Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Narzędzia informatyczne w dziale personalnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Narzędzia informatyczne w dziale personalnym
Specjalność Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Finansów
Nauczyciel odpowiedzialny Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa obsługa komputera i pakietu biurowego MS Office, znajomość zagadnień dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP)
C-2Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP)3
T-L-2Cykl życia systemu i kryteria wyboru systemu informatycznego3
T-L-3Zastosowanie technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników3
T-L-4Prezentacja modułów wybranych systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia)3
T-L-5Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Idea systemu i podstawowe informacje techniczno-organizacyjne3
T-L-6Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): sporządzanie dokumentów kształtujących stosunek pracy3
T-L-7Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Organizacja i zarządzanie czasem pracy3
T-L-8Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie3
T-L-9Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Tworzenie i edycja listy płac3
T-L-10Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Export dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów10
A-L-3Przygotowanie prac projektowych i dokumentacji15
A-L-4Konsultacje projektowe5
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Objaśnienie
M-4Metoda projektów
M-5Prezentacje multimedialne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty
S-2Ocena podsumowująca: Ocena praktycznych umiejętności obsługi podsystemu „Kadry i Płace”

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/7_W01
Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
E_2A_W01, E_2A_W08, E_2A_W12S2A_W01, S2A_W03, S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08C-1T-L-1, T-L-2M-3, M-1, M-5S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/7_U01
Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych.
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U10, E_2A_U11S2A_U01, S2A_U02, S2A_U06, S2A_U07C-2T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9, T-L-10M-2, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/7_W01
Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
2,0Nie wie co to są zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), nie zna zastosowań technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,0Wie co to są zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), zna zastosowania technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Wie w jaki sposób sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
4,5Wie w jaki sposób organizować i zarządzać czasem pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę porównawcza wybranych kadrowych portali internetowych.
5,0Wie w jaki sposób prowadzić ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), zna zasday tworzenia i edycji listy płac, zna sposoby exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/7_U01
Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych.
2,0Nie potrafi pracować z wybranymi modułami zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), nie potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników
3,0Potrafi pracować z wybranymi modułami zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły i standardowe funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Prezentuje wszystkie moduły i zaawansowane funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,5Potrafi sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Potrafi przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
5,0Potrafi przeprowadzić analizę porównawczą wybranych informatycznych systemów kadrowych. Potrafi prowadzić ewidencję bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), potrafi sporządzać i edytować listę płac. Potrafi dokonać exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.

Literatura podstawowa

  1. Kolbusz E., Olejniczak W., Szyjewski Z., Inżynieria systemów informatycznych w e-gospodarce, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2005, Praca zb. pod red.Kolbusza E., Olejniczaka W. i Szyjewskiego Z.
  2. Januszewski A., Funkcjonalność informatycznych systemów zarządzania. Zintegrowane systemy transakcyjne, t.1, Wyd. Mikom, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Podręcznik użytkownika, Materiały szkoleniowe obsługi systemu Symfonia, Sage Symfonia, Warszawa, 2010

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP)3
T-L-2Cykl życia systemu i kryteria wyboru systemu informatycznego3
T-L-3Zastosowanie technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników3
T-L-4Prezentacja modułów wybranych systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia)3
T-L-5Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Idea systemu i podstawowe informacje techniczno-organizacyjne3
T-L-6Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): sporządzanie dokumentów kształtujących stosunek pracy3
T-L-7Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Organizacja i zarządzanie czasem pracy3
T-L-8Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie3
T-L-9Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Tworzenie i edycja listy płac3
T-L-10Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Export dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office3
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych30
A-L-2Samodzielne przygotowanie się do laboratoriów10
A-L-3Przygotowanie prac projektowych i dokumentacji15
A-L-4Konsultacje projektowe5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/7_W01Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), wiedza w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
E_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę o metodach analizy ekonomiczno-finansowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z ideą i zasadami działania zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP)
Treści programoweT-L-1Zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP)
T-L-2Cykl życia systemu i kryteria wyboru systemu informatycznego
Metody nauczaniaM-3Objaśnienie
M-1Wykład informacyjny
M-5Prezentacje multimedialne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena praktycznych umiejętności obsługi podsystemu „Kadry i Płace”
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wie co to są zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), nie zna zastosowań technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,0Wie co to są zintegrowane systemy informatyczne zarządzania (ERP), zna zastosowania technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Wie w jaki sposób sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
4,5Wie w jaki sposób organizować i zarządzać czasem pracy. Wie w jaki sposób przeprowadzić analizę porównawcza wybranych kadrowych portali internetowych.
5,0Wie w jaki sposób prowadzić ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), zna zasday tworzenia i edycji listy płac, zna sposoby exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/7_U01Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
E_2A_U11Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
Cel przedmiotuC-2Nabycie praktycznych umiejętności w zakresie obsługi wybranego systemu zarządzania kadrami oraz efektywnego wykorzystania technologii internetowych
Treści programoweT-L-5Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Idea systemu i podstawowe informacje techniczno-organizacyjne
T-L-6Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): sporządzanie dokumentów kształtujących stosunek pracy
T-L-7Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Organizacja i zarządzanie czasem pracy
T-L-8Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Ewidencja bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie
T-L-9Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Tworzenie i edycja listy płac
T-L-10Obsługa system kadrowo-płacowego (pakiet Symfonia): Export dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-4Metoda projektów
M-5Prezentacje multimedialne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń w oparciu o prace pisemne i indywidualne projekty
S-2Ocena podsumowująca: Ocena praktycznych umiejętności obsługi podsystemu „Kadry i Płace”
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować z wybranymi modułami zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), nie potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników
3,0Potrafi pracować z wybranymi modułami zintegrowanych systemów informatycznych zarządzania (ERP), potrafi stosować technologii internetowych w procesie rekrutacji pracowników.
3,5Prezentuje wybrane moduły i standardowe funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,0Prezentuje wszystkie moduły i zaawansowane funkcjonalności systemów informatycznych (Teta HRM, „Kadry i Płace” -Symfonia).
4,5Potrafi sporządzać dokumenty kształtujące stosunek pracy. Potrafi przeprowadzić analizę funkcjonalną wybranych informatycznych systemów kadrowych.
5,0Potrafi przeprowadzić analizę porównawczą wybranych informatycznych systemów kadrowych. Potrafi prowadzić ewidencję bieżących zdarzeń (urlopy, zwolnienia lekarskie, itp.), potrafi sporządzać i edytować listę płac. Potrafi dokonać exportu dokumentów do formatów aplikacji pakietu MS Office.