Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_B06_U01 | Student potrafi przygotować w środowisku Autodesk Inventor dokumentację rysunkową zgodnie z wytycznymi ujętymi w Polskich Normach |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U13 | potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej |
---|
O_1A_U04 | potrafi opracować dokumentację w postaci rysunków i opisów projektowanych i inwentaryzowanych obiektów technicznych wykorzystując narzędzia komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Opanowanie umiejętności przedstawiania konstrukcji przestrzennych na dokumentacji rysunkowej |
---|
C-3 | Opanowanie umiejętności wykonywania rysunków technicznych w środowisku Autodesk Inventor |
Treści programowe | T-P-6 | Tworzenie dokumentacji płaskiej: tworzenie arkusza rysunkowego, rzuty, przekroje, szczegóły. |
---|
T-P-4 | Modyfikacja brył: dodawanie elementów, zaokrąglania, fazowania, podział, pochylanie ścian, otwory |
T-P-1 | Wprowadzenie do programu Autodesk Inventor. Organizacja pracy z projektem (dodawanie nowych projektów, uruchamianie projektów istniejących, pakowanie i przenoszenie projektów, dostosowanie interfejsu użytkownika). |
T-P-2 | Tworzenie rysunków na płaszczyźnie. Omówienie narzędzi dostępnych w w trybie szkicowania. Wykorzystanie linii konstrukcyjnych oraz środkowych. Nadawanie więzów geometrycznych, korzystanie z funkcji podpowiadania i utrwalania wiązań. Wymiarowanie szkicu: wymiar zwykły i sterowany, wymiarowanie parametryczne, tabela wymiarów. |
T-P-7 | Tworzenie opisu rysunku: wymiarowanie, tolerancja: wymiaru, kształtu i położenia. |
T-P-5 | Złożenia elementów: definiowanie wiązań, edycja wymiarów, analiza kolizji, połączenia śrubowe |
T-P-3 | Tworzenie brył: wyciągnięcie proste, obrót. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia, metoda projektów z wykorzystaniem środków audiowizualnych (rzutnika przeźroczy, projektora), modeli elementów konstrukcyjnych oraz komputera |
---|
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Na podstawie pisemnego kolokwium zaliczeniowego |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce - nie umie samodzielnie wykonywać rysunków techniczych. Wykazuje znaczne braki w znajomości obsługi
programu Autodesk Inventor. Nie dotrzymuje terminu oddania rysunków. |
3,0 | Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej jedynie w sposób bierny. Modele i rysunki wykonuje w sposób schematyczny. Często korzysta z pomocy innych. Popełnia pomyłki na rysunkach wynikających z braku wiedzy. |
3,5 | Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0 |
4,0 | Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać rysunki w programie Autodesk Inventor. Popełnia nieliczne błędy nie wynikające z braku wiedzy. |
4,5 | Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0 |
5,0 | Student wykonuje w terminie modele i rysunki bez znaczących błędów. Biegle posługuje sie programem Autodesk Inventor w zakresie podanym przez prowadzącego zajęcia. |