Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Seminarium III:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium III | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra/Zakład | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Karmowska <Grazyna.Karmowska@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>, Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>, Czesław Sułkowski <Czeslaw.Sulkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczenie seminarium z sem.2 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Napisanie pracy dyplomowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Analiza konstrukcji prac | 5 |
T-S-2 | Weryfikacja koncepcji i planu pracy | 4 |
T-S-3 | Rozwiązywanie problemów badawczych | 6 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-S-2 | analiza części empirycznej pracy | 10 |
A-S-3 | przygotowanie autoreferatu pracy | 5 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja tematyki prac dyplomowych |
M-2 | Referaty przygotowane przez studentów |
M-3 | Dyskusje po prezentacji referatów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego projektu pracy |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A3_W01 student umie wykorzystać metody analizy ekonomicznej do opisu zjawisk ekonomicznych ujętych w pracy, a także wie jaki je odpowiednio przedstawić | E_2A_W12 | S2A_W03, S2A_W06, S2A_W08 | C-1 | T-S-3, T-S-1, T-S-2 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A3_U01 student potrafi opracować projekt badawczy, dokonać jego analizy oraz prezentacji, a także potrafi wyciągać wnioski | E_2A_U13, E_2A_U01, E_2A_U04 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09 | C-1 | T-S-3, T-S-1, T-S-2 | M-3, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_A3_K01 Student potrafi dokonac prezentacji wyników badań | E_2A_K03 | S2A_K03 | C-1 | T-S-3 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A3_W01 student umie wykorzystać metody analizy ekonomicznej do opisu zjawisk ekonomicznych ujętych w pracy, a także wie jaki je odpowiednio przedstawić | 2,0 | |
3,0 | student wie jak opisać zjawiska ekonomiczne | |
3,5 | student wie jak zbudować strukturę pracy i od czego zależą jej modyfikacje | |
4,0 | student zna metodologię pisania prac i prowadzenia analiz ekonomicznych | |
4,5 | student bardzo dobrze zna zasady pisania pracy | |
5,0 | student bardzo dobrze zna zasady prezenowania pracy i wie jak dobierać argumenty przy prezentacji jej wyników |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A3_U01 student potrafi opracować projekt badawczy, dokonać jego analizy oraz prezentacji, a także potrafi wyciągać wnioski | 2,0 | |
3,0 | student potrafi wytłumaczyć strukturę pisanej pracy | |
3,5 | student potrafi korzystać z programów komputerowych przy pisaniu i prezentowaniu pracy | |
4,0 | student umie łączyć metody badawcze z różnych dziedzin | |
4,5 | student potrafi posługiwać sie fachowym językiem podczas prezentowania pracy | |
5,0 | student potrafi samodzielnie rozwiązywac problemy decyzyjne |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_A3_K01 Student potrafi dokonac prezentacji wyników badań | 2,0 | |
3,0 | student potrafi logicznie przedstawić wyniki badań | |
3,5 | student ma świadomość roli systematycznej pracy i rzetelności | |
4,0 | student postepuje zgodnie z zasadami etyki badaczy | |
4,5 | student jest chętny do podejmowania kolejnych projektów | |
5,0 | student jest zdolny do samodzielnego zaplanowania i realizacji kolejnych prac |
Literatura podstawowa
- Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
- Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006
Literatura dodatkowa
- Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
- Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009