślin i Przetworów Zielarskich, Poznań, 2000
  4. Wittek C, Medycyna naturalna dla koni, Solis, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Mrozikiewicz P.,M. red. naczelny, „Herba Polonica”–kwartalnik, IWNiRZ, Poznań, 2011
  2. Pawełek T. red. nacz., Panacea - Leki ziołowe Kwatralnik Centrum Fitoterapii w Gdańsku, www.panacea.pl, Gdańsk, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Podział ziół ze względu na zawartość substancji aktywnych oraz wpływ tych substancji na organizm.2
T-A-2Zioła dla zwierząt przeznaczonych do rozrodu. Zioła dla młodych zwierząt rosnących.1
T-A-3Zioła dla koni stosowane jako dodatki paszowe zależnie od kierunku użytkowania.2
T-A-4Omówienie ziół stosowanych w celu poprawy kondycji koni i w profilaktyce zdrowia1
T-A-5Pisemne zaliczenie ćwiczeń i wykładów1
7

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Możliwości zastosowania ziół dla koni, wprowadzenie do ziołolecznictwa u koni i innych gatunków zwierząt gospodarskich.1
T-W-2Sposoby podawania i przyrządzania ziół i preparatów ziołowych dla koni (postacie surowców zielarskich stosowanych w utrzymaniu koni)1
T-W-3Zastosowanie i rola ziół występujących w stanie naturalnym (zioła na pastwisku, zioła występujące na stanowiskach naturalnych nieużytkowanych przez człowieka).1
T-W-4Zastosowanie ziół dla koni jako dodatków paszowych (zioła poprawiające odporność koni; zioła poprawiające kondycję koni; zioła dla różnych grup wiekowych koni; zioła dla koni zależnie od kierunku użytkowania).2
T-W-5Zastosowanie ziół dla koni sportowych ( maści i balsamy ziołowe dla koni; ziołowe substancje zakazane dla koni sportowych).1
T-W-6Zastosowanie ziół w leczeniu koni (ziołolecznictwo i profilaktyka schorzeń poszczególnych układów u koni (np. układ oddechowy, pokarmowy i in.).1
7

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w ćwiczeniach audytoryjnych7
A-A-2Przygotowanie prezentacji z wybranych zagadnień8
A-A-3Czytanie wskazanej literatury10
A-A-4Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów i ćwiczeń5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach7
A-W-2Czytanie wskazanej literatury8
A-W-3Samodzielne studiowanie tematyki wykładów10
A-W-4Przygotowanie do pisemnego zaliczenia wykładów5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZOK-S-O8.2_W01Student rozróżnia i wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni w celu poprawy zdrowia i kondycji zwierzat jak również poprawę czynników kształtujacych środowisko bytowania zwierząt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W15zna podstawy profilaktyki i dietetyki weterynaryjnej
ZO_1A_W14posiada wiedzę z zakresu kształtowania środowiska zoohigienicznego oraz jego wpływu na produkcyjność i dobrostan zwierząt
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1A_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz jego zagrożeniach
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie możliwości wykorzystania ziół dla koni różnych grup wiekowych i ze względu na kierunek użytkowania. Kształtowanie środowiska zoohigienicznego w chowie i hodowli koni
C-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu koni i innych zwierząt.
Treści programoweT-A-1Podział ziół ze względu na zawartość substancji aktywnych oraz wpływ tych substancji na organizm.
T-A-3Zioła dla koni stosowane jako dodatki paszowe zależnie od kierunku użytkowania.
T-W-4Zastosowanie ziół dla koni jako dodatków paszowych (zioła poprawiające odporność koni; zioła poprawiające kondycję koni; zioła dla różnych grup wiekowych koni; zioła dla koni zależnie od kierunku użytkowania).
T-W-6Zastosowanie ziół w leczeniu koni (ziołolecznictwo i profilaktyka schorzeń poszczególnych układów u koni (np. układ oddechowy, pokarmowy i in.).
T-W-3Zastosowanie i rola ziół występujących w stanie naturalnym (zioła na pastwisku, zioła występujące na stanowiskach naturalnych nieużytkowanych przez człowieka).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
M-3Film dydyaktyczny
M-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena na zakończenie cyklu wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozróżnia i nie wskazuje możliwości zastosowania ziół dla koni
3,0Student w niewielkim zakresie wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi rozróżnić kilka ziół
3,5Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi wskazać kilka przkładów ziół dla różnych grup wiekowych koni
4,0Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi podać kilka przkładów ziół dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich
4,5Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni i potrafi podać przkłady ziół i preparatów ziołowych dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich
5,0Student wskazuje na możliwości zastosowania ziół dla koni, rozróżnia i charakteryzuje zioła i preparaty ziołowe dla różnych grup wiekowych koni i innych zwierząt gospodarskich
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZOK-S-O8.2_U01Student umie wyszukiwać i ocenić stosowane zioła i preparaty ziołowe mające zastosowanie w chowie i hodowli koni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U14Dokonuje oceny dobrostanu zwierząt oraz podejmuje działania w celu jego optymalizacji
ZO_1A_U10Potrafi wykorzystać odpowiednie metody i narzędzia do rozwiązywania problemów w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt i ludzi. Umie zaprezentować podstawy produkcji żywności funkcjonalnej i wygodnej; rozumie zasady prawidłowego żywienia ludzi i zwierząt, posługuje się zasadami prawidłowego żywienia oraz zdrowego trybu życia.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie możliwości wykorzystania ziół dla koni różnych grup wiekowych i ze względu na kierunek użytkowania. Kształtowanie środowiska zoohigienicznego w chowie i hodowli koni
C-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu koni i innych zwierząt.
Treści programoweT-A-4Omówienie ziół stosowanych w celu poprawy kondycji koni i w profilaktyce zdrowia
T-W-6Zastosowanie ziół w leczeniu koni (ziołolecznictwo i profilaktyka schorzeń poszczególnych układów u koni (np. układ oddechowy, pokarmowy i in.).
T-W-5Zastosowanie ziół dla koni sportowych ( maści i balsamy ziołowe dla koni; ziołowe substancje zakazane dla koni sportowych).
T-W-3Zastosowanie i rola ziół występujących w stanie naturalnym (zioła na pastwisku, zioła występujące na stanowiskach naturalnych nieużytkowanych przez człowieka).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
M-3Film dydyaktyczny
M-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena na zakończenie cyklu wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie oceniać możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
3,0Student w niewielkim zakresie umie oceniać możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
3,5Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni
4,0Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować odpowiednie podanie tych preparatów
4,5Student umie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować i opracowywać odpowiednie podanie tych preparatów
5,0Student umie trafnie ocenić możliwości i korzyści zastosowania ziół i preparatów ziołowych dla koni oraz planować i opracowywać odpowiednie podanie tych preparatów i rozwiązywać ewntualne problemy związane z poprawą zdrowia i kondycji koni
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZOK-S-O8.2_K01Student jest chętny i otwarty na wprowadzanie technologii i technik wywierajacych istotne znaczenie na poprawę zdrowia zwierząt i dbałość o utrzymanie optymalnych warunków w utrzymaniu koni i innych zwierząt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K02postępuje zgodnie z podstawowymi zasadami etyki w zakresie użytkowania zwierząt i produkcji żywności
ZO_1A_K06potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł w zakresie studiowanego kierunku
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1A_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1A_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Przedstawienie możliwości wykorzystania ziół dla koni różnych grup wiekowych i ze względu na kierunek użytkowania. Kształtowanie środowiska zoohigienicznego w chowie i hodowli koni
C-1Zapoznanie studentów ze znaczeniem oraz zasadami działania i wykorzystania substancji czynnych zawartych w roślinach leczniczych i przyprawowych stosowanych jako dodatki w żywieniu koni i innych zwierząt.
Treści programoweT-A-1Podział ziół ze względu na zawartość substancji aktywnych oraz wpływ tych substancji na organizm.
T-W-1Możliwości zastosowania ziół dla koni, wprowadzenie do ziołolecznictwa u koni i innych gatunków zwierząt gospodarskich.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z użyciem komputera
M-2Wykład konwersatoryjny z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena samodzielnie przygotowanych przez studentów prezentacji z wybranej tematyki
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
3,0Student w niewielkim zakresie jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
3,5Student jest chętny i świadomy wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
4,0Student jest chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich
4,5Student jest chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich oraz orientuje się jakie zioła mogą się do tego przyczynić
5,0Student jest bardzo chętny , świadomy i otwarty do wprowadzania technik i technologii poprawiających zdrowie i kondycję koni i optymalizacji czynników środowiskowych w utrzymaniu koni i innych zwierząt gospodarskich oraz orientuje się jakie zioła mogą się do tego przyczynić i jak osiągnąć najlepsze efekty