Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)
Sylabus przedmiotu Przechowalnictwo w analityce laboratoryjnej i przemysłowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia żywności i żywienie człowieka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przechowalnictwo w analityce laboratoryjnej i przemysłowej | ||
Specjalność | technologia i żywienie | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Technologii Mleczarskiej i Przechowalnictwa Żywności | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Kryża <Krzysztof.Kryza@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 14 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Chłodnictwo żywności |
W-2 | Technologie branżowe |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie procesów przechowalniczych i transportowych żywności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Omówienie zakresu zajęć i zapoznanie z warunkami wykonywania ćwiczeń. | 1 |
T-L-2 | Ocena wybranych właściwości hydratacyjnych tkanki pochodzenia zwierzęcego w czasie przechowywania. | 2 |
T-L-3 | Zmiany w lipidach żywności. | 3 |
T-L-4 | Ocena stabilności przechowalniczej emulsji spożywczych. | 2 |
T-L-5 | Proces liofilizacji i rehydratacja środków liofilizowanych. | 2 |
T-L-6 | Kontrola i rejestracja klimatycznych parametrów przechowalniczych (temperatura, wilgotność względna). Zasady Dobrych Praktych Przechowalniczych. | 2 |
T-L-7 | Pomiar aktywności wody w żywności jako wskaźnik krytyczny kontroli jakości. | 1 |
13 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy procesu przechowywania żywności. Wpływ mikroorganizmów na trwałość towarów żywnościowych. Wpływ procesów biochemicznych na jakość żywności. Procesy biologiczne i biochemiczne zachodzące w żywności podczas przechowywania. | 2 |
T-W-2 | Wpływ procesów chemicznych na jakość żywności. Procesy fizykochemiczne i fizykomechaniczne zachodzące w żywności. Przechowywanie produktów nieutrwalonych pochodzenia roślinnego i zwierzęcego (pasze, nasiona roślin, surowiec rolny, materiał biologiczny). | 2 |
T-W-3 | Przechowywanie produktów przetworzonych i utrwalonych. Rodzaje magazynów i chłodni, ich charakterystyka techniczna i konstrukcyjna. Materiały izolacyjne stosowane w chłodnictwie. Czynniki chłodnicze. Ogólne zasady klimatyzacji. | 2 |
T-W-4 | Wpływ klimatyzacji na organizm człowieka. Procesy cieplne niskotemperaturowe w żywności. Obliczanie szybkości zmian jakościowych żywności w zależności od temperatury przechowywania i stosowane ochronne zabiegi technologiczne. Rozmrażanie mięsa metodą „tempering”. Zasady utrwalania materiału biologicznego. Techniki przechowalnicze próbek żywnościowych. | 2 |
T-W-5 | Przechowalnictwo środków żywnościowych w laboratorium i przemyśle. Niekonwencjonalne metody przechowywania. Monitoring parametrów krytycznych warunkujących trwałość przechowalniczą środków spożywczych, materiałów biologicznych i środków farmaceutycznych / w tym suplementy diety. | 2 |
T-W-6 | Sterowanie procesem jakości klimatycznych parametrów przechowalniczych. Karty kontrolne. Organizacja logistyczna przechowywania stacjonarnego i mobilnego, identyfikowalność towarów, przyrządy kontrolno-pomiarowe. Dobre Praktyki Przechowalnicze, Dystrybucyjne i Transportowe. | 3 |
13 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w ćwiczeniach | 15 |
A-L-2 | Godziny kontaktowe z nauczycielem akademickim | 5 |
A-L-3 | Przygotowanie do zajęć | 5 |
A-L-4 | Przygotowanie do kolokwium | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Analiza wskazanej literatury | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Nie podlega ocenie zdefiniowanej w formie stopnia |
S-2 | Ocena formująca: Kolokwium pisemne |
S-3 | Ocena formująca: Odpowiedź ustna |
S-4 | Ocena podsumowująca: Opracowanie projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_PO5-7tiz_W01 Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod przechowywania i oceny jakości żywności. | TZiZ_1A_W18 | R1A_W03, R1A_W05 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_W02 Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności w czasie przechowywania. | TZiZ_1A_W22 | R1A_W04, R1A_W07 | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_W03 Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod przechowywania i oceny jakości żywności. | TZiZ_1A_W18 | R1A_W03, R1A_W05 | InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4, S-1 |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_W04 Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności w czasie przechowywania. | TZiZ_1A_W22 | R1A_W04, R1A_W07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_PO5-7tiz_U01 Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | TZiZ_1A_U01 | R1A_U01 | InzA_U04 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie | TZiZ_1A_U02 | R1A_U02 | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_U03 Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | TZiZ_1A_U01 | R1A_U01 | InzA_U04 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4, S-1 |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_U04 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie | TZiZ_1A_U02 | R1A_U02 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TZiZ_1A_PO5-7tiz_K01 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). | TZiZ_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | TZiZ_1A_K02 | R1A_K04 | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-7, T-L-5, T-L-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4 |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_K03 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). | TZiZ_1A_K01 | R1A_K01, R1A_K07 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4, S-1 |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_K04 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | TZiZ_1A_K02 | R1A_K04 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2, S-3, S-4, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_PO5-7tiz_W01 Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod przechowywania i oceny jakości żywności. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu metod przechowywania i oceny jakości żywności. |
3,0 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu metod przechowywania i oceny jakości żywności. | |
3,5 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu metod przechowywania i oceny jakości żywności. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę z zakresu metod przechowywania i oceny jakości żywności. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu metod przechowywania i oceny jakości żywności. | |
5,0 | Student posiada znakomitą wiedzę z zakresumetod przechowywania i oceny jakości żywności. | |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_W02 Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności w czasie przechowywania. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania |
3,0 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania ale z licznymi błędami | |
3,5 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania | |
5,0 | Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania | |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_W03 Posiada uporządkowaną wiedzę na temat metod przechowywania i oceny jakości żywności. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu metod przechowywania i oceny jakości żywności. |
3,0 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu metod przechowywania i oceny jakości żywności. | |
3,5 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu metod przechowywania i oceny jakości żywności. | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę z zakresu metod przechowywania i oceny jakości żywności. | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu metod przechowywania i oceny jakości żywności. | |
5,0 | Student posiada znakomitą wiedzę z zakresumetod przechowywania i oceny jakości żywności. | |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_W04 Zna i rozumie zasady oddziaływania pomiędzy środowiskiem a składnikami żywności w czasie przechowywania. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania |
3,0 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania ale z licznymi błędami | |
3,5 | Student posiada zadowalającą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania | |
4,0 | Student posiada dobrą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania | |
5,0 | Student posiada znakomitą wiedzę z zakresu przemian w żywności w czasiew przechowywania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_PO5-7tiz_U01 Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków |
3,0 | Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków, ale z licznymi nieprawidłowościami | |
3,5 | Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków | |
4,0 | Student posiada dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków | |
5,0 | Student posiada znakomitą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków | |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_U02 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie | 2,0 | Student nie posiada umiejętności pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie |
3,0 | Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie ale z licznymi nieprawidłowościami | |
3,5 | Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie | |
4,0 | Student posiada dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie | |
5,0 | Student posiada znakomitą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie | |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_U03 Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie. | 2,0 | Student nie posiada umiejętności wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków |
3,0 | Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków, ale z licznymi nieprawidłowościami | |
3,5 | Student posiada zadowalającą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków | |
4,0 | Student posiada dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków | |
5,0 | Student posiada znakomitą umiejętność wyszukania, zrozumienia, analizy problemu, zinterpretowania informacji i wyciągnięcia właściwych wniosków | |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_U04 Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie, potrafi zrealizować zadanie w wyznaczonym terminie | 2,0 | Student nie posiada umiejętności pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie |
3,0 | Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie ale z licznymi nieprawidłowościami | |
3,5 | Student posiada zadowalającą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie | |
4,0 | Student posiada dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie | |
4,5 | Student posiada bardzo dobrą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie | |
5,0 | Student posiada znakomitą umiejętność pracy indywidualnej i w zespole, zrealizacji zadania w wyznaczonym terminie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TZiZ_1A_PO5-7tiz_K01 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia, nie wyznacza kierunków własnego rozwoju i kształcenia |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_K02 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności dotyczących pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_K03 Ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia. Wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia (studia drugiego i trzeciego stopnia, studia podyplomowe, kursy). | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby i nie zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia, nie wyznacza kierunków własnego rozwoju i kształcenia |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności, częściowo rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności, zadowalająco rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, bardzo dobrze rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności, znakomicie rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia oraz wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia | |
TZiZ_1A_PO5-7tiz_K04 Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | 2,0 | Student nie ma świadomości swojej wiedzy i umiejętności dotyczących pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie |
3,0 | Student ma częściową świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | |
3,5 | Student ma zadowalającą świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | |
4,0 | Student ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | |
4,5 | Student ma znaczną świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie | |
5,0 | Student ma pełną świadomość swojej wiedzy i umiejętności dotyczacych pracy własnej oraz gotowości podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie |
Literatura podstawowa
- Dudziński Z., Kizyn M., Vademecum gospodarki magazynowej, ODDK, Gdańsk, 2002
- Gaziński B, Technika chłodnicza dla praktyków. Przechowalnictwo i transport., Wyd. Systherm., Poznań, 2011
- Jastrzębski W, Technologia obróbki chłodniczej., 2011
- Postolski J., Gruda Z, Zamrażanie żywności, W-wa, 2002
- Horubała A, Podstawy przechowywania żywności, W-wa, 2011
- Cziżow G.B., Procesy cieplne w technologii chłodniczej produktów żywnościowych, WNT, W-wa, 2011
- Bykowski P., Sikorski Z.E., Zimińska H., Technologia chłodniczego utrwalania morskich surowców żywnościowych, Wyd. Morskie, Gdańsk, 1977
- Horubała A, Podstawy przechowywania żywności., 2011
- Lisińka-Kuśmierz M., Cholewa A., Przechowywanie i transport drogowy., Wyd. Ekonomiczne. Kraków, 2006
- Czasopisma:, Chłodnictwo, Magazyn Przemysłu Rybnego, Przemysł Spożywczy, Technika Chłodnicza i Klimatyzacyjna, International Journal of Refrigeration, Journal of Food Science., 2011
Literatura dodatkowa
- Fodemski T., Domowe i handlowe urządzenia chłodnicze - Poradnik, Wyd. Nauk.-Techn, W-wa, 2000
- Podeszewski Z., Stodolnik L., Ćwiczenia z technologii zabezpieczenia surowców rybnych. Miniskrypt, AR Szczecin, Szczecin, 1980
- Podeszewski Z., Technologia zabezpieczenia surowców rybnych. Tom I., AR Szczecin, Szczecin, 1978
- Zina M., Utrwalanie i przechowywanie żywności., Wyd. Uniwersytet Rzeszowski, Rzeszów, 2008
- Palich P., Podstawy technologii żywności i przechowalnictwa. Ćwiczenia., WSM, Gdańsk, 1997