Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie nieruchomościami mieszkalnymi | ||
Specjalność | Gospodarka nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Paweł Kreja <pawel.kreja@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw prawa gospodarki nieruchomościami i rynku nieruchomości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość systematyki materiału normatywnego stosowanego w zakresie zarządzania nieruchomościami |
C-2 | Opanowanie podstawowych terminów z zakresu zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi. |
C-3 | Umiejętność scharakteryzowania wybranych form zarządzanie nieruchomościami |
C-4 | Posiadanie wiedzy na temat obowiązków i organizacji pracy zarządcy nieruchomości |
C-5 | Identyfikowanie problemów i wskazywanie zaleceń do poprawy efektywności zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Praktyczne aspekty zarządzania nieruchomościami | 2 |
T-A-2 | Zasady podejmowania decyzji przez zarządców we wspólnotach mieszkaniowych | 2 |
T-A-3 | Specyfika zarządzania nieruchomościami Spółdzielni mieszkaniowych | 2 |
T-A-4 | Przegląd dokumentacji prawnej, technicznej, eksploatacyjnej, finansowej nieruchomości. | 2 |
T-A-5 | Specyfika zarządzania nieruchomościami Towarzystw Budownictwa Społecznego | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Charakterystyka i przykłady nieruchomości mieszkalnych | 2 |
T-W-2 | Procedury w zarządzaniu nieruchomościami | 4 |
T-W-3 | Specyfika zarządzania nieruchomościami mieszkaniowymi Skarbu Państwa i jednostek Samorządu Terytorialnego | 2 |
T-W-4 | Ogólna specyfika zarządzania zasobami nieruchomości | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Czynne uczestnictwo w ćwiczeniach | 10 |
A-A-2 | Czytanie wskazanej litetratury i czasopism | 6 |
A-A-3 | Przygotowanie do zajęć - gromadzenie regulaminów, dokumentów | 5 |
A-A-4 | Przygotowanie do kolokwium | 6 |
A-A-5 | konsultacje w zakresie przygotowywania planów finansowych i gospodarczych | 4 |
31 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | Rozszerzanie zakresu tematycznego wykładów - czytanie wskazanych aktów prawnych i literatury | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, prelekcja |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Wykład konwersatoryjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: test służący do oceny okresowych osiągnięć studenta w trakcie ich trwania. |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena zwykła pod koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty uczenia się. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/7_W01 Zna definicje, rodzaje i charakterystykę nieruchomości mieszkalnych | E_2A_W01 | S2A_W01 | C-4, C-5 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/7_W02 Definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróżnić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywane i planowane przez zarządców | E_2A_W05, E_2A_W06 | S2A_W05, S2A_W06 | C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/7_W03 Potrafi zidentyfikować problemy związane z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i zaproponować rozwiązania naprawcze | E_2A_W01, E_2A_W08, E_2A_W12 | S2A_W01, S2A_W03, S2A_W06, S2A_W07, S2A_W08 | C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/7_U01 Potrafi analizować dokumenty niezbędnę do przejmowania do zarządzania nieruchomości mieszkalnych. | E_2A_U01 | S2A_U01 | C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/7_U02 Planuje, opracowuje i podejmuje decyzje dotyczące efektywności zarzadzania nieruchomościami mieszkalnymi | E_2A_U02, E_2A_U05 | S2A_U02, S2A_U05 | C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/7_U03 Opracowuje plany zarządzania nieruchomością mieszkalną | E_2A_U03, E_2A_U06, E_2A_U11 | S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07 | C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/7_K01 Jest świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomości mieszkalnych | E_2A_K03, E_2A_K06 | S2A_K03, S2A_K07 | C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
E_2A_D3/7_K02 Kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości mieszkalnych | E_2A_K02, E_2A_K03 | S2A_K02, S2A_K03 | C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/7_W01 Zna definicje, rodzaje i charakterystykę nieruchomości mieszkalnych | 2,0 | Student nie zna podstawowych cech nieruchomości mieszkalnych i zagadnień dotyczących zarządzania nimi. |
3,0 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości mieszkalnych jako kategorii ekonomicznych. | |
3,5 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości mieszkalnych jako kategorii ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości mieszkalnych. | |
4,5 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi z podaniem ryzyka jakie za sobą niosą. | |
5,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi oraz wskazać i uzasadnić najlepsze rozwiązania. | |
E_2A_D3/7_W02 Definiuje, rozpoznaje i potrafi rozróżnić czynności zarządzania operacyjnego i strategicznego wykonywane i planowane przez zarządców | 2,0 | Student nie zna podstawowych cech nieruchomości mieszkalnych i zagadnień dotyczących zarządzania nimi. |
3,0 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości mieszkalnych jako kategorii ekonomicznych. | |
3,5 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości mieszkalnych jako kategorii ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości mieszkalnych. | |
4,5 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi z podaniem ryzyka jakie za sobą niosą. | |
5,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi oraz wskazać i uzasdnić najlepsze rozwiązania. | |
E_2A_D3/7_W03 Potrafi zidentyfikować problemy związane z zarządzaniem nieruchomościami mieszkalnymi i zaproponować rozwiązania naprawcze | 2,0 | Student nie zna podstawowych cech nieruchomości mieszkalnych i zagadnień dotyczących zarządzania nimi. |
3,0 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości mieszkalnych jako kategorii ekonomicznych. | |
3,5 | Student zna niektóre specyficzne cechy nieruchomości mieszkalnych jako kategorii ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym. | |
4,0 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości mieszkalnych. | |
4,5 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi z podaniem ryzyka jakie za sobą niosą. | |
5,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować warianty realizacji celów zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi oraz wskazać i uzasadnić najlepsze rozwiązania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/7_U01 Potrafi analizować dokumenty niezbędnę do przejmowania do zarządzania nieruchomości mieszkalnych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasad prowadzenia i przechowywania dokumentacji zarządzanej nieruchomości |
3,0 | Student zna niektóre narzędzia i procedury bedące przedmiotem pracy zarządcy. Nie potrafi samodzielnie ani w zespole opracować strategii zarzadzania nieruchomością mieszkalną | |
3,5 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości mieszkalnych oraz potrafi wynienić niezbędne dokumenty i zasady ich grupowania | |
4,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować zmiany w dotychczasowym sposobie zarządzania nieruchomością oraz z pomocą nauczyciela wskazać nowe rozwiązania z oceną ich ryzyka | |
4,5 | Student potrafi przeprowadzić analizę kondycji finansowej nieruchomości z lat ubiegłych dokonując jej oceny oraz indywidualne zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi. | |
5,0 | Student potrafi zaprezentować wyniki własnej pracy polegajacej na ocenie sposobu zarządzania wybraną nieruchomością oraz zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi z podaniem i uzasadnieniem wyboru najlepszego. | |
E_2A_D3/7_U02 Planuje, opracowuje i podejmuje decyzje dotyczące efektywności zarzadzania nieruchomościami mieszkalnymi | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasad prowadzenia i przechowywania dokumentacji zarządzanej nieruchomości |
3,0 | Student zna niektóre narzędzia i procedury bedące przedmiotem pracy zarządcy. Nie potrafi samodzielnie ani w zespole opracować strategii zarzadzania nieruchomością mieszkalną | |
3,5 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości mieszkalnych oraz potrafi wynienić niezbędne dokumenty i zasady ich grupowania | |
4,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować zmiany w dotychczasowym sposobie zarządzania nieruchomością oraz z pomocą nauczyciela wskazać nowe rozwiązania z oceną ich ryzyka | |
4,5 | Student potrafi przeprowadzić analizę kondycji finansowej nieruchomości z lat ubiegłych dokonując jej oceny oraz indywidualne zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi. | |
5,0 | Student potrafi zaprezentować wyniki własnej pracy polegajacej na ocenie sposobu zarządzania wybraną nieruchomością oraz zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi z podaniem i uzasadnieniem wyboru najlepszego. | |
E_2A_D3/7_U03 Opracowuje plany zarządzania nieruchomością mieszkalną | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasad prowadzenia i przechowywania dokumentacji zarządzanej nieruchomości |
3,0 | Student zna niektóre narzędzia i procedury bedące przedmiotem pracy zarządcy. Nie potrafi samodzielnie ani w zespole opracować strategii zarzadzania nieruchomością mieszkalną | |
3,5 | Student zna wszystkie procedury zarządzania operacyjnego i strategicznego stosowane przy przejmowaniu do zarządzania nieruchomości mieszkalnych oraz potrafi wynienić niezbędne dokumenty i zasady ich grupowania | |
4,0 | Student potrafi indywidualne zaproponować zmiany w dotychczasowym sposobie zarządzania nieruchomością oraz z pomocą nauczyciela wskazać nowe rozwiązania z oceną ich ryzyka | |
4,5 | Student potrafi przeprowadzić analizę kondycji finansowej nieruchomości z lat ubiegłych dokonując jej oceny oraz indywidualne zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi. | |
5,0 | Student potrafi zaprezentować wyniki własnej pracy polegajacej na ocenie sposobu zarządzania wybraną nieruchomością oraz zaproponować kilka wariantów zmian sposobu zarządzania nieruchomościami mieszkalnymi z podaniem i uzasadnieniem wyboru najlepszego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/7_K01 Jest świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomości mieszkalnych | 2,0 | Nie jest w stopniu dostatecznym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci mieszkalnych |
3,0 | Jest w stopniu dostatecznym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci mieszkalnych | |
3,5 | Jest w stopniu więcej niż dostatecznym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci mieszkalnych | |
4,0 | Jest w stopniu dobrym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci mieszkalnych | |
4,5 | Jest w stopniu więcej niż dobrym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci mieszkalnych | |
5,0 | Jest w stopniu bardzo dobrym świadomy i zorientowany na sytuację na rynku nieruchomosci mieszkalnych | |
E_2A_D3/7_K02 Kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości mieszkalnych | 2,0 | Nie jest w najmniejszym stopniu kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości mieszkalnych |
3,0 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości mieszkalnych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości mieszkalnych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości mieszkalnych w stopniu dobrym | |
4,5 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości mieszkalnych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Jest kompetentny do oceny funkcjonowania nieruchomości mieszkalnych w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Chełchowski A., Trwały zarząd nieruchomości publicznych, C. H. Beck, Warszawa, 2010
- Dziczek R., Spółdzielnia mieszkaniowa i wspólnota mieszkaniowa jako zarządcy nieruchomości wielolokalowych, LexisNexis, Warszawa, 2009
- Bryx M., Wprowadzenie do zarządzania nieruchomością, Poltext, warszawa, 2009
- Bończyk-Kucharczyk E., Zarządzanie nieruchomościami mieszkaniowymi. Aspekty prawne i organizacyjne, C. H. Beck, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Baran B., Prawo cywilne dla zarządców nieruchomości, Wolters Kluwer, Warszawa, 2011
- BACHOR W. EKSTOWICZ B. GRZYMAŁA Z. JEŻOWSKI P. MAŚLOCH G., PODSTAWY EKONOMIKI I ZARZĄDZANIA W GOSPODARCE KOMUNALNEJ, Wydawnictwo SGH, Warszawa, 2011
- Śleszyńska E., PRZEGLĄD KONSERWACJA I ROBOTY BUDOWLANE W ZARZĄDZANYM BUDYNKU, Wolters Kluwer, Warszawa, 2011