Sylabus przedmiotu Historia jeździectwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów |
Zootechnika |
Forma studiów |
studia niestacjonarne |
Poziom |
drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta |
magister inżynier |
Obszary studiów |
nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich |
Profil |
ogólnoakademicki |
Moduł |
— |
Przedmiot |
Historia jeździectwa |
Specjalność |
przedmiot wspólny |
Jednostka prowadząca |
Pracownia Hodowli Koni i Animaloterapii |
Nauczyciel odpowiedzialny |
Ryszard Pikuła <Ryszard.Pikula@zut.edu.pl> |
Inni nauczyciele |
|
ECTS (planowane) |
1,0 |
ECTS (formy) |
1,0 |
Forma zaliczenia |
zaliczenie |
Język |
polski |
Blok obieralny |
1 |
Grupa obieralna |
3 |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|
wykłady | W | 1 | 10 | 1,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|
wykłady |
---|
T-W-1 | Związek człowieka z koniem, wpływ procesu udomowienia na zmiany w psychice konia i jego reakcji na otaczający go świat. Koń w religii, wierzeniach, mitach ( film „Konie mityczne”). Koń w polskiej kulturze i sztuce (malarstwo, rzeźba, film, fotografia). | 3 |
T-W-2 | Koń w Mezopotamii, ”Traktat o hodowli koni”, koń w kulturze Persów. Rozwój hodowli i użytkowania koni w Chinach, postęp w sztuce jeździeckiej, historia wykorzystanie siodła, strzemion i ostróg. | 3 |
T-W-3 | Koń w cywilizacji hinduskiej, egipskiej, greckiej i włoskiej. Historia hodowli koni w Europie Zachodniej (Niemcy, Hiszpania, Francja, Anglia). Średniowieczny okres rozwoju rycerstwa. Konie w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej. | 2 |
| 8 |
---|
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
dla tego przedmiotu nie są określone metody nauczania ani narzędzia dydaktyczneSposoby oceny
dla tego przedmiotu nie są określone sposoby ocenyZamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|
ZO_2A_A5_W01 student charakteryzuje podstawowe szkoły jeździeckie rozwijające się na przestrzeni wieków | ZO_2A_W02 | R2A_W02, R2A_W08 | InzA2_W03 | — | — | — | — |