Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S2)
Sylabus przedmiotu Koszty pracy maszyn leśnych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technika rolnicza i leśna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Koszty pracy maszyn leśnych | ||
Specjalność | informatyka i doradztwo w technice rolniczej i leśnej | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Budowy i Użytkowania Urządzeń Technicznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dariusz Błażejczak <Dariusz.Blazejczak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zalecana znajomość podstawowych zagadnień z zakresu ekonomii. |
W-2 | Znajomość podstawowych wiadomości z zakresu mechanizacji prac leśnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przedstawienie wiedzy z zakresu wyliczania kosztów usług maszynowych wykonywanych w lasach. |
C-2 | Nabycie umiejętnosci praktycznego obliczania kosztu pracy maszyn leśnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczanie kosztów eksploatacji maszyn. Obliczanie wydajności eksploatacyjni maszyn. Określanie prógu rentowności maszyn. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Koszty eksploatacji maszyn. Wydajność eksploatacyjna maszyn. Próg rentowności maszyn. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Samodzielne przygotowanie prezentacji na zadany temat. | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena samodzielnie wykonywanych zadań. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena samodzielnie wykonanej pracy. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena testu podsumowującego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_D02_id_W01 Ma określony zasób wiedzy o kosztach pracy maszyn obejmujący m.in.: zagadnienia szacowania kosztów eksploatacji, przydatny do prowadzenia własnej działalności gospodarczej; | TRL_2A_W30 | R2A_W02, R2A_W09 | InzA2_W03, InzA2_W04 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_D02_id_U01 Potrafi oszacować koszty eksploatacji maszyn i urządzeń, a także wykonywania usług maszynowych; | TRL_2A_U32 | R2A_U01, R2A_U02, R2A_U04 | InzA2_U05 | C-2 | T-A-1 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TRL_2A_D02_id_K01 Jest otwarty na poznawanie nowych technik i technologii przeznaczonych do stosowania w gospodarce i leśnej. | TRL_2A_K04 | R2A_K03, R2A_K04, R2A_K05, R2A_K06 | InzA2_K01 | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_D02_id_W01 Ma określony zasób wiedzy o kosztach pracy maszyn obejmujący m.in.: zagadnienia szacowania kosztów eksploatacji, przydatny do prowadzenia własnej działalności gospodarczej; | 2,0 | Student nie zna żadnych teoretycznych podstaw zwiazanych z okreslaniem kosztów pracy maszyn leśnych |
3,0 | Student posiada ograniczona, podstawową wiedze w odniesieniu do programu przedmiotu | |
3,5 | Student posiada podstawowa wiedze w odniesieniu do programu przedmiotu | |
4,0 | Student ma dobra wiedze w odniesieniu do programu przedmiotu | |
4,5 | Student ma ponad dobra wiedze w odniesieniu do programu przedmiotu | |
5,0 | Student ma bardzo dobra wiedze w odniesieniu do programu przedmiotu |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_D02_id_U01 Potrafi oszacować koszty eksploatacji maszyn i urządzeń, a także wykonywania usług maszynowych; | 2,0 | Student nie posiada wystarczajacych umiejetnosci, w odniesieniu do z zakresu programu, niezbednych do uzyskania zaliczenia przedmiotu |
3,0 | Student posiada ograniczone, podstawowe umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu | |
3,5 | Student posiada podstawowe umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu | |
4,0 | Student opanował dobrze umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu | |
4,5 | Student posiada ponad dobre umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu | |
5,0 | Student nabył bardzo dobrze umiejetnosci w odniesieniu do programu przedmiotu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TRL_2A_D02_id_K01 Jest otwarty na poznawanie nowych technik i technologii przeznaczonych do stosowania w gospodarce i leśnej. | 2,0 | Student nie wykazuje aktywnej postawy oraz checi do zdobywania wiedzy i umiejetnosci w obszarze zwiazanym z przedmiotem |
3,0 | Student wykazuje chec do zdobywania wiedzy i umiejetnosci w obszarze tematyki przedmiotu, co miedzy innymi przejawia sie w sytematycznym uczeszczaniu na zajecia | |
3,5 | dodatkowo jest aktywny w trakcie prowadzenia dyskusji | |
4,0 | dodatkowo wykazuje zdolnosc stosowania własnej wiedzy ogólnej oraz innych umiejetnosci i zdolnosci osobistych w prowadzeniu dyskusji nad omawianymi zagadnieniami z obszaru przedmiotu | |
4,5 | dodatkowo jest bardzo aktywny w kreowaniu nowych pomysłów | |
5,0 | dodatkowo jest zdeterminowany do pogłebiania wiedzy i umiejetnosci, co przejawia sie dociekliwoscia w analizowaniu i dyskutowaniu omawianych zagadnien |
Literatura podstawowa
- Glazar K., Wojtkowiak R., Koszty pracy maszyn leśnych, PIMR, Poznań, 2009
- Laurow Z., Pozyskiwanie drewna., Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- Inżynieria Rolnicza, Technika Rolnicza Leśna Ogrodnicza, Czasopisma
- Katalogi maszyn leśnych