Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Inżynieria bezpieczeństwa (S1)
specjalność: Bezpieczeństwo systemów transportowych
Sylabus przedmiotu Zarządzanie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria bezpieczeństwa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Feliks Stawarczyk <Feliks.Stawarczyk@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Feliks Stawarczyk <Feliks.Stawarczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów wiedzy, umiejętności i kompetencji nt. funkcjonowania organizacji oraz rozumienia zasad zarządzania |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Kierowanie i praca menedżera | 2 |
T-W-2 | Planowanie i budowa strategii firmy | 2 |
T-W-3 | Organizowanie - cele i zadania | 2 |
T-W-4 | Motywowanie w przedsiębiorstwie | 2 |
T-W-5 | Władza, autorytet i przywództwo | 2 |
T-W-6 | Narzędzia i style kierowania | 2 |
T-W-7 | Nowoczesne trendy w zarządzaniu | 2 |
T-W-8 | Odpowiedzialność społeczna i etyka przedsiębiorstwa | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Bieżące studiowanie literatury | 6 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Pokaz z użyciem środków multimedialnych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na wykładach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A09_W01 Zna główne zasady, metody, narzędzia oraz uwarunkowania wspomagające proces zarządzania w przedsiębiorstwie | IB_1A_W32 | T1A_W09 | InzA_W04 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A09_U01 Potrafi zastosować w praktyce zodbytą wiedzę i umiejętności | IB_1A_U22 | T1A_U11 | — | C-1 | T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IB_1A_A09_K01 Posiada zdolność kierowania niedużymi zespołami ludzkimi oraz zdolność do analizy i formułowania postulatów odnośnie dalszego rozwoju przedsiębiorstwa | — | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A09_W01 Zna główne zasady, metody, narzędzia oraz uwarunkowania wspomagające proces zarządzania w przedsiębiorstwie | 2,0 | Nie posiada podstawowe wiedzy z zakresu podstaw zarządzania |
3,0 | Posiada podstawową wiedzą z podstaw zarządzania | |
3,5 | Student poprawnie wykorzystuje posiadaną wiedzę z podstaw zarządzania | |
4,0 | Student dobrze potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę, jak też w sposób analityczny umie ją porównać | |
4,5 | Student poprawnie definiuje wszystkie pojęcia z zakresu podstaw zarządzania oraz identyfikuje kluczowe problemy | |
5,0 | Student posiada rozległą wiedzę z zakresu podstaw zarządzania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A09_U01 Potrafi zastosować w praktyce zodbytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | Student nie posiada dostatecznych umiejętności w zakresie podstaw zarządzania |
3,0 | Student posiada umiejętności na dostatecznym poziomie | |
3,5 | Student posiada niepełne umiejętności w zakresie podstaw zarządzania | |
4,0 | Student posiada niepełne umiejętności, ale orientuje się dobrze w zakresie podstaw zarządzania | |
4,5 | Umiejętności studenta nie są jeszcze pełne, ale orientuje się dobrze w zakresie przedmiotu | |
5,0 | Student posiadł pełne umiejętności w zakresie podstaw zarządzania |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IB_1A_A09_K01 Posiada zdolność kierowania niedużymi zespołami ludzkimi oraz zdolność do analizy i formułowania postulatów odnośnie dalszego rozwoju przedsiębiorstwa | 2,0 | Student nie posiadł dostatecznych kompetencji w zakresie podstaw zarządzania |
3,0 | Kompetencje studenta sprowadzają się do wybiórczego rozumienia podstaw zarządzania | |
3,5 | Student posiada podstawowe kompetencje w zakresie podstaw zarządzania | |
4,0 | Student posiada kompetencje umożliwiające mu wykorzystanie w praktyce zdobytej wiedzy i umiejętności w zakresie podstaw zarządzania | |
4,5 | Kompetencje studenta nie są jeszcze pełne w zakresie przedmiotu | |
5,0 | Student posiada pełne kompetencje w zakresie podstaw zarządzania |
Literatura podstawowa
- Stoner J.A.F. , Freeman R.E., Gilbert D.R., Kierowanie, PWE, Warszawa, 2012
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Kostera M., Nowe kierunku w zarządzaniu, podręcznik akademicki, Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne, Warszawa, 2011
- Kieżun W., Sprawne zarządzania organizacją. Zarys teorii i praktyki, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa, 1997
- Zimniewicz K., Współczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa, 2009