Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy wiedzy technicznej z budownictwa | ||
Specjalność | Gospodarka nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Ogólnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zofia Gil <Zofia.Gil@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami z budownictwa ogólnego, tj klasyfikacją obiektów budowlanych, warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, dokumentacją budowlaną, głównymi konstrukcjami, ustrojami nośnymi obiektów budowlanych, rozwiązaniami konstrukcyjno- materiałowymi elementów obiektów budowlanych i technologiami robót wykończeniowych budynków. Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem budowlanym, obowiązkami uczestników procesu budowlanego oraz zasadami eksploatacji obiektów budowlanych ( prowadzenie Książki Obiektu Budowlanego. przeglądy technicze, remonty, zuzycie techniczne obiektu budowlanego ) |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawowe pojęcia stosowane w budownictwie, warunki techniczne jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Uczestnicy procesu inwestycyjnego. Projekt architektoniczno- budowlany a wykonawczy. Postępowanie poprzedzające rozpoczęcie robót budowlanych; oddanie obiektów budowlanych do użytku, zmiana sposobu ich użytkowania. Eksploatacja obiektów budowlanych, warunki techniczne utrzymania i użytkowania budynków. Rodzaje przeglądów technicznych budynków. Prowadzenie książki obiektu budowlanego. Rodzaje konstrukcji budynków ze względu na materiał i technologię wykonania. Główne elementy konstrukcyjne budynków.Rozwiązania konstrukcyjno materiałowe. Elementy wykończenia budynków. Bezpieczeństwo użytkowe konstrukcji. Przyczyny i naprawy uszkodzeń konstrukcji budowlanych. Wymagania cieplne przegród budowlanych. Ocena stanu technicznego budynków. Remont a modernizacja. Opłacalność remontów. Podstawy kosztorysowania. | 25 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-W-2 | Praca własna studentów w oparciu o podaną literaturę | 30 |
A-W-3 | przygotowanie referatu w formie multimedialnej | 15 |
A-W-4 | udział w konsultacjach i przygotowanie do zaliczenia | 48 |
A-W-5 | zliczenie | 2 |
120 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny / metody audiowizualne |
M-2 | dyskusja |
M-3 | prezentacje i praca studenta |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena umiejętności zdobywania wiedzy i jej prezentacji |
S-2 | Ocena formująca: ocena aktywności studentów na zajęciach |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena uzyskana z zaliczenia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/3_W01 Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu podstaw budownictwa ogólnego z uwzględnieniem aspektu ekonomicznego oraz jej miejsca w systemie nauk społecznych oraz powiązaniami z innymi dyscyplinami naukowymi | E_2A_W01 | S2A_W01 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/3_U01 Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym problemie odpowiednie roztrzygnięcia | E_2A_U11 | S2A_U07 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/3_K01 Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | E_2A_K06 | S2A_K07 | C-1 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/3_W01 Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu podstaw budownictwa ogólnego z uwzględnieniem aspektu ekonomicznego oraz jej miejsca w systemie nauk społecznych oraz powiązaniami z innymi dyscyplinami naukowymi | 2,0 | Student nie posiada podstawowej wiedzy technicznej z podstaw budownictwa |
3,0 | Student w zakresie wiedzy opanował ze zrozumieniem podstawowy materiał programowy; w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele w treści i języku; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zainteresowanie | |
3,5 | Student w zakresie wiedzy opanował ze zrozumieniem postawowy materiał programowy; W zakresie wyrażania wiezdy popełnia drobne błędy w treści i języku. W zakresie stosunku do wiedzy wykazuje słabe zaintersowanie | |
4,0 | Student w zakresie wiedzy opanował ze zrozumieniem prawie cały materiał programowy. W zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia. W zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie | |
4,5 | Student w zakresie wiedzy opanował ze zrozumieniem cały materiał programowy; nie ma trudności z wyrażaniem wiedzy. potrafi uwzględnić aspekt ekonomiczny wiedzy technicznej z podstaw budownictwa; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie | |
5,0 | Student w zakresie wiedzy opanował ze zrozumieniem cały materiał programowy; nie ma trudności z wyrażaniem wiedzy; potrafi uwzględnić aspekt ekonomiczny wiedzy technicznej z budownictwa oraz powiązanie jej z innymi dyscyplinami naukowymi; w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/3_U01 Samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów i wskazuje w tym problemie odpowiednie roztrzygnięcia | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z podstaw budownictwa. |
3,0 | Student w zakresie zrozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału; potrafi zaproponować niektóre rozwiązania problemów technicznych z zakresu budownictwa. | |
3,5 | Student w wielu przypadkach potrafi zaproponować rozwiązania w konkretnych problemach i wskazać w tym problemie odpowiednie rozstrzygnięcia. | |
4,0 | Student potrafi w większości przypadków samodzielnie proponować rozwiązania konkretnych problemów technicznych i prawnych z zakresu podstaw budownictwa i wskazać w tym problemie odpowiednie roztrzygnięcia. | |
4,5 | Student samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów technicznych i prawnych z zakresu podstaw budownictwa i wskazuje w tym problemie odpowiednie roztrzygnięcia. | |
5,0 | Student samodzielnie proponuje rozwiązania konkretnych problemów z zakresu podstaw budownictwa i potrafi wskazać oraz opracować w tym problemie odpowiednie roztrzygnięcia w stopniu bardzo dobrym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/3_K01 Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Student nie jest zdolny do myślenia i działania w sposób przedsiebiorczy. |
3,0 | Student jest zdolny do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student jest zdolny do myślenia i działania w sposób przedsiebiorczy. | |
4,0 | Student jest zdolny do myślenia i działania w sposób przedsiebiorczy w stopniu dobrym | |
4,5 | Student jest zdolny i wykazuje aktywną postawę w stosunku do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy. | |
5,0 | Student jest zdolny, kreatywny oraz zorientowany na myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy. |
Literatura podstawowa
- Lichołai L., Budownictwo Ogólne, tom 3 - Elementy budynków, podstawy projektowania, Arkady Sp. z o.o., Warszawa, 2008
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2002
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 z póżniejszymi nowelizacjami, w sprawie szczególowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003
- Kietlińki W., Wożniak C., Janowska J., Proces Inwestycyjny w Budownictwie, Oficyna Wydawnicza PW, 2007
Literatura dodatkowa
- Pyrak S., Włodarczyk W., Konstrukcje budowlane. Posadowienie budowli, Konstrukcjie murowe i drewniane., WSiP, Warszawa, 2006
- Rożporządzenie Minisstra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004r, w sprawie określania metod i podstaw sporządznia kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów budowlanych określonych w programie funkcjonalno- użytkowym, 2004