Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | O_1A_D3-11_W01 | Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych, technik przeładunku ładunków ponadnormatywnych. oraz zasad eksploatacji maszyn i urządzeń oraz obiektów i systemów technicznych stosowanych w transporcie stalowych konstrukcji wielkowymiarowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | O_1A_W22 | ma wiedzę w zakresie modelowania i optymalizacji systemów oceanotechnicznych i procesów technologicznych |
---|
O_1A_W21 | ma wiedzę w zakresie życia, eksploatacji, logistyki i diagnostyki systemów oceanotechnicznych |
O_1A_W02 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
O_1A_W19 | ma wiedzę w zakresie technologii budowy i remontów obiektów oceanotechnicznych, planowania i organizacji procesów produkcji, zaopatrzenia, technologiczności produktu, pracy przedsiębiorstw produkcyjnych z branży morskiej, w tym stoczni i ich kooperantów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_W02 | ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów |
---|
T1A_W04 | ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_W08 | ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej |
T1A_W09 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
InzA_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
InzA_W05 | zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie z teoretycznymi i prawnymi podstawami organizacji przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych |
---|
C-3 | Ukształtowanie umiejętności zastosowania wiedzy teoretycznej i praktycznej w projektowaniu łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu. |
C-6 | Uświadomienie ważności i rozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności transportowej |
C-2 | Zapoznanie z technikami przeładunku ładunków ponadnormatywnych. |
C-4 | Ukształtownie umiejętności z zakresu organizacji procesu przewozowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych |
C-5 | Ukształtowanie umiejetności optymalizacji łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych |
Treści programowe | T-W-1 | Temat: Warunki przewozu ładunków ponadnormatywnych
Treść: Regulacje prawne dot. przewozów ładunków ponadwymiarowych; warunki uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów ładunków ponadwymiarowych |
---|
T-W-2 | Temat: Klasyfikacja ładunków ponadnormatywnych
Treść: Ładunki ponadgabarytowe zwykłe, ładunki ponadgabarytowe specjalne, ładunki ciężkie, ładunki ciężkie o skupionej masie, ładunki długie. |
T-W-4 | Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem drogowym
Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem drogowym, Charakterystyka środków transportu drogowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Lądowe trasy przewozu. Transport konstrukcji wielkowymiarowych w zakładach produkcyjnych i na drogach publicznych. Pilotaż |
T-W-5 | Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem kolejowym
Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem kolejowym, Charakterystyka środków transportu kolejowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Kolejowe trasy przewozu. |
T-W-7 | Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych żeglugą śródlądową
Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych żeglugą śródlądową, Śródlądowe trasy przewozu. Charakterystyka środków transportu śródlądowego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych |
T-W-6 | Temat: Organizacja procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem morskim
Treść: Zasady organizacji procesu przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych transportem morskim, Morskie trasy przewozu. Charakterystyka środków transportu morskiego w przewozach stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. |
T-W-3 | Temat: Przygotowanie stalowych konstrukcji wielkowymiarowych do transportu
Treść: zasady mocowania stalowych konstrukcji wielkowymiarowych; Techniki zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych, Techniki przeładunku stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Urządzenia podnośne i przeładowcze |
T-W-8 | Temat: Optymalizacja łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych
Treść: Kryteria dobory środków transportu wg zadania przewozowego. Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie kolejowym; Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie drogowym, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w transporcie morskim, Ograniczenia infrastrukturalne przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych w żegludze śródłądowej. Optymalizacja trasy przewozu stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych. |
T-P-5 | Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport drogowy) |
T-P-6 | Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji ponadwymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport kolejowy) |
T-P-7 | Optymalizacja przykładowego łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg ograniczeń infrastrukturalnych (transport wodny) |
T-P-2 | Algorytm wyboru systemu mocowania i zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych. Analiza błędów w zakresie mocowania i zabezpieczeń stalowych konstrukcji wielkowymiarowych |
T-P-3 | Algorytm uzyskania zezwolenia na wykonywanie przewozów stalowych konstrukcji wielkowymiarowych |
T-P-4 | Etapy projektowania łańcucha transportowego stalowych konstrukcji wielkowymiarowych wg zasady bezpieczeństwa oraz minimalizacji czasu przewozu |
T-P-1 | Analiza wymagań merytorycznych dotyczących wykonania projektu. Konsultacje dot. zadania projektowego. Omówienie formy prezentacji projektu. Pokaz przykładowej prezentacji. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-4 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoda eksponująca - film |
M-2 | Wykład problemowy |
M-5 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Egzamin w postaci testu podsumowujący efekty wiedzy i umiejętności zdobyte podczas zajęć |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowa efektów kształcenia: 5 prac pisemnych: 2 zadania do rozwiązania w każdej prace |
S-3 | Ocena formująca: Ocena na podstawie prezentacji wykonanego projektu oraz oceny projektu |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,0 | Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
3,5 | 5 Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
4,0 | Student prezentuje pełnią wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
4,5 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie |
5,0 | Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań |