Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N2)
specjalność: organizacja i bezpieczeństwo w transporcie drogowym
Sylabus przedmiotu Diagnostyka komputerowa samochodu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Diagnostyka komputerowa samochodu | ||
Specjalność | urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Konrad Prajwowski <Konrad.Prajwowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zasadniczych pojęć z zakresu podstaw informatyki. |
W-2 | Ogólna znajomość zagadnień inżynierii mechanicznej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uzyskanie ogólnej wiedzy o możliwościach i metodach algorytmizacji zadań inżynierskich. |
C-2 | Wyrobienie umiejętności tworzenia lub doboru algorytmów do rozwiązywania określonych zadań z obszaru inżynierii produkcji. |
C-3 | Zdobycie umiejętności sprawnego i samodzielnego posługiwania się programami realizującymi algorytmy różnorodnych obliczeń inżynierskich. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowywanie algorytmów diagnostyki komputerowej wybranych układów i systemów elektronicznych samochodu. | 5 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wiadomości dotyczące wymagań ograniczenia emisji związków szkodliwych ze żródeł silnikowych | 1 |
T-W-2 | Wiadomości z zasad działania systemu EOBD/OBD | 1 |
T-W-3 | Wiadomości na temat gównych monitorów emisyjnych systemów OBD | 1 |
T-W-4 | Wiadomości na temat pozostałych monitorów systemu OBD | 1 |
T-W-5 | Informacja diagnostyczna i komunikacja w systemie OBD | 1 |
T-W-6 | Wiadomości z diagnostyki komputerowj dla układu ABS, ASR, ESP | 1 |
T-W-7 | Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu klimatyzacji | 1 |
T-W-8 | Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu komfortu | 1 |
T-W-9 | Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla magistrali danych | 1 |
T-W-10 | Wiadomości z diagnostyki komputerowej dla układu Infotiment | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 5 |
A-P-2 | Studiowanie literatury. | 8 |
A-P-3 | Przygotowanie się do zaliczenia. | 8 |
21 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-W-2 | Analiza treści wykładów i studiowanie literatury. | 15 |
A-W-3 | Przygotowanie się do kolokwium zaliczeniowego. | 10 |
A-W-4 | Konsultacje. | 4 |
39 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Ćwiczenia projektowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia końcowego, weryfikująca stopień opanowania treści przedmiotowych przez studenta. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena zrealizowanych zrealizowanych zadań projektowych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena kompetencji personalnych i społecznych - intuicyjna w formie aprobaty. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_UMTS/09-2_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat diagnostyki komputerowej pojazdów | T_2A_W10 | T2A_W07 | C-1 | T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-10, T-W-3, T-W-9, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_UMTS/09-2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnostyki pojazdu | T_2A_U09, T_2A_U11, T_2A_U17 | T2A_U09, T2A_U11, T2A_U17 | C-2, C-3 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
T_2A_UMTS/09-2_K01 Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z diagnostyki koputerowej pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy. | T_2A_K05, T_2A_K01, T_2A_K03 | T2A_K01, T2A_K03, T2A_K05 | C-1 | T-P-1, T-W-4, T-W-8, T-W-6, T-W-9, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-10 | M-1, M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_UMTS/09-2_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien mieć wiedzę na temat diagnostyki komputerowej pojazdów | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Nie potrafi jednak kojarzyć i analizować nabytej wiedzy. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary jej stosowania. Wiedzę tę potrafi kreatywnie analizować. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_UMTS/09-2_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wskazać oraz dobrać sposób diagnostyki pojazdu | 2,0 | Nie potrafi poprawnie rozwiązywać zadań projektowych. Przy wykonywaniu tych zadań nie potrafi wyjaśnić sposobu działania i ma problem z formułowaniem wniosków. |
3,0 | Student rozwiązuje podstawowe zadania projektowe. Popełnia błędy. Ćwiczenia praktyczne realizuje poprawnie, ale w sposób bierny. | |
3,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim między 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Student umiejętnie kojarzy i analizuje nabytą wiedzę. Ćwiczenia praktyczne realizuje poprawnie, jest aktywny i potrafi interpretować uzyskane wyniki. | |
4,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim między 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Student bardzo dobrze kojarzy i analizuje nabytą wiedzę. Postawione zadania rozwiązuje w sposób racjonalny. Ćwiczenia praktyczne realizuje wzorowo, jest aktywny i potrafi oceniać uzyskiwane wyniki. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_2A_UMTS/09-2_K01 Zdolność stosowania wiedzy zdobytej z diagnostyki koputerowej pojazdów w innych przedmiotach. Zdolność stosowania wiedzy oraz umiejętności zdobytych w trakcie studiów w przyszłym zakładzie pracy. | 2,0 | Student wykazuje bierność w przyswajaniu wiedzy i nabywaniu umiejetności algorytmizowania zagadnień inżynierskich z zakresu mechaniki i budowy maszyn. Nie dostrzega celów i sensu algorytmizacji tych zagadnień. |
3,0 | Student wykazuje przeciętną aktywność przy odbiorze przekazywanej mu wiedzy i realizacji zlecanych mu zadań z zakresu algorytmizacji zagadnień inżynierskich. W nie wysokim stopniu dostrzega cele i sens algorytmizacji tych zagadnień. | |
3,5 | Kompetencje studenta w dziedzinie algorymizacji zagadnień inzynierskich na poziomie pośrednim między ocenami 3,0 a 4,0. | |
4,0 | Student aktywnie uczestniczy w przyswajaniu treści programowych przedmiotu oraz opracowywaniu projektów algorytmów zadanych mu zagadnień. Ma świadomość roli algorytmizacji przy rozwiązywaniu złożonych problemów inżynierskich. | |
4,5 | Kompetencje studenta w dziedzinie algorymizacji zagadnień inzynierskich na poziomie pośrednim między ocenami 4,0 a 5,0. | |
5,0 | Student wykazuje wysoką aktywność zarówno w odbiorze wiedzy, jak i przy realizacji zlecanych mu zadań projektowych. Jest przy tym bardzo kreatywny oraz świadomy roli algorytmizacji przy rozwiązywaniu złożonych problemów inżynierskich. |
Literatura podstawowa
- Jankowscy J. i M., Przegląd metod i algorytmów numerycznych, cz. 1., WNT, Warszawa, 1981
- Dryja M., Jankowscy J. i M., Przegląd metod i algorytmów numerycznych, cz.2., WNT, Warszawa, 1982
- Turski W. M., Struktury danych, WNT, Warszawa, 1971
Literatura dodatkowa
- Tarnowski W., Podstawy projektowania technicznego, WNT, Warszawa, 1997
- Turski W. M., Metodologia programowania, WNT, Warszawa, 1978