Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | E_2A_O2_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować zasady tworzenia baz danych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | E_2A_U17 | Potrafi formułować oczekiwania wobec technologii teleinformatycznych (ICT) |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | S2A_U03 | potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować |
---|
S2A_U09 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
S2A_U10 | posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami projektowania i obsługi relacyjnych baz danych. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Obsługa i konfiguracja MS Access |
---|
T-L-3 | Tworzenie schematów relacji i normalizacja baz danych |
T-L-5 | Tworzenie kwerend za pomocą języka zapytań (SQL) oraz narzędzi MS Access |
T-L-2 | Projektowanie i tworzenie tabel w MS Access (typy danych, pola i ich właściwości, operacje na rekordach). |
T-L-4 | Projektowanie i obsługa formularzy (różne typy formantów, podformularze, filtrowanie danych). |
T-L-7 | Projektowanie panelu sterowania i zabezpieczenie bazy danych |
T-L-8 | Prezentacja baz danych studentów- zaliczenie. |
T-L-6 | Tworzenie raportów oraz sporządzanie dokumentacji technicznej dla utworzonej bazy danych. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda programowana / z użyciem komputera |
---|
M-2 | Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda praktyczna / metoda projektów |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu bazy danych |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nieprzystąpienie do zaliczenia, oddanie pracy projektowej po terminie, sprzeczne z zasadami projektowania baz danych. |
3,0 | Minimalny poziom wypełnienia zadań projektu, z wieloma błędami formalnymi funkcjonalnymi poziomie poniżej 50%. |
3,5 | Na ogół poprawnie wykonana praca projektowa z drobnymi błędami funkcjonalne na poziomie ok. 40%. |
4,0 | Dobrze wykonana praca projektowa, mogą zawierać drobne błędy funkcjonalne na poziomie ok. 30%. |
4,5 | Dobrze wykonana praca projektowa, mogą zawierać drobne błędy funkcjonalne na poziomie ok. 20%. |
5,0 | Bardzo dobrze wykonana praca projektowa, zawierająca wszystkie wymagane elementy. |