Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie
Sylabus przedmiotu Projektowanie baz danych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie baz danych | ||
Specjalność | Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Finansów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Mirosława Marciniak <Miroslawa.Marciniak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Henryk Marjak <Henryk.Marjak@zut.edu.pl>, Piotr Ogonowski <Piotr.Ogonowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe umiejętności w zakresie obsługi komputera i obsługi programów MS WORD, MS EXCEL oraz znajomość podstawowych zagadnień dotyczących zarządzania przedsiębiorstwem |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami projektowania baz danych i ich obsługi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Obsługa i konfiguracja MS Access | 2 |
T-L-2 | Tworzenie tabel w MS Access, operacje na rekordach | 2 |
T-L-3 | Projektowanie i obsługa formularzy | 3 |
T-L-4 | Definiowanie relacji między tabelami, podformularze | 2 |
T-L-5 | Kwerendy i filtrowanie danych | 3 |
T-L-6 | Tworzenie raportów | 2 |
T-L-7 | Projektowanie panelu sterowania i zabezpieczenie bazy danych | 2 |
T-L-8 | Prezentacja baz danych studentów- zaliczenie. | 2 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 18 |
A-L-2 | Przygotowanie się do ćwiczeń laboratoryjnych | 20 |
A-L-3 | Dokończenie projektów prowadzonych w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych | 20 |
A-L-4 | Prezentacja baz danych - zaliczenie. | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda programowana / z użyciem komputera |
M-2 | Metoda praktyczna / ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda praktyczna / metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach, polegająca na przygotowaniu się z omawianego na zajęciach tematu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu bazy danych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D5/3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat podstawowych zasad projektowania i budowania baz danych. | ZN1_1A_W07 | S1A_W06 | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
ZN1_1A_D5/3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować zasady projektowania baz danych. | ZN1_1A_U11 | S1A_U03, S1A_U07 | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D5/3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedze na temat podstawowych zasad projektowania i budowania baz danych. | 2,0 | Student nie zna podstawowych zasad projektowania i budowy baz danych. |
3,0 | Student zna większość komponenty bazy danych i ma problemy z określeniem zasad projektowania. | |
3,5 | Student zna podstawowe komponenty bazy danych i ma niewielkie problemy z określeniem zasad projektowania. | |
4,0 | Student zna podstawowe komponenty bazy danych i ich relacje i ma niewielkie problemy z określeniem zasad projektowania. | |
4,5 | Student zna komponenty bazy danych i ich relacje, określa dobrze zasady projektowania. | |
5,0 | Student zna komponenty baz danych i ich relacje, określa bardzo dobrze zasady projektowania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ZN1_1A_D5/3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć stosować zasady projektowania baz danych. | 2,0 | Nieprzystąpienie do zaliczenia, oddanie pracy projektowej po terminie, sprzeczne z z zasadami projektowania baz danych |
3,0 | Minimalny poziom wypełnienia zadań projektu, z wieloma błędami formalnymi funkcjonalnymi poziomie poniżej 50%. | |
3,5 | Na ogół poprawnie wykonana praca projektowa z drobnymi błędami funkcjonalne na poziomie ok. 40%. | |
4,0 | Dobrze wykonana praca projektowa, mogą zawierać drobne błędy funkcjonalne na poziomie ok. 30% | |
4,5 | Dobrze wykonana praca projektowa, mogą zawierać drobne błędy funkcjonalne na poziomie ok. 20% | |
5,0 | Bardzo dobrze wykonana praca projektowa, zawierająca wszystkie wymagane elementy. |
Literatura podstawowa
- Kowalski P., Podstawowe zagadnienia baz danych i procesów przetwarzania, Mikom, Warszawa, 2005
- Majczak A., SQL Przykłady praktyczne, Mikom, Warszawa, 2011, Wydanie I
- Mendrala D., Szeliga M., Access 2007 PL. Kurs, Helion, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Ullman J.D., Podstawowy wykład z baz danych, WNT, Warszawa, 2000
- Unsworth A., Access 2007 PL. Seria praktyk, Helion, Warszawa, 2009