Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Rynek usług doradczo-konsultingowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rynek usług doradczo-konsultingowych
Specjalność Konsulting gospodarczy
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Myszczyszyn <Janusz.Myszczyszyn@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 20 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy zarządzania, technologie informacyjne (TI), mikroekonomia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z funkcjonowaniem ekonomiki usług ze szczególnym uwzględnieniem usług doradczych i konsultingowych
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
C-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług2
T-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym2
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych2
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.2
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim2
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.3
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady2
15
wykłady
T-W-1Rola i funkcje sektora usług w gospodarce narodowej2
T-W-2Rynek usług - pojęcie, cechy i uwarunkowania rozwoju3
T-W-3Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na usługach.3
T-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług3
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa3
T-W-6Rola innowacji w usługach2
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi2
T-W-8Znaczenie jakość usług2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie i uzupełnienie notatek po uczestnictwie w ćwiczeniach9
A-A-3Ppisanie pracy - referat i prezentacja multimedialna15
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu10
A-A-5Realizacja referatu - cele, forma, tematyka4
A-A-6Zebranie i wybór odpowiednich materiałów do opracowania tematu7
60
wykłady
A-W-1Przygotowanie się do zajęć na podstwie literatury i innych materiałów18
A-W-2Zaliczenie2
A-W-3uczestnictwo w zajęciach20
A-W-4Przygotowanie i uzupełnienie notatek po uczestnictwie w wykładach14
A-W-5Realizacja referatu - cele, forma, tematyka6
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
S-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/5_W01
Definiowanie podstawowych zagadnień związanych z istotą i możliwym zakresem świadczenia usług doradczych
E_2A_W05, E_2A_W15S2A_W05, S2A_W11C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-4, M-3, M-2S-1, S-2, S-4, S-3
E_2A_D5/5_W02
Objaśnianie roli konsultanta we wspieraniu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
E_2A_W05S2A_W05C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-4, M-3, M-2S-1, S-2, S-4, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/5_U01
Analizuje zachowania podmiotów gospodarczych ze wskazaniem sfer działalności możliwych do świadczenia usług
E_2A_U01, E_2A_U04S2A_U01, S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-4, M-3, M-2S-1, S-2, S-4, S-3
E_2A_D5/5_U02
Nakreśla możliwe kierunki zmian w zakresie budowy przewagi konkurencyjnej uwzględniając rolę i znaczenie usług konsultingowych
E_2A_U01, E_2A_U10S2A_U01, S2A_U06C-1, C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-4, M-3, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D5/5_K01
Dąży do rozszerzania wiedzy ekonomicznej z zakresu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
E_2A_K01, E_2A_K06S2A_K01, S2A_K06, S2A_K07C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-4, M-3S-1, S-4, S-3
E_2A_D5/5_K02
Zdolny do obiektywnego formułownia wniosków dotyczących funkcjonowania nowoczesnej firmy
E_2A_K06S2A_K07C-2, C-3T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-4, M-3S-4, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/5_W01
Definiowanie podstawowych zagadnień związanych z istotą i możliwym zakresem świadczenia usług doradczych
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej definicji i zasad funkcjonowania przedsiebiorstw w gospodarce rynkowej. Nie zna istoty, ani koniecznosci świadczenia usług doradczych w bieżącej działności przedsiębiorstw.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w tresci i jezyku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrazania wiedzypopełnia błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawość poznawcza, - odpowiada poprawnym jezykiem, prawidłowo i pewnie.
E_2A_D5/5_W02
Objaśnianie roli konsultanta we wspieraniu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej definicji i zasad funkcjonowania konsultingu. Nie zna istoty, ani koniecznosci świadczenia usług doradczych w bieżącej działności przedsiębiorstw, nie widzi potrzeby sensu i roli konsultingu w bieżącej działalności.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (czesciowo obojetny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważajacej mierze błędna), - nie zawsze chętny do wyrażania opinii i uczestnictwa w dyskusji. - z dużym trudem i pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - z pomocą potrafi przygotować prezentację i z dużą pomocą przekazać innym wnioski.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku, - z trudem i pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - z pomocą potrafi przygotować prezentację i z udziałem nauczyciela przekazać innym wnioski.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował niemal cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całosc zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia, - samodzielnie i z nieznaczną pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z nieznacznym udziałem nauczyciela przekazać innym wnioski.
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi nie ma niemal żadnych potknięć, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia, - samodzielnie i z bardzo nieznaczną pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z przekazać innym wnioski.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzezen, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawosc poznawcza, - samodzielnie ibez pomocy potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z przekazać innym wnioski, - jest widoczne oczytanie i znajmość zagadnień wykraczająca poza tamatykę zajęć.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/5_U01
Analizuje zachowania podmiotów gospodarczych ze wskazaniem sfer działalności możliwych do świadczenia usług
2,0Student nie potrafi scharakteryzowac podstawowych założeń, metod i zachowań podmiotów gospodarczych, które to można analizować w celu wskazania dostępnych sfer świadczenia usług konsultingowych.
3,0Student: - potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy i aktywnością na zajęciach.
3,5Student: - potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy i aktywnością na zajęciach.
4,0Student: - potrafi identyfikowac i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy (prezentacji) aktywnością na zajęciach.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikowac i radzić sobie z podstawowymi trudnościami zwiazanymi z procesem preparacji własnego przedsięwziecia (pracy, prezentacji), wraz z aktywnością na zajęciach.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności zwiąazane z procesem preparacji własnego przedsiewziecia pracy, prezentacji), wraz z wybitną aktywnością na zajęciach, - student potrafi samodzielnie wnioskować i wiązać zagadnienia teroretyczne w praktycznymi.
E_2A_D5/5_U02
Nakreśla możliwe kierunki zmian w zakresie budowy przewagi konkurencyjnej uwzględniając rolę i znaczenie usług konsultingowych
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie samodzielnie z trudnosciami mogacymi pojawic sie na każdym z etapów tworzenia pracy (prezentracji), nie operuje wiedzą kontekstową, nie ma pojęcia znaczenia usług konsultingowych wq bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
3,0Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy, ma ogólne pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
3,5Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy, ma ogólne pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
4,0Student: - potrafi identyfikowac i samodzielnie radzic sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy, ma duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwziecia badawczego (pracy), ma bardzo duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiazuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsiewziecia badawczego, ma wyjątkowo duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych poparte wiedzą poza prponowany materiał.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D5/5_K01
Dąży do rozszerzania wiedzy ekonomicznej z zakresu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela, - nie angażuje się w jakiekolwiek inicjatywy innych w tym nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale tez nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną (obojetną) wobec polecen nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też bardzo rzadko podejmuje je z własnej woli. Adaptuje jednak metody dydaktyczne zaaranżowane przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec działań nauczyciela
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się w pełni.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie tylko dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazujac przy tym przychylną postawę wobec poczynan nauczyciela.
5,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierujac sie przy tym pozytywna postawą wobec działań nauczyciela.
E_2A_D5/5_K02
Zdolny do obiektywnego formułownia wniosków dotyczących funkcjonowania nowoczesnej firmy
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę często obojetna wobec poleceń nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale najczęściej nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranzowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę dość obowjętną wobec poczynań nauczyciela.
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się w pełni.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie tylko dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazujac przy tym przychylną postawą wobec poczynan nauczyciela i zadań.
5,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierujac sie przy tym pozytywną postawą wobec poczynań nauczyciela. Bez problemów pracuje i formułuje wnioski.

Literatura podstawowa

  1. Jemielniak D, Praca oparta na wiedzy: praca w przedsiębiorstwach wiedzy na przykładzie organizacji hight-tech, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Akademia L. Koźmińskiego, Warszawa, 2008
  2. Mohi A., Marc S., Elastyczność w świadczeniu usług, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
  3. Rudawska I., Soboń M., Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Wyd. Difin, Warszawa, 2009
  4. Thomas M., Umiejętności doradcze. Skuteczny konsulting wewnątrz firmy, Oficyna Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
  5. (red), Flejterski S., Perenc J., Rosa G., Współczesna Ekonomika Usług, PWN, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Garczarczyk J., Rynek usług finansowych a koniunktura gospodarcza, CeDeWu, Warszawa, 2009
  2. Fazlagić J., KNOW-HOW w działaniu! Jak zdobyć przewagę konkurencyjną dzięki zarządzaniu wiedzą, One Press, Gliwice, 2009
  3. Kłosiński K., Masłowski A., Globalizacja sektora usług w Polsce, PWE, Warsyawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług2
T-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym2
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych2
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.2
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim2
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.3
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i funkcje sektora usług w gospodarce narodowej2
T-W-2Rynek usług - pojęcie, cechy i uwarunkowania rozwoju3
T-W-3Przedsiębiorstwo w gospodarce opartej na usługach.3
T-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług3
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa3
T-W-6Rola innowacji w usługach2
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi2
T-W-8Znaczenie jakość usług2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie i uzupełnienie notatek po uczestnictwie w ćwiczeniach9
A-A-3Ppisanie pracy - referat i prezentacja multimedialna15
A-A-4Przygotowanie się do zaliczenia przedmiotu10
A-A-5Realizacja referatu - cele, forma, tematyka4
A-A-6Zebranie i wybór odpowiednich materiałów do opracowania tematu7
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie się do zajęć na podstwie literatury i innych materiałów18
A-W-2Zaliczenie2
A-W-3uczestnictwo w zajęciach20
A-W-4Przygotowanie i uzupełnienie notatek po uczestnictwie w wykładach14
A-W-5Realizacja referatu - cele, forma, tematyka6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/5_W01Definiowanie podstawowych zagadnień związanych z istotą i możliwym zakresem świadczenia usług doradczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
S2A_W11zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z funkcjonowaniem ekonomiki usług ze szczególnym uwzględnieniem usług doradczych i konsultingowych
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
C-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
Treści programoweT-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa
T-W-6Rola innowacji w usługach
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
T-W-8Znaczenie jakość usług
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej definicji i zasad funkcjonowania przedsiebiorstw w gospodarce rynkowej. Nie zna istoty, ani koniecznosci świadczenia usług doradczych w bieżącej działności przedsiębiorstw.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (częściowo obojętny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w tresci i jezyku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna).
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany, w zakresie wyrazania wiedzypopełnia błedy w treści i języku (jakość wypowiedzi-częściowo błędna).
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne).
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności.
5,0Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzeżeń, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawość poznawcza, - odpowiada poprawnym jezykiem, prawidłowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/5_W02Objaśnianie roli konsultanta we wspieraniu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z funkcjonowaniem ekonomiki usług ze szczególnym uwzględnieniem usług doradczych i konsultingowych
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
C-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
Treści programoweT-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady
Metody nauczaniaM-1Metody podające – wykład informacyjny (prezentacja multimedialna),
M-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej definicji i zasad funkcjonowania konsultingu. Nie zna istoty, ani koniecznosci świadczenia usług doradczych w bieżącej działności przedsiębiorstw, nie widzi potrzeby sensu i roli konsultingu w bieżącej działalności.
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany (czesciowo obojetny), w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele drobnych błedów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważajacej mierze błędna), - nie zawsze chętny do wyrażania opinii i uczestnictwa w dyskusji. - z dużym trudem i pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - z pomocą potrafi przygotować prezentację i z dużą pomocą przekazać innym wnioski.
3,5Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy srednio zainteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku, - z trudem i pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - z pomocą potrafi przygotować prezentację i z udziałem nauczyciela przekazać innym wnioski.
4,0Student: - w zakresie wiedzy opanował niemal cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie całosc zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia, - samodzielnie i z nieznaczną pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z nieznacznym udziałem nauczyciela przekazać innym wnioski.
4,5Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie tresci programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi nie ma niemal żadnych potknięć, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia, - samodzielnie i z bardzo nieznaczną pomocą potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z przekazać innym wnioski.
5,0Student; - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy- bez zastrzezen, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie-ciekawosc poznawcza, - samodzielnie ibez pomocy potrafi rozważać i odpowiadać na zadane pytania, - potrafi przygotować prezentację i z przekazać innym wnioski, - jest widoczne oczytanie i znajmość zagadnień wykraczająca poza tamatykę zajęć.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/5_U01Analizuje zachowania podmiotów gospodarczych ze wskazaniem sfer działalności możliwych do świadczenia usług
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z funkcjonowaniem ekonomiki usług ze szczególnym uwzględnieniem usług doradczych i konsultingowych
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
C-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
Treści programoweT-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa
T-W-6Rola innowacji w usługach
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
T-W-8Znaczenie jakość usług
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady
Metody nauczaniaM-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi scharakteryzowac podstawowych założeń, metod i zachowań podmiotów gospodarczych, które to można analizować w celu wskazania dostępnych sfer świadczenia usług konsultingowych.
3,0Student: - potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy i aktywnością na zajęciach.
3,5Student: - potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie, z pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy i aktywnością na zajęciach.
4,0Student: - potrafi identyfikowac i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami zwiazanymi z procesem przygotowania zleconej pracy (prezentacji) aktywnością na zajęciach.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikowac i radzić sobie z podstawowymi trudnościami zwiazanymi z procesem preparacji własnego przedsięwziecia (pracy, prezentacji), wraz z aktywnością na zajęciach.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności zwiąazane z procesem preparacji własnego przedsiewziecia pracy, prezentacji), wraz z wybitną aktywnością na zajęciach, - student potrafi samodzielnie wnioskować i wiązać zagadnienia teroretyczne w praktycznymi.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/5_U02Nakreśla możliwe kierunki zmian w zakresie budowy przewagi konkurencyjnej uwzględniając rolę i znaczenie usług konsultingowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z funkcjonowaniem ekonomiki usług ze szczególnym uwzględnieniem usług doradczych i konsultingowych
C-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
C-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
Treści programoweT-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa
T-W-6Rola innowacji w usługach
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
T-W-8Znaczenie jakość usług
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady
Metody nauczaniaM-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
M-2Metoda problemowa - wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-2Ocena formująca: F – ocena efektów pracy z książką / przeglądu prasy
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student: -nie potrafi zidentyfikowac i poradzic sobie samodzielnie z trudnosciami mogacymi pojawic sie na każdym z etapów tworzenia pracy (prezentracji), nie operuje wiedzą kontekstową, nie ma pojęcia znaczenia usług konsultingowych wq bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
3,0Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z wydatną pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy, ma ogólne pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
3,5Student: - potrafi zidentyfikować i poradzić sobie, z pomocą nauczyciela, z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy, ma ogólne pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
4,0Student: - potrafi identyfikowac i samodzielnie radzic sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji pracy, ma duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
4,5Student: - potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsięwziecia badawczego (pracy), ma bardzo duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych.
5,0Student: - samodzielnie identyfikuje i rozwiazuje trudności związane z procesem preparacji własnego przedsiewziecia badawczego, ma wyjątkowo duże pojęcie o znaczeniu usług konsultingowych w bieżącej działalności podmiotów gospodarczych poparte wiedzą poza prponowany materiał.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/5_K01Dąży do rozszerzania wiedzy ekonomicznej z zakresu funkcjonowania współczesnej organizacji gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
E_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
S2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
C-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
Treści programoweT-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa
T-W-6Rola innowacji w usługach
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
T-W-8Znaczenie jakość usług
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady
Metody nauczaniaM-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F – ocena aktywności na wykładach i ćwiczeniach
S-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela, - nie angażuje się w jakiekolwiek inicjatywy innych w tym nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale tez nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę neutralną (obojetną) wobec polecen nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też bardzo rzadko podejmuje je z własnej woli. Adaptuje jednak metody dydaktyczne zaaranżowane przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec działań nauczyciela
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się w pełni.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie tylko dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazujac przy tym przychylną postawę wobec poczynan nauczyciela.
5,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierujac sie przy tym pozytywna postawą wobec działań nauczyciela.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D5/5_K02Zdolny do obiektywnego formułownia wniosków dotyczących funkcjonowania nowoczesnej firmy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Ukazanie znaczenia konsultingu w obecnych warunakch
C-3Określenie metod skutecznego doradztwa i konsultingu
Treści programoweT-W-4Rozwój i kierunki zmian na rynku usług
T-W-5Specyfika usług konsultingowo-doradczych - definicja nowoczesnego konsultingu i doradztwa
T-W-6Rola innowacji w usługach
T-W-7Klient na rynku usług. Kształtowanie relacji z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi
T-W-8Znaczenie jakość usług
T-A-1Struktura i przeobrażenia współczesnego sektora usług
T-A-2Rodzaje firm konsultingowych. Specyfika świadczenia usług konsultingowych i doradczych na rynku krajowym
T-A-3Zakres i obszar działalności firm konsultingowo-doradczych
T-A-4Wybrane tendencje na rynku usług konsultingowych i doradczych.
T-A-5Przykładowe oferty firm konsultingowo-doradczych świadczących usługi na rynku polskim
T-A-6Przykłady zachowań klienta na rynku usług.
T-A-7Case studies - wdrożenia systemów ERP - przykłady
Metody nauczaniaM-4Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna – burza mózgów
M-3Metoda przypadków - case studies, metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-4Ocena formująca: P- ocena opanowania zakresu materiału - zaliczenie
S-3Ocena formująca: F – ocena referatu i prezentacji multimedialnej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela.
3,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę często obojetna wobec poleceń nauczyciela.
3,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale najczęściej nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranzowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę dość obowjętną wobec poczynań nauczyciela.
4,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł. Podejmuje działania z własnej woli, ale nie angażuje się w pełni.
4,5W zakresie działania, postaw i motywacji: student nie tylko dostosowuje sie do sytuacji dydaktycznej, w jakiej sie znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazujac przy tym przychylną postawą wobec poczynan nauczyciela i zadań.
5,0W zakresie działania, postaw i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierujac sie przy tym pozytywną postawą wobec poczynań nauczyciela. Bez problemów pracuje i formułuje wnioski.