Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie
Sylabus przedmiotu Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami | ||
Specjalność | Gospodarka nieruchomościami | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Aneta Zaremba <Aneta.Zaremba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza dotyczaca rynku nieruchomości i gospodarki nieruchomościami |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie i zrozumienie podstawowej wiedzy z zakresu posrednictwa w obrocie nieruchomościami |
C-2 | Opanowanie umiejętności stosowania różnych procedur w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami |
C-3 | Zapoznanie studentów z zasadami dokonywania transakcji nieruchomościowych |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności posrednictwa w obrocie nieruchomościami |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Istota i rola pośrednictwa, działalność zawodowa pośrednika. | 1 |
T-A-2 | Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji | 1 |
T-A-3 | Oferta w rozumieniu prawa cywilnego | 1 |
T-A-4 | Pozyskiwanie osób zainteresowanych transakcją | 1 |
T-A-5 | Czynności bezpośrednio poprzedzajace zawarcie zawarcie transakcji | 1 |
T-A-6 | Tworzenie baz danych o nieruchomościach | 1 |
T-A-7 | Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami | 1 |
T-A-8 | Współpraca z innymi pośrednikami | 2 |
T-A-9 | Przygotowywanie projektów symulacji | 1 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do problematyki obrotu nieruchomościami | 1 |
T-W-2 | Status prawny pośrednika w obrocie nieruchomościami | 1 |
T-W-3 | Organizacje zawodowe posrednika w obrocie nieruchomosciami | 1 |
T-W-4 | Standardy zawodowe i etyka zawodowa pośrednika w obrocie nieruchomościami | 1 |
T-W-5 | Umowa posrednictwa w obrocie nieruchomościami | 1 |
T-W-6 | Procedury w obrocie nieruchomościami | 1 |
T-W-7 | Pozyskiwanie nieruchomości do transakcji | 1 |
T-W-8 | Czynności związane z zawieraniem transakcji | 1 |
T-W-9 | Opłaty związane z pośrednictwem w obrocie nieruchomościami | 2 |
T-W-10 | Współpraca pośrednika w obrocie nieruchomościami związana z instytucjami finansowymi i bankowymi | 2 |
T-W-11 | Notariusz w obrocie nieruchomościami | 2 |
T-W-12 | Zarządzanie biurem pośrednictwa w obrocie nieruchomościami | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Czynny udział w ćwiczeniach | 10 |
A-A-2 | Udział w konsultacjach związanych z przygotowaniem projektu symulacji | 50 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studiowanie wskazanej literatury | 20 |
A-W-3 | przygotowanie do egzaminu | 25 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacją multimedialna |
M-2 | Dyskusja |
M-3 | Rozwiązywanie przykładów |
M-4 | Analiza studiów przypadków |
M-5 | Prezentacja projektów symulacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: ocena projektu symulacji |
S-3 | Ocena formująca: ocena prac pisemnych |
S-4 | Ocena podsumowująca: ocena z egzaminu pisemnego (pytania problemowe, zadania do rozwiązania) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/6_W01 Posiada wiedzę w zakresie roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami | E_2A_W01, E_2A_W04, E_2A_W05 | S2A_W01, S2A_W04, S2A_W05 | C-3, C-2, C-4, C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-12, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-10, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-11 | M-3, M-4, M-5 | S-3, S-4 |
E_2A_D3/6_W02 Ma elementarną wiedzę o czynnościach pośrednictwa w obrocie nieruchomościami | E_2A_W01, E_2A_W03, E_2A_W05 | S2A_W01, S2A_W03, S2A_W05 | C-3, C-2, C-4, C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-12, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-10, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-11 | M-2, M-1 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/6_U01 Potrafi zorganizować bezpieczne transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości | E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U05 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07 | C-3, C-2, C-4, C-1 | T-A-3, T-A-8, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-9, T-A-4, T-A-6, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-12, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-10, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-11 | M-2, M-1, M-3, M-4, M-5 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D3/6_K01 Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami | E_2A_K01, E_2A_K04, E_2A_K06 | S2A_K01, S2A_K04, S2A_K06, S2A_K07 | C-2, C-4 | T-A-3, T-A-8, T-A-1, T-A-7, T-A-5, T-A-2, T-A-9, T-A-4, T-A-6, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-12, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-10, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-11 | M-3, M-4, M-5 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
E_2A_D3/6_K02 Potrafi pracować w grupie przygotowując opis transakcji | E_2A_K02, E_2A_K04, E_2A_K05, E_2A_K06, E_2A_K07 | S2A_K02, S2A_K03, S2A_K04, S2A_K05, S2A_K07 | C-3, C-2, C-4, C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-12, T-W-1, T-W-2, T-W-9, T-W-10, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-W-11 | M-2, M-1 | S-3, S-2, S-1, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/6_W01 Posiada wiedzę w zakresie roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami | 2,0 | Student nie potrafi: - zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami - stosować różne procedury w obrocie nieruchomościami - rozróżniać odpowiednie procedury w obrocie nieruchomościami - inicjować rózne zasady postępowania przy dokonywaniu transakcji |
3,0 | w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany | |
3,5 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany | |
4,0 | Student w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie | |
4,5 | tudent: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie | |
5,0 | Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą | |
E_2A_D3/6_W02 Ma elementarną wiedzę o czynnościach pośrednictwa w obrocie nieruchomościami | 2,0 | Student nie posiada elementarnej wiedzy z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami | |
3,5 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu dostatecznym | |
4,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu prawie dobrym | |
4,5 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu dobrym | |
5,0 | Student posiada podstawową wiedzę z zakresu czynności pośrednika w obrocie nieruchomościami w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/6_U01 Potrafi zorganizować bezpieczne transakcję dla różnych rodzajów nieruchomości | 2,0 | Student nie potrafi zidentyfikować problemy i poradzić sobie samodzielnie przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowych |
3,0 | Student potrafi zidentyfikować wybrane problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy | |
3,5 | Student potrafi zidentyfikować problemy i poradzić sobie z pomocą nauczyciela przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy | |
4,0 | Student potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy | |
4,5 | Student dobrze potrafi zidentyfikować problemy i samodzielnie poradzić sobie przy organizacji różnorodnych transakcji nieruchomościowy | |
5,0 | Samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje problemy powstałe podczas czynności zmierzających do zawarcia transakcji nieruchomościowych |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D3/6_K01 Świadomy roli i funkcji pośrednika w obrocie nieruchomościami | 2,0 | Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami |
3,0 | Prezentuje postawę świadczącą o elementarnym zainteresowaniu wiedzą z zakresu procedur i zasad stosowanych w obrocie nieruchomościami | |
3,5 | Prezentuje postawę świadczącą o chęci elementarnego zainteresowaniu istotą przedmiotu | |
4,0 | Prezentuje postawę świadczącą o chęci i umiejętnościach stosowania pozyskanej wiedzy | |
4,5 | Potrafi efektywnie przygotować symulację transakcji nieruchomościowej | |
5,0 | Potrafii w stopniu bardzo dobrym przygotować i zaprezentować symulację transakcji a takze proponować różne rozwiązania jej porzeprowadzenia | |
E_2A_D3/6_K02 Potrafi pracować w grupie przygotowując opis transakcji | 2,0 | Nie potrafi sporządzić opisu transakcji pracując samodzielnie lub w grupie; nie zna jego podstawowych elementów |
3,0 | Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Potrafi sporządzić opis transakcji pracując samodzielnie lub w grupie w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- R. Niemczyk, Gospodarka i obrót nieruchomościami, Delfin, Warszawa, 2009
- W. Karpiński, Pośrednictwo w obrocie nieruchomościami. Tworzenie i doskonalenie warsztatu pracy., C.H.Beck, Warszawa, 2009
- pod. red. I. Foryś, Obrót nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009
- pod red. Z. Brzezińskiego, Pośrednik na rynku nieruchomości, Poltext, Warszawa, 2011
Literatura dodatkowa
- pod.red., Nieruchomości w Polsce . Pośrednictwo i zarządzanie. Kompedium., Europejski Instytut Nieruchomości, Warszawa, 2008, Wydanie II
- U. Wysokińska, Instrukcja obsługi biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, Terra Nowa, Gdańsk, 2003, Wydanie II