Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Restrukturyzacja zatrudnienia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Restrukturyzacja zatrudnienia
Specjalność Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 20 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 20 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie roli restrukturyzacji zatrudnienia w działalności organizacji
C-2Zapoznanie z zasadami i warunkami przeprowadzania podstawowych procesów restrukturyzacyjnych w zatrudnieniu
C-3Wykształcenie umiejętności stosowania podstawowych procedur w działaniach restrukturyzacyjnych w obszarze kapitału ludzkiego
C-4Zapoznanie z alterantywnymi działaniami wobec zwolnień pracowników

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Restrukturyzacja zatrudnienia - narzędzia i procedury8
T-A-2Redukcja zatrudnienia4
T-A-3Procedura i efektywność outplacementu6
T-A-4Prawne aspekty redukcji personelu2
20
wykłady
T-W-1Optymalizacja a restrukturyzacja zatrudnienia2
T-W-2Proces restrukturyzacji i rola kierownika w procesie zmian zatrudnienia4
T-W-3Redukcja zatrudnienia i przyczyny zwolnień pracowniczych3
T-W-4Alternatywy dla redukcji zatrudnienia2
T-W-5Zatrzymywanie wartościowych pracowników w organizacji2
T-W-6Outplacement2
T-W-7Racjonalizacja - działania uzupełniające3
T-W-8Prawne aspekty redukcji zatrudnienia2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Realizacja zadań domowych10
A-A-3Przygotowanie pracy z zakresu przeprowadzonych działań restrukturyzacyjnych zatrudnienia w polskich przedsiębiorstwach20
A-A-4Konsultacje w sprawie przygotowywanych prac2
A-A-5Przygotowanie i prezentacja zagadnień związanych z realizowanym tematem8
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do egzaminu15
A-W-3Egzamin2
A-W-4Czytanie zalecanej literatury23
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z prezentacji zagadnień związanych z realizacją tematu
S-2Ocena formująca: Ocena z realizacji zadań na zajeciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z przygotowanej pracy z zakresu przeprowadzonych działań restrukturyzacyjnych zatrudnienia w polskich przedsiębiorstwach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu w formie pytań problemowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student charakteryzuje rolę restrukturyzacji zatrudnienia, definiuje zasady i warunki jej przeprowadzania.
E_2A_W03, E_2A_W08S2A_W03, S2A_W07C-1, C-2T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-3, S-4
E_2A_D2/5_W02
W wyniku przeprowadznych zajęć student objaśnia redukcję zatrudnienia oraz opisuje jej alternatywy
E_2A_W02, E_2A_W05S2A_W02, S2A_W05C-1, C-4T-W-3, T-W-5, T-W-4M-1, M-2, M-4S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie zastosować procedurę i podstawowe narzędzia restrukturyzacji i racjonalizacji zatrudnienia
E_2A_U18, E_2A_U02, E_2A_U10S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06C-2, C-3T-W-7, T-A-1, T-A-2M-1, M-2, M-3, M-4S-2
E_2A_D2/5_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedurę i narzędzia outplacementu
E_2A_U01, E_2A_U12S2A_U01, S2A_U08C-2, C-3T-W-6, T-W-2, T-A-3M-1, M-2, M-3, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/5_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student charakteryzuje rolę restrukturyzacji zatrudnienia, definiuje zasady i warunki jej przeprowadzania.
2,0Student nie potrafi objaśnić roli restrukturyzacji zatrudnienia oraz definiować głównych zasad i warunków jej przeprowadzenia
3,0Student objaśnia podstawową rolę restrukturyzacji zatrudnienia definiuje główne zasady i warunki jej przeprowadzenia
3,5Student objaśnia rolę restrukturyzacji zatrudnienia, definiuje zasady i warunki jej przeprowadzenia.
4,0Student objaśnia rolę restrukturyzacji zatrudnienia określając jej główne przyczyny oraz rolę kierownika w procesie zmian, definiuje zasady i warunki jej przeprowadzenia.
4,5Student objaśnia rolę i przyczyny restrukturyzacji zatrudnienia oraz jej związek z efektami działalności przedsiebiorstwa,. Definiuje zasady i warunki jej przeprowadzenia.
5,0Student objaśnia rolę i przyczyny restrukturyzacji zatrudnienia oraz jej związek z efektami działalności przedsiebiorstwa,. Definiuje cele, zasady i warunki jej przeprowadzenia.
E_2A_D2/5_W02
W wyniku przeprowadznych zajęć student objaśnia redukcję zatrudnienia oraz opisuje jej alternatywy
2,0Student nie objaśnia redukcji zatrudnienia oraz jej przyczyn
3,0Student objaśnia redukcję zatrudnienia oraz jej główne przyczyny
3,5Student objaśnia redukcję zatrudnienia i jej przyczyny oraz wskazuje na jej wybrane alternatywy
4,0Student objaśnia redukcję zatrudnienia i jej przyczyny oraz wskazuje na jej alternatywy
4,5Student objaśnia redukcję zatrudnienia i jej przyczyny oraz wskazuje na jej alternatywy, potrafi wskazać sposoby przeciwdziałania negatywnym skutkom redukcji zatrudnienia.
5,0Student objaśnia redukcję zatrudnienia i jej przyczyny oraz wskazuje na jej alternatywy, potrafi wskazać sposoby przeciwdziałania negatywnym skutkom redukcji zatrudnienia oraz sposoby przeciwdziałania przerostowi zatrudnienia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/5_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie zastosować procedurę i podstawowe narzędzia restrukturyzacji i racjonalizacji zatrudnienia
2,0Sudent nie zna procedur restrukturyzacji i racjonalizacji zatrudnienia
3,0Sudent zna przebieg procesu restryukturyzacji oraz wskazuje wybrane działania uzupełniające restrukturyzacji zatrudnienia
3,5Sudent zna przebieg procesu restrukturyzacji i wskazuje na zastosowanie jej podstawowych narzędzi oraz wskazuje wybrane działania uzupełniające restrukturyzacji
4,0Sudent charakteryzuje proces restrukturyzacji oraz narzędzia wykorzystywane w tym procesie, wskazuje na podstawowe działania uzupełniające restrukturyzacji zatrudnienia
4,5Sudent charakteryzuje proces restrukturyzacji oraz narzędzia wykorzystywane w tym procesie, charakteryzuje podstawowe działania racjonalizacji
5,0Sudent charakteryzuje proces restrukturyzacji oraz narzędzia wykorzystywane w tym procesie, charakteryzuje wszystkie działania racjonalizacji
E_2A_D2/5_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedurę i narzędzia outplacementu
2,0Student nie zna procedury outplacementu i nie rozumie jego istoty.
3,0Student zna procedurę outplacementu, rozumie jego istotę.
3,5Student zna procedurę outplacementu, rozumie jego istotę oraz rozróżnia jego podstawowe rodzaje.
4,0Student zna procedurę outplacementu, rozumie jego istotę oraz rozróżnia jego podstawowe rodzaje. Sudent wie jak mierzyć jego efektywność.
4,5Student zna procedurę outplacementu, rozumie jego istotę oraz rozróżnia jego rodzaje. Sudent wie jak mierzyć jego efektywność i zna podstawowe przeszkody w jego przeprowadzeniu.
5,0Student charakteryzuje etapy outplacementu, rozumie jego istotę oraz rozróżnia jego rodzaje. Sudent wie jak mierzyć jego efektywność i zna podstawowe przeszkody w jego przeprowadzeniu.

Literatura podstawowa

  1. Marciniak J., Optymalzacja zatrudnienia, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2009
  2. Sidor-Rządkowska M., Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2010
  3. Lachiewicz S., Zakrzewska-Bielawska A. (red), Restrukturyzacja organizacji i zasobów kadrowych przedsiębiorstwa, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Egeman E., Restrukturyzacja i kierowanie zatrudnieniem, Poltext, Warszawa, 1999

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Restrukturyzacja zatrudnienia - narzędzia i procedury8
T-A-2Redukcja zatrudnienia4
T-A-3Procedura i efektywność outplacementu6
T-A-4Prawne aspekty redukcji personelu2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Optymalizacja a restrukturyzacja zatrudnienia2
T-W-2Proces restrukturyzacji i rola kierownika w procesie zmian zatrudnienia4
T-W-3Redukcja zatrudnienia i przyczyny zwolnień pracowniczych3
T-W-4Alternatywy dla redukcji zatrudnienia2
T-W-5Zatrzymywanie wartościowych pracowników w organizacji2
T-W-6Outplacement2
T-W-7Racjonalizacja - działania uzupełniające3
T-W-8Prawne aspekty redukcji zatrudnienia2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Realizacja zadań domowych10
A-A-3Przygotowanie pracy z zakresu przeprowadzonych działań restrukturyzacyjnych zatrudnienia w polskich przedsiębiorstwach20
A-A-4Konsultacje w sprawie przygotowywanych prac2
A-A-5Przygotowanie i prezentacja zagadnień związanych z realizowanym tematem8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2Przygotowanie do egzaminu15
A-W-3Egzamin2
A-W-4Czytanie zalecanej literatury23
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/5_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student charakteryzuje rolę restrukturyzacji zatrudnienia, definiuje zasady i warunki jej przeprowadzania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
E_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie roli restrukturyzacji zatrudnienia w działalności organizacji
C-2Zapoznanie z zasadami i warunkami przeprowadzania podstawowych procesów restrukturyzacyjnych w zatrudnieniu
Treści programoweT-W-1Optymalizacja a restrukturyzacja zatrudnienia
T-W-2Proces restrukturyzacji i rola kierownika w procesie zmian zatrudnienia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z przygotowanej pracy z zakresu przeprowadzonych działań restrukturyzacyjnych zatrudnienia w polskich przedsiębiorstwach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu w formie pytań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi objaśnić roli restrukturyzacji zatrudnienia oraz definiować głównych zasad i warunków jej przeprowadzenia
3,0Student objaśnia podstawową rolę restrukturyzacji zatrudnienia definiuje główne zasady i warunki jej przeprowadzenia
3,5Student objaśnia rolę restrukturyzacji zatrudnienia, definiuje zasady i warunki jej przeprowadzenia.
4,0Student objaśnia rolę restrukturyzacji zatrudnienia określając jej główne przyczyny oraz rolę kierownika w procesie zmian, definiuje zasady i warunki jej przeprowadzenia.
4,5Student objaśnia rolę i przyczyny restrukturyzacji zatrudnienia oraz jej związek z efektami działalności przedsiebiorstwa,. Definiuje zasady i warunki jej przeprowadzenia.
5,0Student objaśnia rolę i przyczyny restrukturyzacji zatrudnienia oraz jej związek z efektami działalności przedsiebiorstwa,. Definiuje cele, zasady i warunki jej przeprowadzenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/5_W02W wyniku przeprowadznych zajęć student objaśnia redukcję zatrudnienia oraz opisuje jej alternatywy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie roli restrukturyzacji zatrudnienia w działalności organizacji
C-4Zapoznanie z alterantywnymi działaniami wobec zwolnień pracowników
Treści programoweT-W-3Redukcja zatrudnienia i przyczyny zwolnień pracowniczych
T-W-5Zatrzymywanie wartościowych pracowników w organizacji
T-W-4Alternatywy dla redukcji zatrudnienia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena z realizacji zadań na zajeciach
S-4Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu w formie pytań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie objaśnia redukcji zatrudnienia oraz jej przyczyn
3,0Student objaśnia redukcję zatrudnienia oraz jej główne przyczyny
3,5Student objaśnia redukcję zatrudnienia i jej przyczyny oraz wskazuje na jej wybrane alternatywy
4,0Student objaśnia redukcję zatrudnienia i jej przyczyny oraz wskazuje na jej alternatywy
4,5Student objaśnia redukcję zatrudnienia i jej przyczyny oraz wskazuje na jej alternatywy, potrafi wskazać sposoby przeciwdziałania negatywnym skutkom redukcji zatrudnienia.
5,0Student objaśnia redukcję zatrudnienia i jej przyczyny oraz wskazuje na jej alternatywy, potrafi wskazać sposoby przeciwdziałania negatywnym skutkom redukcji zatrudnienia oraz sposoby przeciwdziałania przerostowi zatrudnienia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/5_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie zastosować procedurę i podstawowe narzędzia restrukturyzacji i racjonalizacji zatrudnienia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z zasadami i warunkami przeprowadzania podstawowych procesów restrukturyzacyjnych w zatrudnieniu
C-3Wykształcenie umiejętności stosowania podstawowych procedur w działaniach restrukturyzacyjnych w obszarze kapitału ludzkiego
Treści programoweT-W-7Racjonalizacja - działania uzupełniające
T-A-1Restrukturyzacja zatrudnienia - narzędzia i procedury
T-A-2Redukcja zatrudnienia
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena z realizacji zadań na zajeciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Sudent nie zna procedur restrukturyzacji i racjonalizacji zatrudnienia
3,0Sudent zna przebieg procesu restryukturyzacji oraz wskazuje wybrane działania uzupełniające restrukturyzacji zatrudnienia
3,5Sudent zna przebieg procesu restrukturyzacji i wskazuje na zastosowanie jej podstawowych narzędzi oraz wskazuje wybrane działania uzupełniające restrukturyzacji
4,0Sudent charakteryzuje proces restrukturyzacji oraz narzędzia wykorzystywane w tym procesie, wskazuje na podstawowe działania uzupełniające restrukturyzacji zatrudnienia
4,5Sudent charakteryzuje proces restrukturyzacji oraz narzędzia wykorzystywane w tym procesie, charakteryzuje podstawowe działania racjonalizacji
5,0Sudent charakteryzuje proces restrukturyzacji oraz narzędzia wykorzystywane w tym procesie, charakteryzuje wszystkie działania racjonalizacji
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/5_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedurę i narzędzia outplacementu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z zasadami i warunkami przeprowadzania podstawowych procesów restrukturyzacyjnych w zatrudnieniu
C-3Wykształcenie umiejętności stosowania podstawowych procedur w działaniach restrukturyzacyjnych w obszarze kapitału ludzkiego
Treści programoweT-W-6Outplacement
T-W-2Proces restrukturyzacji i rola kierownika w procesie zmian zatrudnienia
T-A-3Procedura i efektywność outplacementu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena z realizacji zadań na zajeciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna procedury outplacementu i nie rozumie jego istoty.
3,0Student zna procedurę outplacementu, rozumie jego istotę.
3,5Student zna procedurę outplacementu, rozumie jego istotę oraz rozróżnia jego podstawowe rodzaje.
4,0Student zna procedurę outplacementu, rozumie jego istotę oraz rozróżnia jego podstawowe rodzaje. Sudent wie jak mierzyć jego efektywność.
4,5Student zna procedurę outplacementu, rozumie jego istotę oraz rozróżnia jego rodzaje. Sudent wie jak mierzyć jego efektywność i zna podstawowe przeszkody w jego przeprowadzeniu.
5,0Student charakteryzuje etapy outplacementu, rozumie jego istotę oraz rozróżnia jego rodzaje. Sudent wie jak mierzyć jego efektywność i zna podstawowe przeszkody w jego przeprowadzeniu.