Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Towaroznawstwo (S1)
Sylabus przedmiotu Elementy grafiki inżynierskiej i użytkowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Towaroznawstwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk społecznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Elementy grafiki inżynierskiej i użytkowej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Inżynierii Procesowej i Maszynoznawstwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jerzy Balejko <Jerzy.Balejko@zut.edu.pl>, Jarosław Majewski <Jaroslaw.Majewski@zut.edu.pl>, Agnieszka Strzelczak <Agnieszka-Strzelczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zasad rysunku technicznego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie wiedzy z zakresu podstaw geometrii wykreślnej i zapisu konstrukcji (rysunku technicznego) |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności samodzielnego opanowania wskazanego systemy CAD, w ogólnym zakresie zaprezentowanego na wykładach |
C-3 | Rozwinięcie umiejętności czytania rysunku technicznego i schematów maszyn i urządzeń |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zasady płaskiego odwzorowania brył – widoki ukośne, zasady rzutowania prostokątnego. | 4 |
T-L-2 | Zasady sporządzania przekrojów. | 4 |
T-L-3 | Przenikanie brył. | 4 |
T-L-4 | Uproszczenia rysunkowe. | 2 |
T-L-5 | Wymiarowanie, tolerancje kształtu i połoŜenia, tolerowanie wymiarów, symbole rysunkowe i opisy. | 4 |
T-L-6 | Rysunek wykonawczy i złoŜeniowy; organizacja dokumentacji rysunkowej. | 4 |
T-L-7 | Zasady sporządzania schematów maszyn i urządzeń – przykłady. | 4 |
T-L-8 | Wprowadzenie do systemu AutoCAD. | 4 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rysunek techniczny – cel sporządzania, zawartość rysunku. | 1 |
T-W-2 | Zasady płaskiego odwzorowania brył – widoki ukośne, zasady rzutowania prostokątnego. | 1 |
T-W-3 | Zasady rzutowania prostokątnego | 2 |
T-W-4 | Ruty aksonometryczne | 2 |
T-W-5 | Przekroje, półwidok-półprzekrój | 2 |
T-W-6 | Wymiarowanie części maszyn | 2 |
T-W-7 | Tolerancje wymiarowe | 1 |
T-W-8 | Przenikanie brył. | 2 |
T-W-9 | Zasady sporządzania schematów maszyn i urządzeń – przykłady. | 1 |
T-W-10 | Wprowadzenie do systemu CAD. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją multimedialną |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na ćwiczeniach laboratoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczające wykłady |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonania ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_B4_W01 Posiada wiedzę z zakresu podstaw geometrii wykreślnej i zapisu konstrukcji (rysunku technicznego) | TOW_1A_W07 | S1A_W04, S1A_W06, S1A_W10, S1A_W11 | InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05 | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_B4_U01 Posiada umiejętność samodzielnego opanowania wskazanego systemu CAD, w ogólnym zakresie zaprezentowanego na wykładach | TOW_1A_U03 | S1A_U02, S1A_U07 | InzA_U01, InzA_U04, InzA_U05, InzA_U07 | C-2 | T-W-10, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TOW_1A_B4_K01 Posiada umiejętność czytania rysunku technicznego i schematów maszyn i urządzeń | TOW_1A_K01 | S1A_K01, S1A_K04, S1A_K07 | InzA_K01 | C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_B4_W01 Posiada wiedzę z zakresu podstaw geometrii wykreślnej i zapisu konstrukcji (rysunku technicznego) | 2,0 | |
3,0 | Student posiada zadowalającę wiedzę z zakresu podstaw geometrii wykreślnej i zapisu konstrukcji (rysunku technicznego), ale z licznymi brakami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_B4_U01 Posiada umiejętność samodzielnego opanowania wskazanego systemu CAD, w ogólnym zakresie zaprezentowanego na wykładach | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność samodzielnego opanowania wskazanego systemu CAD na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TOW_1A_B4_K01 Posiada umiejętność czytania rysunku technicznego i schematów maszyn i urządzeń | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność czytania rysunku technicznego i schematów maszyn i urządzeń na zadowalającym poziomie, ale z licznymi brakami | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dobrzański T., Rysunek techniczny maszynowy., WNT, Warszawa, 2006
- Bober A., Duziak M., Zapis konstrukcji., PWN, Warszawa, 1999
- Burcan J., Podstawy rysunku technicznego., WNT, Warszawa, 2006
- Kochanowski M., Zapis konstrukcji z geometrią wykreślną., Wydawnictwo PG, 2002
Literatura dodatkowa
- Rydzanicz I., Rysunek techniczny jako zapis konstrukcji - Zadania., WNT, Warszawa, 2004