Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Historia myśli ekonomicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Historia myśli ekonomicznej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Irena Łącka <Irena.Lacka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy mikro i makroekonomii. Podstawowa wiedza z zakresu historii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie przez studenta czynników kształtujących poglądy ekonomiczne w różnych epokach historycznych. |
C-2 | Zapoznanie studenta z uwarunkowaniami mikro-i makroekonomicznymi życia gospodarczego na przestrzeni wieków, od starożytności do współczesności. |
C-3 | Zrozumienie przez studenta związków pomiędzy realiami społeczno-historycznymi i gospodarczymi a myślą ekononomiczną w różnych epokach. |
C-4 | Zapoznanie studenta z podstawowymi założeniami najważniejszych doktryn ekonomicznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Myśl ekonomiczna w starożytnej Grecji. | 2 |
T-A-2 | Merkantylizm jako doktryna gospodarcza Europy w epoce renesansu. | 2 |
T-A-3 | Klasyczna myśl ekonomiczna - A. Smith i D. Ricardo. | 2 |
T-A-4 | Marginalizm i szkoła lozańska. | 2 |
T-A-5 | Thorstein Veblen jako przedstawiciel heterodoksyjnej myśli ekonomicznej. | 2 |
T-A-6 | Neoinstytucjionalizm. | 1 |
T-A-7 | Monetaryzm. | 2 |
T-A-8 | Kolokwium zaliczeniowe | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do historii myśli ekonomicznej | 2 |
T-W-2 | Myśl ekonomiczna w starożytnym Rzymie. | 1 |
T-W-3 | Epoka średniowiecza w rozwoju myśli ekonomicznej. | 2 |
T-W-4 | Preklasycy i fizjokratyzm. | 2 |
T-W-5 | Klasyczna myśl ekonomiczna - pozostali przedstawiciele. | 1 |
T-W-6 | Alfred Marshall i ekonomia neoklasyczna. | 2 |
T-W-7 | System ekonomiczny J.M. Keynesa | 2 |
T-W-8 | Ekonomia podaży | 1 |
T-W-9 | Teoria racjonalnych oczekiwań | 1 |
T-W-10 | Współczesna myśl ekonomiczna. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie prezentacji na zadany temat. | 5 |
A-A-3 | Analiza literatury. | 15 |
A-A-4 | Przygotowanie do kolokwium. | 24 |
A-A-5 | Udział w konsultacjach dotyczących przygotowania prezentacji na zadany temat. | 1 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studia literaturowe | 20 |
A-W-3 | Przygotowanie eseju w formie pisemnej na zadany temat | 15 |
A-W-4 | Udział w konsultacjach dotyczących przygotowania eseju | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. |
M-2 | Opowiadanie. |
M-3 | Dyskusja. |
M-4 | Prezentacje studentów na zadany temat. |
M-5 | Esej na zadany temat. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z eseju. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena z przygotowania się do bieżących zajęć. |
S-3 | Ocena formująca: Ocena z prezentacji na zadany temat. |
S-4 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium pisemnego. |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_B2_W01 Student potrafi scharakteryzować czynniki kształtujące poglądy ekonomiczne w róznych epokach historycznych. | E_2A_W02, E_2A_W01 | S2A_W01, S2A_W02 | C-2, C-3, C-1 | T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-2, M-1, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-1, S-3, S-4, S-5 |
E_2A_B2_W02 Student potrafi przedstawić podstawowe założenia najważniejszych ortodoksyjnych i heterodoksyjnych doktryn ekonomicznych. | E_2A_W01, E_2A_W04, E_2A_W13 | S2A_W01, S2A_W04, S2A_W07, S2A_W09 | C-4 | T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-1, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-1, S-3, S-4, S-5 |
E_2A_B2_W03 Student potrafi zidentyfikować zależności między realiami społeczno-historycznymi i gospodarczymi a myślą ekonomiczną w różnych stuleciach. | E_2A_W03, E_2A_W13 | S2A_W03, S2A_W04, S2A_W07, S2A_W09 | C-3 | T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-2, M-1, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-1, S-3, S-4, S-5 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_B2_U01 Student umie formułować podstawowe założenia najważniejszych doktryn ekonomicznych z róznych epok historycznych. | E_2A_U01, E_2A_U02 | S2A_U01, S2A_U02 | C-2, C-1, C-4 | T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-2, M-1, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-1, S-3, S-4, S-5 |
E_2A_B2_U02 Student potrafi analizować ewolucję poglądów ekonomicznych w ujęciu historycznym. | E_2A_U02 | S2A_U02 | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-2, M-1, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-1, S-3, S-4, S-5 |
E_2A_B2_U03 Student posiada umiejętność formułowania poglądów nt. podstawowych doktryn ekonomicznych i uwarunkowań ich powstawania w formie pisemnej. | E_2A_U13 | S2A_U09 | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-5 | S-1, S-4, S-5 |
E_2A_B2_U04 Student umie prezentować poglądy nt. historii myśli ekonomicznej w postaci ustnej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. | E_2A_U14 | S2A_U10 | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_B2_K01 Student potrafi dostrzec związki między realiami historyczno-społecznymi i ekonomicznymi danej epoki a poglądami ekonomicznymi ludzi tej epoki. | E_2A_K10 | S2A_K02, S2A_K04, S2A_K05 | C-3 | T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-A-7, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-2, M-1, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-1, S-3, S-4, S-5 |
E_2A_B2_K02 Student potrafi samodzielnie poszukiwać wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | E_2A_K01 | S2A_K01, S2A_K06 | C-2, C-3, C-1, C-4 | T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-A-7, T-A-8, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3, T-A-5 | M-3, M-4, M-5 | S-2, S-1, S-3, S-5 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_B2_W01 Student potrafi scharakteryzować czynniki kształtujące poglądy ekonomiczne w róznych epokach historycznych. | 2,0 | Student nie potrafi w podstawowym zakresie scharakteryzować czynników kształtujących poglądy ekonomiczne w róznych epokach historycznych. |
3,0 | Student potrafi w podstawowym zakresie scharakteryzować czynniki kształtujące poglądy ekonomiczne w różnych epokach historycznych. Opanował podstawowy materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
3,5 | Student potrafi w podstawowym zakresie scharakteryzować czynniki kształtujące poglądy ekonomiczne w różnych epokach historycznych. Opanował podstawowy materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować czynniki kształtujące poglądy ekonomiczne w różnych epokach historycznych. Opanował prawie cały materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku. Wypowiedzi są na ogół poprawne. | |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować czynniki kształtujące poglądy ekonomiczne w różnych epokach historycznych. Opanował cały materiał programowy, przyswoił dokładnie zasadnicze treści programowe . W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiedzi są poprawne i swobodne. | |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować czynniki kształtujące poglądy ekonomiczne w różnych epokach historycznych. W zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy. W stosunku do wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą. Podczas wyrażania wiedzy wypowiada się pewnie, swobodnie i posługuje się prawidłowym językiem. | |
E_2A_B2_W02 Student potrafi przedstawić podstawowe założenia najważniejszych ortodoksyjnych i heterodoksyjnych doktryn ekonomicznych. | 2,0 | Student nie potrafi przedstawić podstawowych założeń najważniejszych ortodoksyjnych i heterodoksyjnych doktryn ekonomicznych. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie przedstawić podstawowe założenia najważniejszych ortodoksyjnych i heterodoksyjnych doktryn ekonomicznych. Opanował podstawowy materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
3,5 | Student potrafi w podstawowym zakresie scharakteryzować podstawowe ortodoksyjne i heterodoksyjne doktryny ekonomiczne. Opanował podstawowy materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
4,0 | Student potrafi scharakteryzować podstawowe ortodoksyjne i heterodoksyjne doktryny ekonomiczne. Opanował prawie cały materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku. Wypowiedzi są na ogół poprawne. | |
4,5 | Student potrafi scharakteryzować podstawowe ortodoksyjne i heterodoksyjne doktryny ekonomiczne. Opanował cały materiał programowy, przyswoił dokładnie zasadnicze treści programowe . W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiedzi są poprawne i swobodne. | |
5,0 | Student potrafi scharakteryzować podstawowe ortodoksyjne i heterodoksyjne doktryny ekonomiczne. W zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy. W stosunku do wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą. Podczas wyrażania wiedzy wypowiada się pewnie, swobodnie i posługuje się prawidłowym językiem. | |
E_2A_B2_W03 Student potrafi zidentyfikować zależności między realiami społeczno-historycznymi i gospodarczymi a myślą ekonomiczną w różnych stuleciach. | 2,0 | Student nawet w elementarnym zakresie nie potrafi zidentyfikować zależności między realiami społeczno-historycznymi i gospodarczymi a myślą ekonomiczną w różnych stuleciach. |
3,0 | Student w elementarnym zakresie potrafi zidentyfikować zależności między realiami społeczno-historycznymi i gospodarczymi a myślą ekonomiczną w różnych stuleciach. Opanował podstawowy materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje częściową obojętność i ograniczone zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
3,5 | Student w podstawowym zakresie potrafi zidentyfikować zależności między realiami społeczno-historycznymi i gospodarczymi a myślą ekonomiczną w różnych stuleciach. Opanował podstawowy materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe. W stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia drobne błędy w treści i języku. Jakość wypowiedzi częściowo błędna. | |
4,0 | Student potrafi zależności między realiami społeczno-historycznymi i gospodarczymi a myślą ekonomiczną w różnych stuleciach. Opanował prawie cały materiał programowy, przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie. W stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w treści i języku. Wypowiedzi są na ogół poprawne. | |
4,5 | Student potrafi zależności między realiami społeczno-historycznymi i gospodarczymi a myślą ekonomiczną w różnych stuleciach. Opanował cały materiał programowy, przyswoił dokładnie zasadnicze treści programowe . W stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie. Podczas wyrażania wiedzy nie popełnia błędów w treści i języku. Wypowiedzi są poprawne i swobodne. | |
5,0 | Student potrafi zależności między realiami społeczno-historycznymi i gospodarczymi a myślą ekonomiczną w różnych stuleciach. W zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy. W stosunku do wiedzy wykazuje bardzo duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą. Podczas wyrażania wiedzy wypowiada się pewnie, swobodnie i posługuje się prawidłowym językiem. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_B2_U01 Student umie formułować podstawowe założenia najważniejszych doktryn ekonomicznych z róznych epok historycznych. | 2,0 | Student nie umie formułować podstawowych założeń najważniejszych doktryn ekonomicznych. |
3,0 | Student ma ograniczoną umiejętność formułowania podstawowych założeń najważniejszych doktryn ekonomicznych, przy wydatnej pomocy nauczyciela. | |
3,5 | Student ma umiejętność formułowania podstawowych założeń najważniejszych doktryn ekonomicznych, przy pewnej pomocy nauczyciela. | |
4,0 | Student ma samodzielną umiejętność formułowania założeń najważniejszych doktryn ekonomicznych. | |
4,5 | Student ma samodzielną umiejętność formułowania założeń najważniejszych doktryn ekonomicznych objętych programem i swobodnie się na ten temat wypowiada. | |
5,0 | Student ma samodzielną umiejętność formułowania założeń najważniejszych doktryn ekonomicznych, wykraczajac niekiedy poza zagadnienia objęte programem i swobodnie się na ten temat wypowiada. | |
E_2A_B2_U02 Student potrafi analizować ewolucję poglądów ekonomicznych w ujęciu historycznym. | 2,0 | Student nawet w elementarnym zakresie nie potrafi analizować ewolucji poglądów ekonomicznych w ujęciu historycznym. |
3,0 | Student w elementarnym zakresie potrafi analizować ewolucję poglądów ekonomicznych w ujęciu historycznym, przy wydatnej pomocy nauczyciela. | |
3,5 | Student ma umiejętność analizowania ewolucji poglądów ekonomicznych w ujęciu historycznym , przy pewnej pomocy nauczyciela. | |
4,0 | Student ma samodzielną umiejętność analizowania ewolucji poglądów ekonomicznych w ujęciu historycznym. | |
4,5 | Student samodzielnie potrafi analizować ewolucję poglądów ekonomicznych w ujęciu historycznym, w odnieseniu do całości materiału; wypowiada się ten temat swobodnie. | |
5,0 | Student samodzielnie potrafi analizować ewolucję poglądów ekonomicznych w ujęciu historycznym, w odnieseniu do całości materiału oraz wyjkraczajać poza obowiązujacy materiał; wypowiada się ten temat swobodnie. | |
E_2A_B2_U03 Student posiada umiejętność formułowania poglądów nt. podstawowych doktryn ekonomicznych i uwarunkowań ich powstawania w formie pisemnej. | 2,0 | Student nie potrafi nawet w elementarnym zakresie formułować poglądów nt. doktryn ekonomicznych w formie pisemnej |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie formułować poglądy nt. doktryn ekonomicznych w formie pisemnej, przy wydatnej pomocy nauczyciela. | |
3,5 | Student potrafi w podstawowym zakresie formułować poglądy nt. doktryn ekonomicznych w formie pisemnej, przy pomocy nauczyciela. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie w podstawowym zakresie formułować poglądy nt. doktryn ekonomicznych w formie pisemnej, wykorzystując wskazówki nauczyciela. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie zaprezentować poglądy nt. doktryn ekonomicznych w formie pisemnej, w ramach materiału objętego programem, wykorzystując literaturę. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie zaprezentować poglądy nt. doktryn ekonomicznych w formie pisemnej, wykraczając przy tym poza materiał objęty programem; wykorzystuje w tym celu samodzielnie dobraną literaturę. | |
E_2A_B2_U04 Student umie prezentować poglądy nt. historii myśli ekonomicznej w postaci ustnej z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej. | 2,0 | Student nie umie nawet w elementarnym zakresie zaprezentować poglądów nt. historii myśli ekonomicznej w formie ustnej , z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
3,0 | Student umie w elementarnym zakresie zaprezentować poglądy nt. historii myśli ekonomicznej w formie ustnej, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, przy wydatnej pomocy nauczyciela. | |
3,5 | Student umie w podstawowym zakresie zaprezentować poglądy nt. historii myśli ekonomicznej w formie ustnej, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, przy pewnej pomocy nauczyciela. | |
4,0 | Student umie zaprezentować poglądy nt. historii myśli ekonomicznej w formie ustnej, z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej, kierując się wskazówkami nauczyciela. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie wybrać temat z zakresu zagadnień objętych programem, przygotować i zaprezentować wystąpienie ustne, z prezentacją multimedialną. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie wybrać teamt, wykraczając przy tym poza zasadniczy program; przygotować i zaprezentować wystąpienie ustne z prezentacją multimedialną. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_B2_K01 Student potrafi dostrzec związki między realiami historyczno-społecznymi i ekonomicznymi danej epoki a poglądami ekonomicznymi ludzi tej epoki. | 2,0 | Student nie potrafi nawet w elementarnym zakresie dostrzec związków między realiami historyczno-społecznymi i ekonomicznymi danej epoki a poglądami ekonomicznymi ludzi tej epoki. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie dostrzec związki między realiami historyczno-społecznymi i ekonomicznymi danej epoki a poglądami ekonomicznymi ludzi tej epoki, przy wydatnej pomocy nauczyciela. | |
3,5 | Student potrafi w podstawowym zakresie dostrzec związki między realiami historyczno-społecznymi i ekonomicznymi danej epoki a poglądami ekonomicznymi ludzi tej epoki, przy pewnej pomocy nauczyciela. | |
4,0 | Student potrafi samodzielnie na podstawowym poziomie dostrzec związki między realiami historyczno-społecznymi i ekonomicznymi danej epoki a poglądami ekonomicznymi ludzi tej epoki. | |
4,5 | Student potrafi samodzielnie dostrzec związki między realiami historyczno-społecznymi i ekonomicznymi danej epoki a poglądami ekonomicznymi ludzi tej epoki, w ramach programu przedmiotu. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie dostrzec związki między realiami historyczno-społecznymi i ekonomicznymi danej epoki a poglądami ekonomicznymi ludzi tej epoki, wykraczając poza materiał przedmiotu. | |
E_2A_B2_K02 Student potrafi samodzielnie poszukiwać wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | 2,0 | Student nie potrafi w elementarnym zakresie samodzielnie poszukiwać wiedzy i nie rozumie potrzeby uczenia się przez całe życie. |
3,0 | Student potrafi w elementarnym zakresie samodzielnie poszukiwać wiedzy i w ograniczonym stopniu rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | |
3,5 | Student potrafi w podstawowym zakresie samodzielnie poszukiwać wiedzy i w średnim stopniu rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | |
4,0 | Student potrafi w dużym stopniu samodzielnie poszukiwać wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. | |
4,5 | Student potrafi w dużym stopniu samodzielnie poszukiwać wiedzy w ramach obowiazującego programu i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, kierując się przy tym zainteresowaniami. | |
5,0 | Student potrafi samodzielnie poszukiwać wiedzy w ramach obowiazującego programu oraz wykraczajać poza ten program; rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, kierując się przy tym zainteresowaniami i ciekawością poznawczą. |
Literatura podstawowa
- R. Bartkowiak, Historia myśli ekonomicznej, PWE, Warszawa, 2008
- R. Cameron, Neal L., Historia gospodarcza świata. Od paleolitu do czasów najnowszych, Ksiązka i Wiedza, Warszawa, 2006
- H. Landreth, D.C. Colander, Historia myśli ekonomicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
- W. Stankiewicz, Historia myśli ekonomicznej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- M. Blaug, Teoria ekonomii. Ujęcie retrospektywne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000
- A. Glapiński, Meandry historii ekonomii, Wydawnictwo SGGW, Warszawa, 2006
- R. Luchinger, 12 ikon ekonomii od Smitha do Stiglitza, Studio Emka, Warszawa, 2007
- D. Wojnarski, Powszechna historia gospodarcza, Potext, Warszawa, 2004