Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Eksploatacja mórz i oceanów (S1)
specjalność: Eksploatacja biologicznych zasobów mórz i oceanów

Sylabus przedmiotu Zagadnienia prawne w eksploatacji mórz:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Eksploatacja mórz i oceanów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zagadnienia prawne w eksploatacji mórz
Specjalność Eksploatacja zasobów energetycznych
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Ludmiła Filina-Dawidowicz <Ludmila.Filina@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW7 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy prawa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy w zakresie podstaw prawnych eksploatacji mórz.
C-2Przekazanie umiejętności w zakresie analizy aktów prawnych związanych z eksploatacją mórz.
C-3Nabycie świadomości potrzeby ciągłego dokształcania się z zakresu prawa w eksploatacji mórz.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów.14
T-A-2Zaliczenie1
15
wykłady
T-W-1Przedstawienie programu przedmiotu, literatury i zasad zaliczenia przedmiotu.1
T-W-2Podstawy prawa transportowego. Pojęcie prawa transportowego, jego podział i zakres.2
T-W-3Źródła prawa transportowego w Polsce. Podstawowe elementy Kodeksu morskiego.3
T-W-4Najważniejsze konwencje i umowy międzynarodowe, dyrektywy UE. Przepisy międzynarodowe w transporcie morskim.2
T-W-5Prawo przewozowe. Krajowe i międzynarodowe źródła prawa przewozowego.2
T-W-6Dokumenty potwierdzające zawarcie umowy przewozu. Odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań.3
T-W-7Rodzaje umów: umowa sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy, użyczenia, spedycji.4
T-W-8Prawo morza. Klasyfikacja obszarów morskich.1
T-W-9Administracja Morska i Urzędy Morskie. Straż Graniczna. Krajowy System Bezpieczeństwa Morskiego. Morskie Służby Poszukiwania i Ratownictwa.4
T-W-10Prawo budowlane. Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego. Odpowiedzialność zawodowa w budownictwie.6
T-W-11Przepisy dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Udział w konsultacjach.15
A-A-3Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia.30
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury, przygotowanie się do egzaminu, egzamin.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające / wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu wielokrotnego wyboru podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności zdobyte podczas wykładów.
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena bieżąca efektów kształcenia podczas pracy studenta na ćwiczeniach audytoryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S24_W01
Student zna podstawy prawne eksploatacji mórz
EMO_1A_W22R1A_W09, T1A_W11C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S24_U01
Student posiada umiejętność analizy aktów prawnych związanych z eksploatacją mórz.
EMO_1A_U01, EMO_1A_U18R1A_U01, R1A_U03, R1A_U05, R1A_U07, R1A_U09, T1A_U01, T1A_U10, T1A_U11InzA_U03, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U06, InzA_U07C-2T-A-1M-1, M-2, M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EMO_1A_S24_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się z zakresu prawa w eksploatacji mórz.
EMO_1A_K01R1A_K01, R1A_K07, T1A_K01, T1A_K07C-3T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-8, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-1M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S24_W01
Student zna podstawy prawne eksploatacji mórz
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia z zakresu wymaganego przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S24_U01
Student posiada umiejętność analizy aktów prawnych związanych z eksploatacją mórz.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EMO_1A_S24_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się z zakresu prawa w eksploatacji mórz.
2,0Student nie wykazuje kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności.

Literatura podstawowa

  1. Stec M., Umowa przewozu w transporcie towarowym, Kantor Wydawniczy, Zakamycze, 2005
  2. Rudnik R. (red.), Prawo budowlane. Warunki techniczne i inne akty prawne, LEX Grupa Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
  3. Płacheta E. (red.), Prawo budowlane, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2006
  4. Ustawa z dnia 18 września 2001 r., Kodeks morski., Dz.U. 2001 nr 138 poz. 1545, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Górski W., Mendyk E., Prawo transportu lądowego, WKŁ, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów.14
T-A-2Zaliczenie1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedstawienie programu przedmiotu, literatury i zasad zaliczenia przedmiotu.1
T-W-2Podstawy prawa transportowego. Pojęcie prawa transportowego, jego podział i zakres.2
T-W-3Źródła prawa transportowego w Polsce. Podstawowe elementy Kodeksu morskiego.3
T-W-4Najważniejsze konwencje i umowy międzynarodowe, dyrektywy UE. Przepisy międzynarodowe w transporcie morskim.2
T-W-5Prawo przewozowe. Krajowe i międzynarodowe źródła prawa przewozowego.2
T-W-6Dokumenty potwierdzające zawarcie umowy przewozu. Odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań.3
T-W-7Rodzaje umów: umowa sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy, użyczenia, spedycji.4
T-W-8Prawo morza. Klasyfikacja obszarów morskich.1
T-W-9Administracja Morska i Urzędy Morskie. Straż Graniczna. Krajowy System Bezpieczeństwa Morskiego. Morskie Służby Poszukiwania i Ratownictwa.4
T-W-10Prawo budowlane. Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego. Odpowiedzialność zawodowa w budownictwie.6
T-W-11Przepisy dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska.2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-A-2Udział w konsultacjach.15
A-A-3Przygotowanie się do ćwiczeń i do zaliczenia.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Studiowanie literatury, przygotowanie się do egzaminu, egzamin.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S24_W01Student zna podstawy prawne eksploatacji mórz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_W22Zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju indywidualnej przedsiębiorczości. Zna i potrafi wykorzystać w praktyce obowiązujące normy prawne krajowe i międzynarodowe.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_W09zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy w zakresie podstaw prawnych eksploatacji mórz.
Treści programoweT-W-2Podstawy prawa transportowego. Pojęcie prawa transportowego, jego podział i zakres.
T-W-3Źródła prawa transportowego w Polsce. Podstawowe elementy Kodeksu morskiego.
T-W-4Najważniejsze konwencje i umowy międzynarodowe, dyrektywy UE. Przepisy międzynarodowe w transporcie morskim.
T-W-8Prawo morza. Klasyfikacja obszarów morskich.
T-W-5Prawo przewozowe. Krajowe i międzynarodowe źródła prawa przewozowego.
T-W-6Dokumenty potwierdzające zawarcie umowy przewozu. Odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań.
T-W-7Rodzaje umów: umowa sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy, użyczenia, spedycji.
T-W-9Administracja Morska i Urzędy Morskie. Straż Graniczna. Krajowy System Bezpieczeństwa Morskiego. Morskie Służby Poszukiwania i Ratownictwa.
T-W-10Prawo budowlane. Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego. Odpowiedzialność zawodowa w budownictwie.
T-W-11Przepisy dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska.
T-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów.
Metody nauczaniaM-1Metody podające / wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu wielokrotnego wyboru podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności zdobyte podczas wykładów.
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena bieżąca efektów kształcenia podczas pracy studenta na ćwiczeniach audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia z zakresu wymaganego przez efekt kształcenia
4,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie oraz uzupełniającą wiedzę literaturową
5,0Student wykazuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, uzupełniającą wiedzę literaturową oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S24_U01Student posiada umiejętność analizy aktów prawnych związanych z eksploatacją mórz.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji. Potrafi uzyskane informacje analizować, interpretować, wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane ze środowiskiem mórz i oceanów.
EMO_1A_U18Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu problemów technologicznych dostrzegać ich aspekty pozatechniczne w tym, środowiskowe, ekonomiczne i prawne w skali lokalnej i regionalnej. Stosuje zasady bhp i higieny pracy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1A_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1A_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1A_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia kompetencji inżynierskich
R1A_U09posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
T1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Przekazanie umiejętności w zakresie analizy aktów prawnych związanych z eksploatacją mórz.
Treści programoweT-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów.
Metody nauczaniaM-1Metody podające / wykład informacyjny, objaśnienie, wyjaśnienie
M-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena bieżąca efektów kształcenia podczas pracy studenta na ćwiczeniach audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEMO_1A_S24_K01Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się z zakresu prawa w eksploatacji mórz.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEMO_1A_K01Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy).
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1A_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
T1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-3Nabycie świadomości potrzeby ciągłego dokształcania się z zakresu prawa w eksploatacji mórz.
Treści programoweT-W-2Podstawy prawa transportowego. Pojęcie prawa transportowego, jego podział i zakres.
T-W-3Źródła prawa transportowego w Polsce. Podstawowe elementy Kodeksu morskiego.
T-W-4Najważniejsze konwencje i umowy międzynarodowe, dyrektywy UE. Przepisy międzynarodowe w transporcie morskim.
T-W-8Prawo morza. Klasyfikacja obszarów morskich.
T-W-5Prawo przewozowe. Krajowe i międzynarodowe źródła prawa przewozowego.
T-W-6Dokumenty potwierdzające zawarcie umowy przewozu. Odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązań.
T-W-7Rodzaje umów: umowa sprzedaży, dostawy, najmu, dzierżawy, użyczenia, spedycji.
T-W-9Administracja Morska i Urzędy Morskie. Straż Graniczna. Krajowy System Bezpieczeństwa Morskiego. Morskie Służby Poszukiwania i Ratownictwa.
T-W-10Prawo budowlane. Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego. Odpowiedzialność zawodowa w budownictwie.
T-W-11Przepisy dotyczące bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska.
T-A-1Przykłady i zagadnienia zgodnie z tematyką prowadzonych wykładów.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe / wykład problemowy
M-3Metody aktywizujące / dyskusja dydaktyczna (burza mózgów)
M-4Metody praktyczne / ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu wielokrotnego wyboru podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności zdobyte podczas wykładów.
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena bieżąca efektów kształcenia podczas pracy studenta na ćwiczeniach audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje kompetencji wymaganych przez efekt kształcenia.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności.