Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_A01_U01 | Student powinien wykazać się umiejętnościami w zakresie wykorzystania baz danych, edytorów tekstów, arkusza kalkulacyjnego oraz narzędzi grafiki memedżerskiej i prezentacyjnej |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U05 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych |
---|
O_1A_U02 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej. |
O_1A_U03 | ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz poznawania nowych metod projektowania i budowy urządzeń oceanotechnicznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem jest zapoznanie z zagadnieniami objętymi egzaminami na Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych. |
---|
C-2 | Nabycie umiejętności obsługiwania edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych, bazy danych, tworzenia prezentacji multimedialnych oraz aplikacji graficznych i internetowych. |
Treści programowe | T-W-1 | Program wykładów jest zgodny z zakresem materiału obowiązującego na egzaminach ECDL (Europejskie Komputerowe Prawo Jazdy). W szególności obejmuje: podstawy technik informatycznych, użytkowanie komputerów, przetwarzanie testów, arkusze kalkulacyjne, bazy danych, grafikę menedżerską i prezentacyjną, usługi w sieciach informatycznych, pozyskiwanie i przetwarzanie informacji. |
---|
T-L-3 | Przetwarzanie tekstów - tworzenie i edycja tekstu z wykorzystaniem operacji formatowania, tworzenie tekstu w postacji tabeli oraz operacje na tabelach, wykorzystanie korespondencji seryjnej |
T-L-5 | Baza danych - projektowanie prostej bazy danych, modyfikacjia i wprowadznie danych, wyszukiwanie i sortowanie danych wedłg określonych kryteriów, tworzenie formularzy i raportów |
T-L-6 | Grafika menedżerska i prezentacyjna - tworzenie prezentacji multimedialnej z wykorzystaniem różnych forma prezentacji typu obraz, film, dżwięk, hiperłącza, tabele, wykresy, schematy |
T-L-4 | Arkusz kalkulacyjny - wpisywanie danych, zasady tworzenia formuł, sposoby adresowania komórek, tworzenie i foramtowanie wykresów, wykorzystanie standardowych funkcji oraz dostępnych narzędzi |
T-L-1 | Użytkowanie komputerów - podstawowy organizacji pracy w systemie operacyjnym Windows, zarządzenie zasobami komputera, operacjie na plikach i folderach |
T-L-2 | Usługi sieciowe w systemach informacyjnych - usługi Uczelnianej Sieci Komputerowej ZUT. Metody i techniki prezentowania oraz wyszukiwania informacji w Internecie. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny/ typowe środki audiowizualne(rzutnik komputerowy, tablica) |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne/ stanowisko komputerwe z niezbędnym oprogramowaniem |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie z użyciem komputera |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie posiada umiejętności i w zakresie wykorzystania baz danych, edytorów tekstów, arkusza kalkulacyjnego oraz narzędzi grafiki memedżerskiej i prezentacyjnej. |
3,0 | Student potrafi: uwtorzyć, edytować dokument tekstowy z wykorzystaniem podstawowych technik formatowania tekstu; wprowadzić dane i wykonać podstwowe obliczenia w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć jednotabelową bazę danch z wykorzystaniem podstawowych obiektów; utworzyć prostą prezentację multimedialną. |
3,5 | Student potrafi: uwtorzyć, edytować dokument tekstowy z wykorzystaniem zaawansowanych technik formatowania tekstu; wprowadzić dane i wykonać obliczenia korzystając z dostępnych funkcji oraz tworzyć wykresy w arkuszu kalkulacyjnym; utworzyć bazę danch z wykorzystaniem dostępnych obiektów z możliwością ich modyfikowania; utworzyć prezentację multimedialną formatując slajdy, osadzając obiekty. |
4,0 | Student potrafi: uwtorzyć zaawansowane dokumenty tekstowe, szablony i wzorce; wykonać obliczenia korzystając z dostępnych funkcji, sposobów adresowania i nazw komórek oraz tworzyć i formatować wykresy w arkuszu kalkulacyjnym; zprojektować i utworzyć bazę danch z wykorzystaniem dostępnych obiektów z możliwością ich modyfikowania; utworzyć prezentację multimedialną formatując slajdy i ich wzorce, osadzając obiekty. |
4,5 | Student potrafi: uwtorzyć zaawansowane dokumenty tekstowe, korzystać z szablonów, wzorców i korespondencji seryjnej; wykonać zaawansowane obliczenia wykorzystając różne sposoby tworzenia formuł obliczeniowych oraz zaawansowane sposoby tworzenia i modyfikacji wykresów w arkuszu kalkulacyjnym; zprojektować, utworzyć bazę danch oraz wykorzystać zawarte w niej dane; utworzyć prezentację multimedialną formatując slajdy i ich wzorce, osadzając obiekty, z wykorzystaniem podstawowej animacji. |
5,0 | Student potrafi: uwtorzyć zaawansowane dokumenty tekstowe, szablony i wzorce, korzysta z korespondencji seryjnej z wykorzystaniem bazy danych; wykonać zaawansowane obliczenia wykorzystając różne sposoby tworzenia formuł obliczeniowych i formuły tablicowej oraz zaawansowane sposoby tworzenia i modyfikacji wykresów w arkuszu kalkulacyjnym; zprojektować, utworzyć bazę danch oraz w pełni wykorzystać zawarte w niej dane; utworzyć zaawansowaną prezentację multimedialną z wykorzystaniem osadzonych obiektów, schematów organizacyjnyvh i różnych form animacji. |