Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_HZA-O5.3_U01 | Umie identyfikować podstawowe gatunki ryb słodkowodnych i morskich. Dobiera sprzęt do połowu uwzględniając gatunki ryb i zbiornik wodny. Potrafi w sposub humanitarny postępować ze złowionymi rybami i przyrządzać z nich potrawy. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_U11 | Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących |
---|
ZO_2A_U15 | Umie organizować produkcję zwierzęcą i jej przetwórstwo oraz wykorzystać terapeutyczne właściwości zwierząt i produktów od nich pozyskiwanych, a także prowadzić działalność gospodarczą na obszarach wiejskich z możliwością wykorzystania zaawansowanych technologii informatycznych w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R2A_U03 | rozumie i stosuje odpowiednie technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U06 | posiada umiejętność doboru i modyfikacji typowych działań (w tym technik i technologii) dostosowanych do zasobów przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z wędkarstwem amatorskim i sportowym oraz poznanie podstawowych gatunków ryb żyjących w różnych zbiornikach wodnych, technikami i sprzętem do ich połowu oraz postępowanie ze złowionymi rybami. Student będzie posiadał wiedzę pozwalającą na samodzielny połów ryb zgodnie z obowiązującymi przepisami. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Sprzęt wędkarski. Przynęty i zanęty. |
---|
T-L-2 | Metody połowu: spławikowe, gruntowe., spinningowa, podlodowa. |
T-L-3 | Wędkarstwo przybrzeżne. Wędkarstwo morskie. Wędkarstwo muchowe. |
T-L-4 | Postępowanie ze złowionymi rybami. Wybrane przepisy kulinarne potraw z ryb. |
T-W-2 | Ryby i ich świat. Słodkowodne i morskie gatunki ryb. |
T-W-3 | Łowiska. |
T-W-4 | Zakładanie oczek wodnych. |
T-W-5 | Połowy skorupiaków i mięczaków. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Dyskusja dydaktyczna. |
M-3 | Film dydaktyczny. |
M-4 | Pokaz. |
M-5 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
M-6 | Prezentacja multimedialna. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie i omówienie prezentacji. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa na podstawie prezentacji i zaliczenia pisemnego. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student poprawnie identyfikuje podstawowe gatunki ryb słodkowodnych i morskich, prawidłowo dobiera sprzęt do połowu, w humanitarny sposó postępuje ze złowionymi rybami. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |