Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo obiektów i systemów technicznych
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria bezpieczeństwa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | Bezpieczeństwo systemów transportowych | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Logistyki i Ekonomiki Transportu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Iouri Semenov <Iouri.Semenov@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu kształcenia ogólnego oraz przedmiotów specjalnościowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studenta do samodzielnego wykonania projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
C-2 | Wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
C-3 | Sprawdzenie wiedzy i umiejętności studenta nabytych w czasie realizacji studiów |
C-4 | Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wymagania, kolejność i harmonogram opracowania pracy przejściowej; Podejścia do przeprowadzenia badań w ramach pracy przejściowej; Zapoznanie się z oprogramowaniem wykorzystywanym w ramach pracy przejściowej | 2 |
T-P-2 | Zagadnienie pozyskiwania informacji i oceny aktualnego stanu wiedzy w obszarze objętej tematyką pracy przejściowej; Metody obróbki informacji statystycznej; Sposoby analizy pozyskanych rezultatów i kreowania wniosków. | 2 |
T-P-3 | Algorytm wykonania badań według podejścia scenariuszowego do modelowania przebiegu zadań przewozowych; Badania z wykorzystaniem optymistycznego, pesymistycznego oraz umiarkowanego scenariusza; | 3 |
T-P-4 | Algorytm wykonania badań według podejścia projektowego do opracowania koncepcji systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych podczas wykonania zadań przewozowych; | 3 |
T-P-5 | Algorytm wykonania badań opłacalności wdrożenia systemu monitoringu i prewencji sytuacji nadzwyczajnych; Analiza kosztów inwestycyjnych, kosztów stałych i zmiennych na projekt prewencji sytuacji nadzwyczajnych opracowany w ramach pracy przejściowej; | 3 |
T-P-6 | Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracą przejściową z wykorzystaniem podejścia scenariuszowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań. | 4 |
T-P-7 | Badania problemu zdefiniowanego w zadaniu na pracę przejściową z wykorzystaniem podejścia projektowego; procedury stosowania specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody SWOT; Wymagania dotyczące opracowania sprawozdań z wykonanych badań | 4 |
T-P-8 | Badania opłacalności zaproponowanych rozwiązań problemu zapewnienia bezpieczeństwa z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania w pracowni komputerowej Katedry Logistyki i Ekonomiki Transportu; Analiza rezultatów badań z wykorzystaniem metody CBA (Cost- Benefit Analyze); Wymagania dotyczace opracowania sprawozdań z wykonanych badań . | 4 |
T-P-9 | Prezentacje oraz analiza wstępnych wyników badań wykonanych w ramach zadań na prace przejściowe; Przekazanie uwag wynikających z analizy tych wyników; Korygowanie sprawozdań przygotowanych w ramach prac przejściowych. | 2 |
T-P-10 | Analiza końcowych rezultatów zdobytych podczas wykonania prac przejściowych; Opracowanie sprawozdań z badań; Prezentacja podsumująca rezultaty badań oraz sprawozdania z wykonanej pracy, zaliczenie | 3 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Opracowanie pracy przejściowej, przygotowanie prezentacji | 19 |
A-P-3 | Prezentacja projektu opracowanego w ramach pracy przejściowej | 1 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Objaśnienie, wyjaśnienie |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-4 | Metody programowane / z uzyciem komputera |
M-5 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena prezentacji wykonanego projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena projektu lub pisemnego opracowania zagadnienia |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_D3-12_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce bezpieczeństwa systemów transportowych | IB_1A_W12 | T1A_W04, T1A_W05 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-6, T-P-7 | M-2, M-3, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_D3-12_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w językach obcych uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski | IB_1A_U01 | T1A_U01 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
IB_1A_D3-12_U02 Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania | IB_1A_U04 | T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
IB_1A_D3-12_U03 Student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych | IB_1A_U05 | T1A_U03, T1A_U04 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
IB_1A_D3-12_U04 Student ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych w zakresie inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych | IB_1A_U06 | T1A_U05 | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4, T-P-10 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
IB_1A_D3-12_U05 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań transportowych o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych | IB_1A_U15 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-3 | T-P-8, T-P-9, T-P-6, T-P-7, T-P-10 | M-5 | S-1, S-2 |
IB_1A_D3-12_U06 Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania transportowego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu | IB_1A_U16 | T1A_U15 | InzA_U07 | C-3, C-4 | T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-10 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
IB_1A_D3-12_U07 Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować prosty system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych, używając do tego celu właściwych metod i technik | IB_1A_U17 | T1A_U16 | InzA_U08 | C-2, C-3, C-4 | T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-4, T-P-10 | M-4, M-5 | S-1, S-2 |
IB_1A_D3-12_U08 Student potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach substancji lub materiałów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich transportowaniu | IB_1A_U18 | T1A_U14 | InzA_U06 | C-3 | T-P-6, T-P-7 | M-5 | S-1, S-2 |
IB_1A_D3-12_U09 Student potrafi znaleźć źródła informacji o substancjach, materiałach lub procesach niebezpiecznych, zinterpretować je oraz zastosować do oceny zagrożeń w transporcie | IB_1A_U19 | T1A_U01 | — | C-2, C-3, C-4 | T-P-2 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
IB_1A_D3-12_U10 Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go | IB_1A_U22 | T1A_U11 | — | C-1, C-2, C-4 | T-P-1 | M-2, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_D3-12_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | IB_1A_K04 | T1A_K03, T1A_K04 | — | C-4 | T-P-1, T-P-5, T-P-8, T-P-9, T-P-3, T-P-6, T-P-7, T-P-2, T-P-4 | M-4, M-5 | S-1, S-2 |
IB_1A_D3-12_K02 Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa systemów transportowychi ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa systemów transportowych | IB_1A_K07 | T1A_K02, T1A_K05, T1A_K07 | InzA_K01 | C-3, C-4 | T-P-9, T-P-10 | M-2, M-3, M-5 | S-1 |
IB_1A_D3-12_K03 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa systemów transportowych oraz związaną z tym odpowiedzialność | IB_1A_K08 | T1A_K02, T1A_K07 | InzA_K01 | C-2, C-3, C-4 | T-P-9, T-P-10 | M-5 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_D3-12_W01 Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku bazującą na problematyce bezpieczeństwa systemów transportowych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,0 | Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie | |
4,5 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_D3-12_U01 Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; także w językach obcych uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie inżynierii bezpieczeństwa; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_U02 Student potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych; potrafi opracować dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne wynikające dla użytkownika lub adresata opracowania | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_U03 Student potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_U04 Student ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych w zakresie inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_U05 Student potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań transportowych o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_U06 Student potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania transportowego, o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych oraz potrafi wybrać i zastosować właściwa metodę i narzędzia dla tego celu | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_U07 Student potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, zaprojektować oraz zrealizować prosty system lub proces, typowe dla inżynierii bezpieczeństwa systemów transportowych, używając do tego celu właściwych metod i technik | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_U08 Student potrafi zinterpretować informacje o podstawowych właściwościach substancji lub materiałów i określić na ich podstawie potencjalne rodzaje zagrożeń jakie mogą występować przy ich transportowaniu | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_U09 Student potrafi znaleźć źródła informacji o substancjach, materiałach lub procesach niebezpiecznych, zinterpretować je oraz zastosować do oceny zagrożeń w transporcie | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_U10 Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas niezbędny dla zrealizowania zadania; potrafi opracować harmonogram zapewniający dotrzymanie terminów i zrealizować go | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_D3-12_K01 Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_K02 Student jest wrażliwy na występujące zagrożenia bezpieczeństwa systemów transportowychi ma świadomość związanego z nimi ryzyka; posiada umiejętność krytycznej oceny oraz potrafi formułować i komunikować opinie dotyczące zagadnień bezpieczeństwa systemów transportowych | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. |
3,0 | Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. | |
IB_1A_D3-12_K03 Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa systemów transportowych oraz związaną z tym odpowiedzialność | 2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarne kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
3,5 | Student prezentuje podstawowe kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,0 | Student prezentuje pełnię kompetencje w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
4,5 | Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie. | |
5,0 | Student prezentuje pełnię kompetencje i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań. |
Literatura podstawowa
- Adekwatna do sformułowanych tematów prac przejściowych
Literatura dodatkowa
- Maćkiewicz J., Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk, 2001
- Młyniec W., Ufnalska S., Scientific communication, czyli jak pisać i prezentować prace naukowe, Poznań, 2004
- 4. PN-ISO 690 Dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Zawartość, forma i struktura, PKN, Warszawa, 2002
- Szubert-Zarzeczny U., Technika pisania prac o charakterze naukowym, Warszawa, 2001