Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (N2)
specjalność: Menadżer hotelarstwa i gostronomii

Sylabus przedmiotu Towaroznawstwo używek:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Towaroznawstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk społecznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Towaroznawstwo używek
Specjalność Towaroznawstwo żywności
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 6 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL1 12 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa umiejętność pracy w laboratorium

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy z zakresu towaroznawstwa używek
C-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu towaroznawczej oceny używek

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Ćwiczenia organizacyjne (BHP w laboratorium, zapoznanie słuchaczy z kryteriami oceniania i wykonywania ćwiczeń)2
T-L-2Technika przygotowania i ocena jakości naparu herbacianego2
T-L-3Ocena zawartości łodyżek2
T-L-4Wykrywanie zafałszowań herbat2
T-L-5Identyflkacja kawy Inki i kawy śniadaniowej2
T-L-6Oznaczanie sedymentacji proszku kakaowego1
T-L-7Jakość tytoniu i wyrobów tytoniowych1
12
wykłady
T-W-1Podział i specyfika używek. Struktura wykorzystania w Polsce i na świecie1
T-W-2Historia i pochodzenie herbaty. Produkcja herbaty.1
T-W-3Klasyfikacja herbat. Gatunki handlowe herbat.1
T-W-4Wartość odżywcza i właściwości herbaty oraz jej naparów. Zafałszowania herbat. Ocena jakości.1
T-W-5Światowy rynek kawy. Międzynarodowa Umowa Kawowa. Spożycie kawy.1
T-W-6Produkcja kawy surowej. Główne kryteria klasyfikacyjne kawy. Właściwości kawy oraz jej naparów.1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego10
A-L-3przygotowanie do zajęć8
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2przygotowanie do zaliczenia24
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawozdanie z ćwiczeń
S-2Ocena formująca: ocena z odpowiedzi ustnej/ pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B3tz_W01
Posiada wiedzę z zakresu towaroznawstwa używek oraz przeprowadzania oceny towaroznawczej jakości kawy, herbaty, kakao i wyrobów z tytoniu.
TOW_2A_W01, TOW_2A_W04, TOW_2A_W05, TOW_2A_W16S2A_W01, S2A_W02, S2A_W05, S2A_W06, S2A_W07, S2A_W09, S2A_W10, S2A_W11InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W04, InzA2_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2, M-3S-2, S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B3tz_U01
Posiada wiedzę oraz umiejętność znajdowania informacji dotyczących towaroznawczej oceny używek, przeprowadzenia analiz i formułowania na podstawie uzyskanych wyników wniosków i opinii.
TOW_2A_U01, TOW_2A_U02, TOW_2A_U09, TOW_2A_U12, TOW_2A_U15S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10, S2A_U11InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TOW_2A_B3tz_K01
Ma świadomość własnej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia, pracuje w grupie przyjmując pozycję lidera.
TOW_2A_K01, TOW_2A_K08S2A_K01, S2A_K03, S2A_K05, S2A_K06, S2A_K07InzA2_K02C-2T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B3tz_W01
Posiada wiedzę z zakresu towaroznawstwa używek oraz przeprowadzania oceny towaroznawczej jakości kawy, herbaty, kakao i wyrobów z tytoniu.
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu towaroznawczej charakterystyki i oceny kawy i herbaty.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B3tz_U01
Posiada wiedzę oraz umiejętność znajdowania informacji dotyczących towaroznawczej oceny używek, przeprowadzenia analiz i formułowania na podstawie uzyskanych wyników wniosków i opinii.
2,0
3,0Potrafi przygotować i przeprowadzić podstawowe analizy w zakresie towaroznawstwa używek.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TOW_2A_B3tz_K01
Ma świadomość własnej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia, pracuje w grupie przyjmując pozycję lidera.
2,0
3,0Pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Arens-Azevedo U., Grimpe E., Rosomm-Grolms M., Furst W., Schuler K., Technologia gastronomiczna z obsługą gości. Cz. III., Rea, Warszawa, 1999
  2. Baxter J., Świat kawy, English books, 1975
  3. Falarz A., Mataczyńska G., Towaroznawstwo artykułów spożywczy i nieżywnościowych, Oficyna Wyd. Poligraficzna Adam., Warszawa, 1997
  4. Gwiazdowski K., Poradnik baristy, Oficyna wyd. Read, Warszawa, 2004
  5. Hrankowski H., Kawa, surowce, technologia, WNT, Warszawa, 1976
  6. Pettigrew J., Królestwo herbaty, Wyd. Książkowe Twój Styl, Warszawa, 1997
  7. Rum L., Kawa. Legenda, historia, anegdota, Oficyna Wyd. Jan Akieleszek z synami, Wrocław, 1995

Literatura dodatkowa

  1. Kłobucki J., Wpływ spożycia używek na wartość odżywczą białka, wykorzystanie energii oraz biodostępność składników mineralnych, ART, Olsztyn, 1999
  2. Kołożyn-Krajewska D., Sikora T., Towaroznawstwo Żywności, WSiP, Warszawa, 1997
  3. Nicolin M., Herbata dla smakoszy, Oficyna Wyd. Kalliope, Warszawa, 1993

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Ćwiczenia organizacyjne (BHP w laboratorium, zapoznanie słuchaczy z kryteriami oceniania i wykonywania ćwiczeń)2
T-L-2Technika przygotowania i ocena jakości naparu herbacianego2
T-L-3Ocena zawartości łodyżek2
T-L-4Wykrywanie zafałszowań herbat2
T-L-5Identyflkacja kawy Inki i kawy śniadaniowej2
T-L-6Oznaczanie sedymentacji proszku kakaowego1
T-L-7Jakość tytoniu i wyrobów tytoniowych1
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podział i specyfika używek. Struktura wykorzystania w Polsce i na świecie1
T-W-2Historia i pochodzenie herbaty. Produkcja herbaty.1
T-W-3Klasyfikacja herbat. Gatunki handlowe herbat.1
T-W-4Wartość odżywcza i właściwości herbaty oraz jej naparów. Zafałszowania herbat. Ocena jakości.1
T-W-5Światowy rynek kawy. Międzynarodowa Umowa Kawowa. Spożycie kawy.1
T-W-6Produkcja kawy surowej. Główne kryteria klasyfikacyjne kawy. Właściwości kawy oraz jej naparów.1
6

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach12
A-L-2przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego10
A-L-3przygotowanie do zajęć8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach6
A-W-2przygotowanie do zaliczenia24
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B3tz_W01Posiada wiedzę z zakresu towaroznawstwa używek oraz przeprowadzania oceny towaroznawczej jakości kawy, herbaty, kakao i wyrobów z tytoniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_W01Ma poszerzoną wiedzę z zakresu towaroznawstwa surowców i produktów pochodzenia roślinnego, surowców pomocniczych i dodatków, kształtowania i oceny ich jakości z wykorzystaniem metod sensorycznych, fizyko-chemicznych, mikrobiologicznych i instrumentalnych z uwzględnieniem nowych produktów.
TOW_2A_W04Ma poszerzoną wiedzę z zakresu jakości i bezpieczeństwa zdrowotnego surowców i produktów oraz zagospodarowania odpadów poprodukcyjnych.
TOW_2A_W05Ma poszerzoną wiedzę z zakresu wpływu surowców i procesu technologicznego na jakość i bezpieczeństwo produktu.
TOW_2A_W16Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystujących wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów - Towaroznawstwo.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W09ma pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji
S2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W04ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy z zakresu towaroznawstwa używek
Treści programoweT-W-1Podział i specyfika używek. Struktura wykorzystania w Polsce i na świecie
T-W-2Historia i pochodzenie herbaty. Produkcja herbaty.
T-W-3Klasyfikacja herbat. Gatunki handlowe herbat.
T-W-4Wartość odżywcza i właściwości herbaty oraz jej naparów. Zafałszowania herbat. Ocena jakości.
T-W-5Światowy rynek kawy. Międzynarodowa Umowa Kawowa. Spożycie kawy.
T-W-6Produkcja kawy surowej. Główne kryteria klasyfikacyjne kawy. Właściwości kawy oraz jej naparów.
T-L-2Technika przygotowania i ocena jakości naparu herbacianego
T-L-3Ocena zawartości łodyżek
T-L-4Wykrywanie zafałszowań herbat
T-L-5Identyflkacja kawy Inki i kawy śniadaniowej
T-L-6Oznaczanie sedymentacji proszku kakaowego
T-L-7Jakość tytoniu i wyrobów tytoniowych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena z odpowiedzi ustnej/ pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe
S-4Ocena podsumowująca: egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada podstawową wiedzę z zakresu towaroznawczej charakterystyki i oceny kawy i herbaty.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B3tz_U01Posiada wiedzę oraz umiejętność znajdowania informacji dotyczących towaroznawczej oceny używek, przeprowadzenia analiz i formułowania na podstawie uzyskanych wyników wniosków i opinii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_U01Posiada umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla towaroznawstwa.
TOW_2A_U02Potrafi wykorzystać pogłębioną wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania przyczyn i przebiegu procesów powstawania towarów. Potrafi formułować własne opinie i właściwie dobierać metody analiz.
TOW_2A_U09Potrafi umiejętnie wykorzystać zdobytą poszerzoną wiedzę z dziedziny towaroznawstwa w różnych zakresach i formach znajdując, rozumiejąc, analizując i wykorzystując potrzebne informacje.
TOW_2A_U12Wykazuje zdolność podejmowania działań inżynierskich z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów rozwiązujących zaawansowane problemy w zakresie towaroznawstwa z uwzględnieniem usług.
TOW_2A_U15Samodzielnie planuje, na podstawie zdobytej, pogłębionej wiedzy własną karierę zawodową lub naukową.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U11ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu towaroznawczej oceny używek
Treści programoweT-L-1Ćwiczenia organizacyjne (BHP w laboratorium, zapoznanie słuchaczy z kryteriami oceniania i wykonywania ćwiczeń)
T-L-2Technika przygotowania i ocena jakości naparu herbacianego
T-L-3Ocena zawartości łodyżek
T-L-4Wykrywanie zafałszowań herbat
T-L-5Identyflkacja kawy Inki i kawy śniadaniowej
T-L-6Oznaczanie sedymentacji proszku kakaowego
T-L-7Jakość tytoniu i wyrobów tytoniowych
Metody nauczaniaM-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawozdanie z ćwiczeń
S-2Ocena formująca: ocena z odpowiedzi ustnej/ pisemnej
S-3Ocena podsumowująca: kolokwium zaliczeniowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przygotować i przeprowadzić podstawowe analizy w zakresie towaroznawstwa używek.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTOW_2A_B3tz_K01Ma świadomość własnej wiedzy i konieczności dalszego kształcenia, pracuje w grupie przyjmując pozycję lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTOW_2A_K01Postępuje zgodnie z zasadami nabytej wiedzy i umiejętności. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
TOW_2A_K08Wie jak planować i realizować swój własny rozwój; potrafi ocenić swoje mocne i słabe strony. Ma świadomość potrzeby dalszego kształcenia i wyznaczania kierunków własnego rozwoju.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności z zakresu towaroznawczej oceny używek
Treści programoweT-L-2Technika przygotowania i ocena jakości naparu herbacianego
T-L-3Ocena zawartości łodyżek
T-L-4Wykrywanie zafałszowań herbat
T-L-5Identyflkacja kawy Inki i kawy śniadaniowej
T-L-6Oznaczanie sedymentacji proszku kakaowego
T-L-7Jakość tytoniu i wyrobów tytoniowych
Metody nauczaniaM-2pogadanka
M-3ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawozdanie z ćwiczeń
S-2Ocena formująca: ocena z odpowiedzi ustnej/ pisemnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pracuje w grupie, niechętnie przyjmuje pozycję lidera.
3,5
4,0
4,5
5,0