Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_B19_W01 | ma wiedzę w zakresie podstaw ma wiedzę w zakresie modelowania numerycznego, analizy wytrzymałościowej i optymalizacji konstrukcji metodą elementów skończonych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_W07 | ma wiedzę w zakresie mechaniki ogólnej, w tym statyki, kinematyki, dynamiki, teorii drgań oraz mechaniki płynów |
---|
O_1A_W22 | ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych |
O_1A_W18 | ma wiedzę w zakresie konstrukcji obiektów oceanotechnicznych, metod doboru i optymalizacji elementów konstrukcyjnych oraz analizy ich wytrzymałości |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T1A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami metody elementów skończonych jako narzędzia analizy wytrzymałościowej konstrukcji. |
---|
Treści programowe | T-W-8 | Zaliczenie zajęć. |
---|
T-W-3 | Siatka podziału na ES, aspekty geometryczne generowania siatki, numeracja węzłów, automatyczna generacja siatki podziału |
T-W-6 | Rodzaje elementów skończonych: prętowy, belkowy, płaskiego stanu naprężenia, przestrzenne - funkcje kształtu i macierze odkształcenie-przemieszczenie dla poszczególnych typów elementów. |
T-W-5 | Macierzowa postać związków konstytutywnych, macierz odkształcenie-przemieszczenie, obliczanie naprężeń. |
T-W-2 | Podstawy metody elementów skończonych: pojecie sztywności i podatności, transformacja, macierz sztywności, agregacja macierzy sztywności elementów, solvery: dla posaci pasmowej, skyline zapisu macierzy sztywności, solver frontalny. Warunki brzegowe, wektor obciążeń, rozwiązanie układów równań, wyznaczanie naprężeń. |
T-W-7 | Macierz geometryczna, analiza stateczności MES. |
T-W-1 | Wprowadzenie do metod numerycznych wytrzymałościowej analizy konstrukcji. |
T-W-4 | Przemieszczenia przygotowane, zasada prac przygotowanych, pojęcie funkcji kształtu, wyprowadzenie równań MES, ekwiwalentne obciążenia węzłowe. |
T-L-2 | Analiza plaskich układów kratowych pod wzgledem wytrzymałosciowym. |
T-L-3 | Analiza ram plaskich pod wzgledem wytrzymałosciowym. |
T-L-4 | Analiza belek zginanych pod wzgledem wytrzymałosciowym. |
Metody nauczania | M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
---|
M-3 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe. |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady). |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | nie ma wiedzy w zakresie podstaw ma wiedzę w zakresie modelowania numerycznego, analizy wytrzymałościowej i optymalizacji konstrukcji metodą elementów skończonych |
3,0 | ma wiedzę w zakresie podstaw ma wiedzę w zakresie modelowania numerycznego, analizy wytrzymałościowej i optymalizacji konstrukcji metodą elementów skończonych niezbędną do rozwiązania problemów na podstawowym poziomie trudności. |
3,5 | ma wiedzę w zakresie podstaw ma wiedzę w zakresie modelowania numerycznego, analizy wytrzymałościowej i optymalizacji konstrukcji metodą elementów skończonych niezbędną do rozwiązania problemów na średnim poziomie trudności. |
4,0 | ma wiedzę w zakresie podstaw ma wiedzę w zakresie modelowania numerycznego, analizy wytrzymałościowej i optymalizacji konstrukcji metodą elementów skończonych niezbędną do rozwiązania problemów na zaawansowanym poziomie trudności. |
4,5 | ma wiedzę w zakresie podstaw ma wiedzę w zakresie modelowania numerycznego, analizy wytrzymałościowej i optymalizacji konstrukcji metodą elementów skończonych niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów na średnim poziomie trudności. |
5,0 | ma wiedzę w zakresie podstaw ma wiedzę w zakresie modelowania numerycznego, analizy wytrzymałościowej i optymalizacji konstrukcji metodą elementów skończonych niezbędną do sformułowania i rozwiązania problemów na zaawansowanym poziomie trudności. |