Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N1)
specjalność: Pielęgniarstwo zwierząt
Sylabus przedmiotu Język francuski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język francuski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Bandur <Pawel.Bandur@zut.edu.pl>, Teresa Bernat-Chmielarska <Teresa.Bernat-Chmielarska@zut.edu.pl>, Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 14,0 | ECTS (formy) | 14,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matura z języka na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Posługiwanie się wybranym językiem obcym w różnych sytuacjach życia codziennego poprzez umiejętne stosowanie zasad gramatyki i słownictwa na poziomie biegłości językowej B2. |
C-2 | Rozumienie i posługiwanie się podstawowym słownictwem specjalistycznym zgodnym z kierunkiem studiów. |
C-3 | Wyrobienie świadomości potrzeby ustawicznego i autonomicznego kształcenia się. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Polska i świat (rodzaje podróży, środki transportu, motywacje podróżowania). Relacjonowanie wydarzeń, planowanie. Krytyka i zażalenie. Zdania oznajmujące,pytające,przeczące. | 5 |
T-L-2 | Nazwy zawodów,miejsca pracy,sport,narodowości.Zaimki dzierżawcze,wskazujące.Impératif. | 5 |
T-L-3 | Surowce, materiały, produkty. Opis i prezentacja. Reklama. Reklamacja.Porównywanie (deklinacja i stopniowanie przymiotników, zdania porównawcze). | 5 |
T-L-4 | Współczesne formy wymiany towarowej (handel tradycyjny i online).Definiowanie (zdania względne).Zdania bezokolicznikowe.Mowa zależna. | 5 |
T-L-5 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów.Komparatystyka czasów przyszłych. | 10 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Proces rekrutacyjny. Praca i zatrudnienie. Pomysły innowacyjne. Praktyki studenckie. List motywacyjny, CV. Opisywanie procesów i zjawisk (strona bierna).Czasowniki zwrotne | 10 |
T-L-2 | Zjawisko globalizacji. Problemy społeczne i ekonomiczne. Zwroty frazeologiczne . Mowa zależna. | 10 |
T-L-3 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. Komparatystyka czasów przyszłych. | 10 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Współczesne formy wymiany towarowej (handel tradycyjny i online). Definiowanie (zdania względne).Zdania bezokolicznikowe.Mowa zależna. | 5 |
T-L-2 | Kooperacja. Spory i konflikty. Negocjacje. Mediacje. Normy społeczne. Czasowniki w passé composé z posikowym avoir,être. | 5 |
T-L-3 | Człowiek i społeczeństwo. Struktury społeczne. Formułowanie hipotez, uprzejmych próśb, porad (zdania warunkowe). Spekulowanie na tematy przeszłości, teraźniejszości i przyszłości ( tryb przypuszczający). | 10 |
T-L-4 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. Komparatystyka czasów przyszłych. | 10 |
30 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Natura i jej zjawiska (pogoda, katastrofy naturalne, ochrona środowiska). Przytaczanie wypowiedzi (mowa zależna).Strona bierna. | 5 |
T-L-2 | Zdrowy styl życia (żywność, diety, aktywność). Żywność modyfikowana genetycznie. Nauka i technika. Komparatystyka czasów przeszłych. | 5 |
T-L-3 | Wybrane tematy i słownictwo specjalistyczne z dziedziny zgodnej z kierunkiem studiów. Komparatystyka czasów przyszłych. | 10 |
T-L-4 | Trening egzaminacyjny (słuchanie ze zrozumieniem, czytanie ze zrozumieniem, ćwiczenia leksykalno-gramatyczne, pisanie listów formalnych, prowadzenie dialogów na różne tematy – argumentowanie, szukanie rozwiązań i kompromisów) Bilans stosowania czasów,zgodność czasów z zdaniu. | 10 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć | 85 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
120 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć | 85 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
120 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie się do zajęć | 55 |
A-L-3 | Udział w konsultacjach | 5 |
90 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | zajęcia praktyczne | 30 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 40 |
A-L-3 | udział w konsultacjach | 5 |
A-L-4 | przygotowanie do egzaminu | 12 |
A-L-5 | egzamin | 3 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-7 | pisanie listów formalnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test diagnostyczny (F) |
S-2 | Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F) |
S-3 | Ocena formująca: kartkówka (F) |
S-4 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-5 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
S-6 | Ocena podsumowująca: egzamin ustny (P) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-N-A9.2_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2 | ZO_1A_W03 | R1A_W02 | — | C-1 | T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-1, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-2 | M-6, M-5, M-7, M-2, M-1 | S-4, S-2, S-3, S-5, S-6 |
ZO_1A_ZO-N-A9.2_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | ZO_1A_W03 | R1A_W02 | — | C-2 | T-L-4 | M-5, M-3, M-1 | S-4, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-N-A9.2_U01 posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata | ZO_1A_U06 | R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10 | — | C-1 | T-L-1, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-3 | M-1, M-4, M-7, M-2 | S-2, S-6, S-5 |
ZO_1A_ZO-N-A9.2_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | ZO_1A_U06 | R1A_U08, R1A_U09, R1A_U10 | — | C-2 | T-L-3 | M-5, M-1, M-3 | S-2, S-4, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ZO_1A_ZO-N-A9.2_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | ZO_1A_K06 | R1A_K04, R1A_K07 | — | C-3 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-2, T-L-2, T-L-1, T-L-1 | M-2, M-1, M-4 | S-5, S-4, S-3, S-2, S-6 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZO-N-A9.2_W01 posiada wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa, fonetyki oraz zna zasady stosowania rejestru formalnego i nieformalnego na poziomie B2 | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki wybranego języka obcego na poziomie B2. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZO_1A_ZO-N-A9.2_W02 zna podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student zna 60 % z podstawy słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZO-N-A9.2_U01 posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie B2 z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej oraz czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące współczesnego świata | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym porozumiewać się z różnymi podmiotami w formie werbalnej i pisemnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ZO_1A_ZO-N-A9.2_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie podstawowe słownictwo specjalistyczne w swojej dziedzinie i używa je w ograniczonym zakresie. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZO_1A_ZO-N-A9.2_K01 rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- XYZ, Café crème’’ I tom, Podręcznik podstawowy+Cwiczenia.Płyty DVD., Hachette, Paris, 2011
- Mauger, Cours de langue et de civilisation françaises, Alliance Française, Paris, 2011
- XYZ, Twoje testy.Język francuski, PWN, Warszawa, 2011
- Krystyna Sławińska, Repetytorium z gramatyki języka francuskiego, Warszawa, 2003
- Rosss Steele, Civilisation progressive du français, 2011
Literatura dodatkowa
- Mariusz Skoraszewski, Repetorium tematyczno-leksykalne, 2011
- Lucia Bonato & Franca Bruera, A TOUTE LA France, 2011