Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | TRL_1A_C04_U01 | Wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadania badawcze z zakresu gleboznawstwa,prawidłowo interpretuje ich rezultaty |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | TRL_1A_U23 | potrafi wykonywać i analizować wyniki podstawowych oznaczeń glebowych oraz wykorzystać poznaną wiedzę z gleboznawstwa i mechaniki gruntu do dobierania technik chroniących glebę i środowisko przed degradacją; |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1A_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
---|
R1A_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1A_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunku studiów |
R1A_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznani powstawania i funkcjonowania gleby,
poznanie metod określania żyzności i bonitacji gleb |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Oznaczanie składu granulometrycznego metodą organometryczną |
---|
T-L-2 | Oznaczanie składu granulometrycznego metodą areometryczną |
T-L-3 | Oznaczanie struktury gleb i wodoodporności agregatów glebowych |
T-L-4 | Ocena właściwości fizycznych gleby i wyliczanie retencji wodnej na podstawie krzywej pF |
T-L-5 | Ocena żyzności gleb i wartości rolniczej-bonitacja gleb |
T-L-6 | Treść,podział i wykorzystanie map gleboznawczych |
T-L-7 | Podstawowe procesy glebotwórcze gleb Polski |
T-W-1 | Powstawanie,podział i wartość glebotwórcza minerałów |
T-W-2 | Skały magmowe ich właściwości i udział w powstawaniu gleb. |
T-W-3 | Skały osadowe ich powstawanie,właściwości oraz udział w procesie glebotwórczym |
T-W-4 | Skład granulometryczny gleby oraz jego wpływ na zdolność magazynowania wody i powietrza utworów glebowych |
T-W-5 | Koloidy glebowe-właściwości sorpcyjne gleb |
T-W-6 | Odczyn gleby i jego wpływ na wartość produkcyjną gleby |
T-W-7 | Substancja organiczna oraz jej przemiany w zleżności od właściwości fizyko-chemicznych gleby |
T-W-8 | Naturalne czynniki kształtujące skład kationowy kompleksu sorpcyjnego |
T-W-9 | Antropogeniczne czynniki ksztaltujące skład kationowy kompleksu sorpcyjnego |
T-W-10 | Struktura gleb-powstawanie,podział i właściwości agregatów glebowych |
T-W-11 | Właściwości wodno-powietrzne i ich związek z produktywnością gleb |
T-W-12 | Właściwości fizyczne fazy stałej i gazowej gleby |
T-W-13 | Powstawanie gleb-czynniki glebotwórcze |
T-W-14 | Budowa gleb i cechy morfologiczne gleb |
Metody nauczania | M-1 | Wykład -metoda podająca |
---|
M-2 | Audytoria- metoda praktyczna |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Wykład-podsumowująca-sprawdzian pisemny |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ćwiczenia-podsumowująco-formująca |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | <50% wymaganych treści zestawu pytań |
3,0 | 50% wymaganych treści zestawu pytań |
3,5 | 60% wymaganych treści zestawu pytań |
4,0 | 70% wymaganych treści zestawu pytań |
4,5 | 80% wymaganych treści zestawu pytań |
5,0 | 100% wymaganych treści zestawu pytań |