Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_D2-08_U01 | Student posiada umiejętności pozyskiwania informacji z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł z uwzględnieniem praw autorskich, dokonywania ich interpretacji i krytycznej oceny, wyciągania wniosków oraz formułowania i uzasadniania opinii, jak również rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_U13 | potrafi zaprojektować urządzenie, obiekt, instalację, system lub proces, typowe dla oceanotechniki, zgodnie z zadaną specyfikacją, z uwzględnieniem wymogów towarzystw klasyfikacyjnych, norm, przepisów i zasad dobrej praktyki inżynierskiej |
---|
O_1A_U05 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik informacyjno-komunikacyjnych w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, zwłaszcza w zakresie dotyczącym zagadnień technicznych właściwych dla oceanotechniki; potrafi przekazać informacje techniczne w sposób zrozumiały osobom z wyższego i średniego szczebla zarządzania, ale także osobom nie posiadającym kompetencji ani kwalifikacji technicznych |
O_1A_U12 | potrafi dobrać metody i narzędzia do rozwiązania zadań inżynierskich charakterystycznych dla oceanotechniki, w tym szczególnie wykorzystać narzędzia komputerowe w modelowaniu i obliczeniach, projektowaniu obiektów technicznych, sterowaniu procesami technologicznymi |
O_1A_U02 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, formułować i uzasadniać opinie, a także wyciągać wnioski. Stosuje zasady ochrony własności intelektualnej. |
O_1A_U09 | potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne rozwiązań inżynierskich, w tym oddziaływań niekorzystnych i niebezpiecznych na ludzi i środowisko |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie pełnych umiejętności korzystania z materiałów źródłowych z uwzględnieniem praw autorskich, prowadzenia analiz i rozwiązywania zadań inżynierskich w celu realizacji postawionego zadania. |
---|
C-3 | Nabycie umiejętności przygotowania, opracowania oraz prezentacji wyników własnej pracy analitycznej, symulacyjnej, projektowej czy pomiarowej. |
Treści programowe | T-P-1 | Rozwiązanie wybranego zadania analitycznego, symulacyjnego, projektowego lub pomiarowego z zakresu realizowanej specjalności, obejmujące:
- zebranie i analizę materiałów związanych z tematem zadania z uwzględnieniem zagadnień ochrony własności intelektualnej,
- realizację założonego celu pracy,
- opracowanie końcowe w zwartej formie. |
---|
T-P-2 | Sposoby przygotowania i przedstawienia wyników pracy w formie prezentacji. |
Metody nauczania | M-2 | Metoda programowana z wykorzystaniem komputera. |
---|
M-1 | Metoda praktyczna - metoda projektów. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena prowadzenia dyskusji oraz prezentacji wyników własnej pracy. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena pracy własnej studenta. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena opracowania końcowego. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi samodzielnie pozyskać informacji z literatury, rozwiązać postawionego zadania oraz przygotować pracy przejściowej |
3,0 | Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową |
3,5 | Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji, ogólnie rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków |
4,0 | Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń |
4,5 | Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych |
5,0 | Student potrafi samodzielnie pozyskać informacje z literatury i dokonać ich interpretacji oraz oceny, rozwiązać postawione zadanie oraz przygotować pracę przejściową wraz z prezentacją wniosków i analizą przyjętych założeń; ponadto student potrafi analizować oraz dyskutować o wynikach z uwzględnieniem nowych osiągnięć nauki i techniki oraz aspektów pozatechnicznych, a także zaproponować krytyczną ich interpretację oraz propozycję modyfikacji rozwiązań |