Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | OG_2A_B01_U01 | student samodzielnie planuje, analizuje i ocenia doswiadczenia z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | OG_2A_U02 | student potrafi projektować nasadzenia ogrodnicze, z uwzględnieniem zasad integrowanej i ekologicznej produkcji oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
---|
OG_2A_U05 | student posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w celu zaprezentowania przeglądu literatury, uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków z przeprowadzonych badań w ramach wykonywanej pracy dyplomowej z zakresu ogrodnictwa |
OG_2A_U06 | student samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia zadania z zakresu szeroko rozumianego ogrodnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
---|
R2A_U04 | samodzielnie planuje, przeprowadza, analizuje i ocenia poprawność wykonanego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
R2A_U05 | samodzielnie i wszechstronnie analizuje problemy wpływające na produkcję i jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania specjalistycznych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów i profilu kształcenia |
R2A_U07 | ocenia wady i zalety podjętych działań, w tym ich oryginalność w rozwiązywaniu zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
R2A_U08 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
R2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-3 | Nabycie umiejętności wykonywania analiz w pakiecie statystycznym |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Zastosowanie analizy wariancji i półprzedziałów ufności do wyceny doświadczeń jednoczynnikowych |
---|
T-L-2 | Zastosowanie analizy wariancji i połprzedziałow ufności do wyceny doświadczeń 2 czynnikowych |
T-L-3 | Zastosowanie analizy wariancji i półprzedziałów ufnosci do wyceny doświadczeń 3 czynnikowych |
T-L-4 | Analiza wariancji w formie syntezy wieloletniej |
T-L-5 | Przykłady wyników wymagających transformacji do analizy wariancji; rodzaje transformacji; przebieg transformacji i analizy wariancji na wynikach przekształconych |
T-L-6 | Przykłady zastosowań testów nieparametrycznych : chi-kwadrat, współczynnik korelacji kolejności, test znaku, testy serii |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sprawdziany pisemne |
---|
S-2 | Ocena formująca: Prace kontrolne |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi planować i analizować wyników badan |
3,0 | Student potrafi analizować wyniki w ograniczonym zakresie |
3,5 | Student potrafi zaplanować doświadczenie i zinterpretować wyniki |
4,0 | Student potrafi dobrać odpowiednia metodę, zaplanować doświadczenie i zinterpretowac wyniki |
4,5 | Student potrafi dobrać odpowiednia metodę, zaplanować doświadczenie i zinterpretowac wyniki, potrafi ocenić ich wiarygodność i przydatność |
5,0 | Student potrafi dobrać odpowiednia metodę, zaplanować doświadczenie i zinterpretowac wyniki, potrafi ocenić ich wiarygodność i przydatność oraz możliwość ich wykorzystania |