Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_B15_W01 | ma wiedzę w zakresie analizy wytrzymałości elementów konstrukcyjnych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_W18 | ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejetność oceny wytrzymałości elementów konstrukcyjnych z wykorzystaniem modeli obliczeniowych wytrzymałości materiałów. |
---|
Treści programowe | T-W-3 | Zbiorniki cienkościenne osiowo-symetryczne. |
---|
T-W-2 | Proste osiowe rozciąganie i ściskanie, prawo Hooke'a, zasada superpozycji. Układy prętowe statycznie niewyznaczalne. |
T-W-7 | Zginanie płaskie: wykresy momentów gnących i sił tnących, naprężenia normalne przy zginaniu, równanie różniczkowe linii ugięcia, wpływ sił poprzecznych na deformacje belek zginanych. |
T-W-10 | Wyboczenie sprężyste i sprężysto-plastyczne pręta. |
T-W-6 | Skręcanie prętów o przekroju okrągłym. |
T-W-4 | Ścinanie technologiczne: połączenia sworzniowe, połączenia spawane. |
T-W-8 | Belki statycznie niewyznaczalne; metoda porównywania odkształceń, metoda całkowania równań linii ugięcia. |
T-W-5 | Momenty bezwładności figur płaskich. |
T-W-1 | Przedmiot i podstawowe pojęcia wytrzymałości materiałów. Doświadczalne podstawy określania własności mechanicznych materiałów. |
T-W-9 | Elementy analizy stanów naprężenia i odkształcenia. Uogólnione prawo Hooke'a. Pojęcie wytrzymałości złożonej; hipotezy wytężeniowe, obliczenia wytrzymałości złożonej prętów. |
T-A-2 | Kolokwium zaliczeniowe |
T-A-1 | Przykłady i zadania zgodnie z tematyka prowadzonych wykładów. |
T-L-5 | Pomiary odkształceń układów sprężystych. |
T-L-6 | Próba wytrzymałości zmęczeniowej. |
T-L-2 | Statyczna próba rozciągania próbek ze stopów metali. |
T-L-1 | Przeszkolenie BHP - stanowiskowe. |
T-L-4 | Próba udarności stali. |
T-L-7 | Zaliczenie formy zajęć. |
T-L-3 | Statyczna próba ściskania próbek ze stopów metali. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
---|
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-4 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, ćwiczenia laboratoryjne. |
M-3 | Metody programowane: z użyciem komputera. |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie sprawozdań wykonywanych dla każdego zagadnienia tematycznego oraz wyników kolokwium zaliczeniowego (ćwiczenia laboratoryjne). |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie egzaminu przeprowadzanego w dwóch formach, tj. pisemnej oraz ustnej (wykłady). |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne). |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie ma wiedzy w zakresie analizy wytrzymałości elementów konstrukcyjnych. |
3,0 | Student ma wiedzę w zakresie analizy wytrzymałości elementów konstrukcyjnych wystarczającą do rozwiązywania problemów na podstawowym poziomie trudności. |
3,5 | Student ma wiedzę w zakresie analizy wytrzymałości elementów konstrukcyjnych wystarczającą do rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności. |
4,0 | Student ma wiedzę w zakresie analizy wytrzymałości elementów konstrukcyjnych wystarczającą do rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności. |
4,5 | Student ma wiedzę w zakresie analizy wytrzymałości elementów konstrukcyjnych wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na średnim poziomie trudności. |
5,0 | Student ma wiedzę w zakresie analizy wytrzymałości elementów konstrukcyjnych wystarczającą do sformułowania i rozwiązywania problemów na zaawansowanym poziomie trudności. |