Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZN1_1A_D1/5_U02 | potrafi wykorzystać arkusz kalkulacyjny Excel i programy statystycznych: Statgraphics i Statistica w analizie taksonomicznej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZN1_1A_U01 | potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych |
---|
ZN1_1A_U03 | potrafi organizować pracę własną i zespołu |
ZN1_1A_U08 | potrafi zarządzać projektami |
ZN1_1A_U11 | posługuje się technologiami informacyjno-komunikacyjnymi wspomagającymi proces podejmowania decyzji |
ZN1_1A_U14 | potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i zarządzania |
ZN1_1A_U18 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i angielskim z zakresu ekonomii i zarządzania, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także z innych źródeł |
ZN1_1A_U19 | posiada umiejętność wystąpień ustnych w języku polskim i angielskim z zakresu ekonomii i zarządzania, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych pojęć teoretycznych, a także z innych źródeł |
ZN1_1A_U20 | włada angielskim słownictwem specjalistycznym z zakresu ekonomii i zarządzania zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S1A_U01 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
S1A_U02 | potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U04 | potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
S1A_U06 | wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej |
S1A_U07 | analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia |
S1A_U09 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U10 | posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
S1A_U11 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z metodami wielowymiarowej analizy porównawczej |
---|
C-2 | Zapoznanie z możliwościami zastosowań metod WAP w badaniach zjawisk społeczno-gospodarczych |
Treści programowe | T-W-2 | Statystyczne metody doboru cech diagnostycznych: zasady doboru zmiennych, sposoby normowania cech, pomiar w klasyfikacji: miary odległości, miary podobieństwa |
---|
T-W-3 | Metody tworzenia zmiennych syntetycznych wykorzystujące różne sposoby normowania zmiennych |
T-W-4 | Wybrane metody taksonomiczne oparte na macierzy odległości między obiektami, klasyfikacja metod, metody hierarchiczne i niehierarchiczne, metody grupowania, metody optymalizacyjno-iteracyjne |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjno-problemowy w postaci prezentacji multimedialnej wraz z przykładami |
---|
M-2 | Cwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych programów
komputerowych (Statgraphics, Statisica) |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na ocenę na podstawie projektu wykonywanego w grupach, dotyczącego wykorzystania metod WAP w analizie zjawisk społeczno-gospodarczych i omówienie badania |
---|
S-2 | Ocena formująca: Sprawdziany na poczatku zajec, motywujace studentów do przygotowania na kolejne cwiczenia |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie potrafi wykorzystać arkusza kalkulacyjnego Excel i programów statystycznych: Statgraphics i Statistica w analizie taksonomicznej |
3,0 | potrafi wykorzystać pewne elementy arkusza kalkulacyjnego Excel i programów statystycznych: Statgraphics i Statistica w analizie taksonomicznej |
3,5 | potrafi wykorzystać większość elementów arkusza kalkulacyjnego Excel i programów statystycznych: Statgraphics i Statistica w analizie taksonomicznej |
4,0 | potrafi wykorzystać prawidłowo arkusz kalkulacyjny Excel i programy statystycznych: Statgraphics i Statistica w analizie taksonomicznej |
4,5 | potrafi wykorzystać prawidłowo i samodzielnie arkusz kalkulacyjny Excel i programy statystyczne: Statgraphics i Statistica w analizie taksonomicznej |
5,0 | potrafi wykorzystać bezbłędnie arkusz kalkulacyjny Excel i programy statystyczne: Statgraphics i Statistica w analizie taksonomicznej |