Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny

Sylabus przedmiotu Audyt wewnętrzny w polskim systemie prawnym i w świetle standardów międzynarodowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Audyt wewnętrzny
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Audyt wewnętrzny w polskim systemie prawnym i w świetle standardów międzynarodowych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 4 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie jest konieczna wiedza początkowa.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Pojęcie audytu wewnętrznego. Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego – zakres, rola i znaczenie. Karta audytu.2
T-W-2Kodeks etyki audytora wewnętrznego. Zakres podmiotowy i przedmiotowy audytu wewnętrznego. Prezentacja audytora wewnętrznego.2
4

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach4
A-W-2studiowanie literatury przedmiotu15
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu12
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A10_W01
Student zna podstawową terminologię używaną w audycie wewnętrznym.
AW_10A_W02, AW_10A_W03, AW_10A_W01, AW_10A_W04C-1T-W-2, T-W-1M-2, M-1, M-3S-1, S-2
AW_10A_WEk/PD/A10_W02
Student zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego.
AW_10A_W01, AW_10A_W03, AW_10A_W02, AW_10A_W04C-1T-W-1, T-W-2M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A10_U01
Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu audytu wewnętrznego do samodzielnej oceny badanych zjawisk ekonomiczno-finansowych. Student potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami i kategoriami z zakresu rachunkowości, kontroli i audytu wewnętrznego.
AW_10A_U01C-1T-W-2, T-W-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A10_K01
Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć.
AW_10A_K01C-1T-W-1, T-W-2M-3, M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A10_W01
Student zna podstawową terminologię używaną w audycie wewnętrznym.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.
AW_10A_WEk/PD/A10_W02
Student zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A10_U01
Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu audytu wewnętrznego do samodzielnej oceny badanych zjawisk ekonomiczno-finansowych. Student potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami i kategoriami z zakresu rachunkowości, kontroli i audytu wewnętrznego.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A10_K01
Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć.
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240)., 2009
  2. Kodeks audytu wewnętrznego oraz Karta audytu wewnętrznego (Komunikat nr 16/2006 Ministra Finansów z dnia 18 lipca 2006 r. w sprawie ogłoszenia „Kodeksu audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych” i „Karty audytu wewnętrznego w jednostkach sektora finansów publicznych”, Dz. Urz. MF Nr 9, poz. 70)., 2006
  3. Czerwiński K., Grocholski H., Podstawy audytu wewnętrznego, LINK, Szczecin, 2004

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie audytu wewnętrznego. Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego – zakres, rola i znaczenie. Karta audytu.2
T-W-2Kodeks etyki audytora wewnętrznego. Zakres podmiotowy i przedmiotowy audytu wewnętrznego. Prezentacja audytora wewnętrznego.2
4

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach4
A-W-2studiowanie literatury przedmiotu15
A-W-3przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu12
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A10_W01Student zna podstawową terminologię używaną w audycie wewnętrznym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_W02Zna regulacje prawne krajowe i miedzynarodowe niezbędne w zkresie audytu wewnętrznego.
AW_10A_W03Ma wiedzę o funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych.
AW_10A_W01Ma wiedzę w zakresie regulacji, metod, kosztów, zasad ewidencji gospodarczych oraz elementów sprawozdania finansowego jednostki.
AW_10A_W04Zna zasady etyki zawodowej audytora wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego.
Treści programoweT-W-2Kodeks etyki audytora wewnętrznego. Zakres podmiotowy i przedmiotowy audytu wewnętrznego. Prezentacja audytora wewnętrznego.
T-W-1Pojęcie audytu wewnętrznego. Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego – zakres, rola i znaczenie. Karta audytu.
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład problemowy
M-3wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z zastosowaniem wiedzy w praktyce. Bezbłędnie interpretuje i wnioskuje, niezależnie od poziomu trudności stawianych zagadnień w zakresie przedmiotu. Rozszerza swoje umiejętności poprzez łączenie posiadanej dotąd wiedzy i umiejętności oraz poszukiwanie innych rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A10_W02Student zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_W01Ma wiedzę w zakresie regulacji, metod, kosztów, zasad ewidencji gospodarczych oraz elementów sprawozdania finansowego jednostki.
AW_10A_W03Ma wiedzę o funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych.
AW_10A_W02Zna regulacje prawne krajowe i miedzynarodowe niezbędne w zkresie audytu wewnętrznego.
AW_10A_W04Zna zasady etyki zawodowej audytora wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego.
Treści programoweT-W-1Pojęcie audytu wewnętrznego. Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego – zakres, rola i znaczenie. Karta audytu.
T-W-2Kodeks etyki audytora wewnętrznego. Zakres podmiotowy i przedmiotowy audytu wewnętrznego. Prezentacja audytora wewnętrznego.
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia przedmiotowe
M-1Wykład problemowy
M-3wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A10_U01Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu audytu wewnętrznego do samodzielnej oceny badanych zjawisk ekonomiczno-finansowych. Student potrafi posługiwać się podstawowymi pojęciami i kategoriami z zakresu rachunkowości, kontroli i audytu wewnętrznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_U01Zna etapy audytu wewnętrznego oraz treść sprawozdania z audytu wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego.
Treści programoweT-W-2Kodeks etyki audytora wewnętrznego. Zakres podmiotowy i przedmiotowy audytu wewnętrznego. Prezentacja audytora wewnętrznego.
T-W-1Pojęcie audytu wewnętrznego. Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego – zakres, rola i znaczenie. Karta audytu.
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykład informacyjny
M-1Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A10_K01Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej w celu rozwiązania problemów analizowanych w trakcie zajęć.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_K01Ma świadomość znaczenia audytu wewnętrznego w zarządzaniu jednostką oraz zdolność do pełnienia funkcji doradczych i wspierających kierowników jednostek.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz zna regulacje prawne krajowe i międzynarodowe w zakresie audytu wewnętrznego.
Treści programoweT-W-1Pojęcie audytu wewnętrznego. Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego – zakres, rola i znaczenie. Karta audytu.
T-W-2Kodeks etyki audytora wewnętrznego. Zakres podmiotowy i przedmiotowy audytu wewnętrznego. Prezentacja audytora wewnętrznego.
Metody nauczaniaM-3wykład informacyjny
M-1Wykład problemowy
M-2ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne – test wielokrotnego wyboru, zadania problemowe do wyboru
S-1Ocena formująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz wykazuje sie umiejętnościami, zaangażowaniem i wykonaniem obowiązków na poziomie jedynie podstawowym, z licznymi błędami pozwalającymi jednak na ocenę dostateczna. Ujawnia pewna chęć do wykonania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.