Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Informatyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Kierunki rozwoju sektora prywatnego w Polsce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kierunki rozwoju sektora prywatnego w Polsce | ||
Specjalność | Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na wiedzy | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy wiedzy o gospodarce rynkowej, zaliczony program makro i mikroekonomii, znajomość instrumentów polityki gospodarczej państwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy o konsekwencjach sektorowych systemu regulacji w Polsce. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Sektor prywatny a gospodarka w państwie liberalno-demokratycznym. | 1 |
T-W-2 | Uwarunkowania wewnętrzne i zewnętrzne rozwoju sektora prywatnego | 2 |
T-W-3 | Polityka sektorowa i instrumentalna | 1 |
T-W-4 | Pracujący według sekcji i działów w długim okresie | 2 |
T-W-5 | Sektor prywatny w realizacji usług ochrony zdrowia, oświaty, nauki i kultury. | 2 |
T-W-6 | Pomoc publiczna sektora, regionalna i horyzontalna na tle innych instrumentów pobudzania zmian w sferze rynku | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Godziny aktywności na wykładach | 9 |
A-W-2 | Przegląd literatury i portali internetowych | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do wykładów | 11 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład konwersatoryjny |
M-2 | Metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena sprawdzianu pisemnego |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zaliczeniowa |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D7/3_W01 Uzyskał pogłębioną wiedzę o gospodarce rynkowej | ZN1_1A_W04 | S1A_W03 | C-1 | T-W-1, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
ZN1_1A_D7/3_W02 Potrafi poszukiwać danych statystycznych o sektorze i ich interpretacja | ZN1_1A_W03 | S1A_W02, S1A_W03 | C-1 | T-W-5, T-W-2, T-W-4 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D7/3_U01 Posiada umiejętność opanowania wiedzy - materiał programowy, wykorzystania metod i technik | ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U04, ZN1_1A_U09, ZN1_1A_U13 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08 | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
ZN1_1A_D7/3_U02 Potrafi scharakteryzować obszary aktywności sektora prywatnego w Polsce | ZN1_1A_U01, ZN1_1A_U11, ZN1_1A_U12 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U07, S1A_U08 | C-1 | T-W-3, T-W-5 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D7/3_K01 Posiada wiedzę o sektorze prywatnym w Polsce | ZN1_1A_K01, ZN1_1A_K05, ZN1_1A_K08 | S1A_K01, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06 | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-5 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D7/3_W01 Uzyskał pogłębioną wiedzę o gospodarce rynkowej | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_D7/3_W02 Potrafi poszukiwać danych statystycznych o sektorze i ich interpretacja | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D7/3_U01 Posiada umiejętność opanowania wiedzy - materiał programowy, wykorzystania metod i technik | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZN1_1A_D7/3_U02 Potrafi scharakteryzować obszary aktywności sektora prywatnego w Polsce | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D7/3_K01 Posiada wiedzę o sektorze prywatnym w Polsce | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Rutkowski J., Partnerstwo publiczno-prywatne w Polsce i jego funkcjonowanie na przykładzie wybranych projektów., Uniwersytet Łódzki, Łódź, 2010
- Winiarski B., Polityka ekonomiczna, PWN, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Acocella Z., Zasady polityki gospodarczej, PWN, Warszawa, 2002
- Balcerzak-Paradowska B., Praca kobiet w sektorze prywatnym, szanse i bariery., IPiPS Studia i Monografie, Warszawa, 2003
- Stiglitz J.E., Ekonomia sektora publicznego, PWE, Warszawa, 2004