Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria bezpieczeństwa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność Bezpieczeństwo systemów transportowych
Jednostka prowadząca Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu
Nauczyciel odpowiedzialny Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu kształcenia ogólnego oraz przedmiotów specjalnościowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej2
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Metody obróbki informacji statystycznej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.2
T-P-3Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu zadań przewozowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;3
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych podczas wykonania zadań przewozowych;3
T-P-5Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych na projekt prewencji sytuacji nadzwyczajnych opracowany w ramach pracy przejściowej;3
T-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań4
T-P-8Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań .4
T-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.2
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy, zaliczenie3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Opracowanie pracy przejściowej, przygotowanie prezentacji19
A-P-3Prezentacja projektu opracowanego w ramach pracy przejściowej1
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metody programowane / z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D3-12_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce bezpieczeństwa systemów transportowych
IB_1A_W12T1A_W04, T1A_W05C-1, C-2, C-3, C-4T-P-6, T-P-7M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D3-12_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w językach obcych uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski
IB_1A_U01T1A_U01C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2
IB_1A_D3-12_U02
Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
IB_1A_U04T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2
IB_1A_D3-12_U03
Student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych
IB_1A_U05T1A_U03, T1A_U04C-1, C-2, C-3, C-4T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2
IB_1A_D3-12_U04
Student ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych w zakresie inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych
IB_1A_U06T1A_U05C-1, C-2, C-3, C-4T-P-1, T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4, T-P-10M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2
IB_1A_D3-12_U05
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań transportowych o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych
IB_1A_U15T1A_U14InzA_U06C-3T-P-8, T-P-9, T-P-6, T-P-7, T-P-10M-5S-1, S-2
IB_1A_D3-12_U06
Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania transportowego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu
IB_1A_U16T1A_U15InzA_U07C-3, C-4T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-10M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2
IB_1A_D3-12_U07
Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować prosty system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych, używając do tego celu właściwych metod i technik
IB_1A_U17T1A_U16InzA_U08C-2, C-3, C-4T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-10M-4, M-5S-1, S-2
IB_1A_D3-12_U08
Student potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach substancji lub materiałów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich transportowaniu
IB_1A_U18T1A_U14InzA_U06C-3T-P-6, T-P-7M-5S-1, S-2
IB_1A_D3-12_U09
Student potrafi znaleźć źródła informacji o substancjach, materiałach lub procesach niebezpiecznych, zinterpretować je oraz zastosować do oceny zagrożeń w transporcie
IB_1A_U19T1A_U01C-2, C-3, C-4T-P-2M-1, M-2S-1, S-2
IB_1A_D3-12_U10
Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
IB_1A_U22T1A_U11C-1, C-2, C-4T-P-1M-2, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IB_1A_D3-12_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IB_1A_K04T1A_K03, T1A_K04C-4T-P-1, T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4M-4, M-5S-1, S-2
IB_1A_D3-12_K02
Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa systemów transportowychi ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa systemów transportowych
IB_1A_K07T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07InzA_K01C-3, C-4T-P-9, T-P-10M-2, M-3, M-5S-1
IB_1A_D3-12_K03
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa systemów transportowych oraz związaną z tym odpowiedzialność
IB_1A_K08T1A_K02, T1A_K07InzA_K01C-2, C-3, C-4T-P-9, T-P-10M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_D3-12_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce bezpieczeństwa systemów transportowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_D3-12_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w językach obcych uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_U02
Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_U03
Student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_U04
Student ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych w zakresie inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_U05
Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań transportowych o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_U06
Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania transportowego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_U07
Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować prosty system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych, używając do tego celu właściwych metod i technik
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_U08
Student potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach substancji lub materiałów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich transportowaniu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_U09
Student potrafi znaleźć źródła informacji o substancjach, materiałach lub procesach niebezpiecznych, zinterpretować je oraz zastosować do oceny zagrożeń w transporcie
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_U10
Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IB_1A_D3-12_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_K02
Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa systemów transportowychi ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa systemów transportowych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
IB_1A_D3-12_K03
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa systemów transportowych oraz związaną z tym odpowiedzialność
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Adekwatna do sformułowanych tematów prac przejściowych

Literatura dodatkowa

  1. Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk, 2001
  2. Młyniec W., Ufnalska S., Scientific communication, czyli jak pisać i prezentować prace naukowe, Poznań, 2004
  3. 4. PN-ISO 690 Dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Zawartość, forma i struktura, PKN, Warszawa, 2002
  4. Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Warszawa, 2001

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej2
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Metody obróbki informacji statystycznej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.2
T-P-3Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu zadań przewozowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;3
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych podczas wykonania zadań przewozowych;3
T-P-5Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych na projekt prewencji sytuacji nadzwyczajnych opracowany w ramach pracy przejściowej;3
T-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.4
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań4
T-P-8Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań .4
T-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.2
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy, zaliczenie3
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Opracowanie pracy przejściowej, przygotowanie prezentacji19
A-P-3Prezentacja projektu opracowanego w ramach pracy przejściowej1
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce bezpieczeństwa systemów transportowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_W12zna i rozumie organizację i funkcjonowanie systemów bezpieczeństwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metody programowane / z uzyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w językach obcych uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej
T-P-5Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych na projekt prewencji sytuacji nadzwyczajnych opracowany w ramach pracy przejściowej;
T-P-8Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań .
T-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
T-P-3Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu zadań przewozowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;
T-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Metody obróbki informacji statystycznej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych podczas wykonania zadań przewozowych;
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metody programowane / z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_U02Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U04potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej
T-P-5Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych na projekt prewencji sytuacji nadzwyczajnych opracowany w ramach pracy przejściowej;
T-P-8Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań .
T-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
T-P-3Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu zadań przewozowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;
T-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Metody obróbki informacji statystycznej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych podczas wykonania zadań przewozowych;
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metody programowane / z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_U03Student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U05potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-5Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych na projekt prewencji sytuacji nadzwyczajnych opracowany w ramach pracy przejściowej;
T-P-8Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań .
T-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
T-P-3Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu zadań przewozowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;
T-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Metody obróbki informacji statystycznej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych podczas wykonania zadań przewozowych;
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metody programowane / z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_U04Student ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych w zakresie inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U06ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania nowych rodzajów zagrożeń i metod zabezpieczeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej
T-P-5Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych na projekt prewencji sytuacji nadzwyczajnych opracowany w ramach pracy przejściowej;
T-P-8Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań .
T-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
T-P-3Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu zadań przewozowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;
T-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Metody obróbki informacji statystycznej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych podczas wykonania zadań przewozowych;
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy, zaliczenie
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metody programowane / z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_U05Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań transportowych o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U15potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
Treści programoweT-P-8Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań .
T-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
T-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy, zaliczenie
Metody nauczaniaM-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_U06Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania transportowego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U16potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-5Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych na projekt prewencji sytuacji nadzwyczajnych opracowany w ramach pracy przejściowej;
T-P-8Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań .
T-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
T-P-3Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu zadań przewozowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;
T-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych podczas wykonania zadań przewozowych;
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy, zaliczenie
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metody programowane / z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_U07Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować prosty system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych, używając do tego celu właściwych metod i technik
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U17potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa, używając do tego celu właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-5Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych na projekt prewencji sytuacji nadzwyczajnych opracowany w ramach pracy przejściowej;
T-P-8Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań .
T-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
T-P-3Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu zadań przewozowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;
T-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych podczas wykonania zadań przewozowych;
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy, zaliczenie
Metody nauczaniaM-4Metody programowane / z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_U08Student potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach substancji lub materiałów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich transportowaniu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U18potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach substancji lub materiałów i okreslić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich zastosowaniu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
Treści programoweT-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań
Metody nauczaniaM-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_U09Student potrafi znaleźć źródła informacji o substancjach, materiałach lub procesach niebezpiecznych, zinterpretować je oraz zastosować do oceny zagrożeń w transporcie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U19potrafi znaleźć źródła informacji o substancjach, materiałach lub procesach niebezpiecznych, zinterpretować je oraz zastosować do oceny zagrożeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Metody obróbki informacji statystycznej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Objaśnienie, wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_U10Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_U22potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U11ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-1Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej
T-P-5Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych na projekt prewencji sytuacji nadzwyczajnych opracowany w ramach pracy przejściowej;
T-P-8Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań .
T-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
T-P-3Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu zadań przewozowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza;
T-P-6Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań.
T-P-7Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań
T-P-2Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Metody obróbki informacji statystycznej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków.
T-P-4Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych podczas wykonania zadań przewozowych;
Metody nauczaniaM-4Metody programowane / z uzyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_K02Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa systemów transportowychi ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa systemów transportowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_K07jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa i ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy, zaliczenie
Metody nauczaniaM-2Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIB_1A_D3-12_K03Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa systemów transportowych oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIB_1A_K08rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-2Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
C-3Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Treści programoweT-P-9Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych.
T-P-10Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy, zaliczenie
Metody nauczaniaM-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.