Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Informatyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Agroturystyka:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Agroturystyka | ||
Specjalność | Ekonomika turystyki | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Brelik <Agnieszka.Brelik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien rozróżniać podstawowe pojęcia związane z turystyką. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z tematyką obszaru turystyki wiejskiej. |
C-2 | Przygotowanie zagadnień związanych z turystyką zrównoważoną |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu tworzenia biznes planu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Turystyka zrównoważona. Funkcje i dysfunkcje. | 2 |
T-K-2 | Potrzeby i motywacje agroturystów. | 2 |
T-K-3 | Specyfika wiejskiej bazy noclegowej. Kategoryzacja wiejskiej bazy noclegowej Polska. | 3 |
T-K-4 | Wymagania prawne w turystyce wiejskiej, w tym podatki, ubezpieczenia itd. Możliwości finansowania rozwoju turystyki wiejskiej z funduszy unijnych. | 3 |
T-K-5 | Strona ekonomiczna turystyki wiejskiej i prowadzenia gospodarstwa agroturystycznego. Źródła finansowania działalności agroturystycznej. Marketingowa koncepcja prowadzenia działalności agroturystycznej. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu. Planowanie działalności agroturystycznej budowa planu biznesu. Turystyka wiejska i agroturystyka w krajach Unii Europejskiej i wybranych krajach świata. | 8 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota i otoczenie agrobiznesu | 2 |
T-W-2 | Sfery działalnosci agrobiznesu | 2 |
T-W-3 | Ekonomiczno-prawne aspekty działalnosci agroturystycznej | 4 |
T-W-4 | Elementy kulturowo -przyrodnicze przestrzeni agroturystycznej | 4 |
T-W-5 | Promocja jako element marketingowy w usługach agroturystycznych | 3 |
T-W-6 | Aktywizacja społeczna jako czynnik rozwoju agroturystyki | 3 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-K-2 | Studia literatury przedmiotu | 30 |
A-K-3 | Przygotowanie do kolokwium | 15 |
A-K-4 | Przygotowanie prezentacji multimedialnej | 13 |
A-K-5 | Przygotowanie pracy pisemnej | 15 |
91 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Studia literatury przedmiotu | 18 |
A-W-3 | Przygotowanie do kolokwium | 24 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające (wykład informacyjny) |
M-2 | Metody podajace (pogadanka) |
M-3 | Metody problemowe (wykład problemowy) |
M-4 | Metody aktywizujące (metoda przypadków) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwium w formie pisemnej |
S-2 | Ocena formująca: ocena na podstawie pracy w grupie |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D3/8_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia agroturystyczną i obszarami wiejskimi. | ZN1_1A_W01, ZN1_1A_W04, ZN1_1A_W10, ZN1_1A_W06 | S1A_W01, S1A_W03, S1A_W05, S1A_W07 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D3/8_U01 Student potrafi interpretować zjawiska w zakresie tematyki turystyki wiejskiej. | ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U12, ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U16 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-3, M-4 | S-1, S-2 |
ZN1_1A_D3/8_U02 Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. | ZN1_1A_U03, ZN1_1A_U12, ZN1_1A_U18, ZN1_1A_U19, ZN1_1A_U15, ZN1_1A_U05 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D3/8_K01 Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i ich otoczenia | ZN1_1A_K01, ZN1_1A_K02, ZN1_1A_K08, ZN1_1A_K06 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07 | C-1, C-2, C-3 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4, T-K-5 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D3/8_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować podstawowe procesy związane z działalnoscia agroturystyczną i obszarami wiejskimi. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturysytki |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D3/8_U01 Student potrafi interpretować zjawiska w zakresie tematyki turystyki wiejskiej. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne | |
ZN1_1A_D3/8_U02 Student posiada umiejetnosci przygotowywania wystapień ustnych z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych. | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D3/8_K01 Posiada kompetencje umozliwiające właściwą ocenę funkcjonowania gospodarstw agroturystycznych i ich otoczenia | 2,0 | Nie zna podstawowych pojęć z zakresu agroturystyki |
3,0 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. | |
3,5 | Student: - w zakresie opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku | |
4,0 | w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku | |
4,5 | w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności | |
5,0 | w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe. - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje ciekawość poznawczą - w zakresie wyrażania wiedzy –bez trudności, tezy prawidłowe i pewne |
Literatura podstawowa
- Knecht D., Agroturystyka w agrobiznesie, C.H. Beck, Warszawa, 2009
- Ciepiela G., Sosnowski A., Agroturystyka - moda czy potrzeba?, Akademii Podlaskiej, Siedlce, 2007
- Sznajder M., Przezbórska L., Agroturystyka, PWE, Warszawa, 2005