Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura krajobrazu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wanda Bacieczko <Wanda.Bacieczko@zut.edu.pl>, Agnieszka Dobrowolska <Agnieszka.Dobrowolska@zut.edu.pl>, Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>, Marcin Kubus <Marcin.Kubus@zut.edu.pl>, Urszula Nawrocka-Grześkowiak <Urszula.Nawrocka-Grzeskowiak@zut.edu.pl>, Hubert Romanowski <Hubert-Romanowski@zut.edu.pl>, Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student ma wiedzę z zakresu nauk technicznych, rolnych i sztuk plastycznych |
W-2 | Student ma wiedze z zakresu grafiki inżynierskiej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zakresem, budową i strukturą standardowej pracy imagisterskiej na kierunku architektura krajobrazu |
C-2 | Zapoznanie studenta z metodami pracy przy opracowywaniu projektu dyplomowego magisterskiego na kierunku architektura krajobrazu oraz z metodami redagowania pracy dyplomowej i sposobami jej prezentacji |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Ogólne zasady wykonywania prac magisterskich na kierunku architektura krajobrazu, metody badań | 10 |
10 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dobór fachowej literatury i materiałów źródłowych wykorzystywanych przy opracowaniu pracy magisterskiej. Zasady cytowania i zapisu źródłowego | 6 |
T-S-2 | Zasady opracowania rysunków technicznych projektu magisterskiego z zakresu architektury krajobrazu | 8 |
T-S-3 | Zasady opracowania wizualizacji oraz plansz projektowych pracy magisterskiej na kierunku architektura krajobrazu | 6 |
20 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Zasady przygotowania prezentacji pracy magisterskiej na kierunku architektura krajobrazu | 6 |
T-S-2 | Prezentacje prac studenckich połączone z dyskusją | 14 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-S-2 | przygotowanie do seminarium | 10 |
A-S-3 | zgromadzenie materiałów niezbędnych do opracowania pracy magisterskiej | 6 |
A-S-4 | konsultacje tematyki i zakresu pracy magisterskiej | 4 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-S-2 | przygotowanie do seminarium | 15 |
A-S-3 | konsultacje pracy magisterkiej u promotora | 15 |
A-S-4 | gromadzenie materiałów niezbędnych do przygotowania pracy magisterskiej | 10 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-S-2 | przygotowanie do seminarium | 15 |
A-S-3 | konsultacje pracy magisterskiej u promotora | 10 |
A-S-4 | przygotowanie prezentacji pracy magisterskiej | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody podające - pogadanka, opis, wyjaśnienie |
M-2 | metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-3 | metody praktyczne - pokaz multimedialny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena prezentacji materiałów zebranych do opracowania pracy magisterskiej |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena przygotowania prezentacji multimedialnej pracy magisterskiej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C08_W01 Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego | AK_2A_W03 | R2A_W05, T2A_W07 | — | C-2 | T-S-1, T-S-1, T-S-2, T-S-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C08_U01 Potrafi przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy. | AK_2A_U07 | A2_U18, R2A_U08, R2A_U09, T2A_U01, T2A_U03 | — | C-1, C-2 | T-S-1, T-S-1, T-S-2 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AK_2A_C08_K01 Jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych | AK_2A_K02 | A2_K02, A2_K04, R2A_K03, T2A_K04 | — | C-2 | T-S-1, T-S-2, T-S-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C08_W01 Zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego | 2,0 | Student nie zna metod, technik, narzędzi, ani materiałów stosowanych przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego |
3,0 | Student zna tylko nieliczne metody, techniki, narzędzia lub też materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego | |
3,5 | Student zna wybrane metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego | |
4,0 | Student zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego | |
4,5 | Student zna bardzo dobrze podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego | |
5,0 | Student zna bardzo dobrze i właściwie ocenia różnorodne metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy wykonywaniu pracy dyplomowej, a w szczególności projektu dyplomowego |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C08_U01 Potrafi przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy. | 2,0 | Student nie potrafi przygotować pracy dyplomowej. |
3,0 | Student potrafi przygotować pracę dyplomową na poziomie elementarnym. Potrafi przy pomocy nauczyciela zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wybrane wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy. | |
3,5 | Student potrafi przygotować pracę dyplomową na poziomie podstawowym. Potrafi przy nieznacznej pomocy nauczyciela zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy. | |
4,0 | Student potrafi przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy. | |
4,5 | Student potrafi bardzo dobrze przygotować pracę dyplomową. Potrafi zaprezentować w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze przygotować pracę dyplomową.Swobodnie prezentuje w formie pisemnej oraz ustnej wykonane analizy, wyniki badań i wytyczne projektowe, jak również projekt dyplomowy. Potrafi podjąć dyskusję dotyczącą przyjętych metod i rozwiązań projektowych. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AK_2A_C08_K01 Jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych | 2,0 | Student nie jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych |
3,0 | Student wykazuje gotowość do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje przy wydatnej pomocy nauczyciela. | |
3,5 | Student wykazuje gotowość do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje przy nieznacznej pomocy nauczyciela. | |
4,0 | Student jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. | |
4,5 | Student jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje samodzielnie. | |
5,0 | Student jest gotowy do analizy wykonywanej pracy dyplomowej pod kątem doboru odpowiednich metod i narzędzi badawczych prowadzących do uzyskania właściwych rozwiązań projektowych. Pracuje samodzielnie, chętnie podejmuje dyskusje z nauczycielem i innymi studentami |
Literatura podstawowa
- Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową, Złote Myśli, 2006
- Węglińska N., Jak napisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Univesitates, Kraków, 2006