Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria bioprocesowa

Sylabus przedmiotu Praca magisterska:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca magisterska
Specjalność Inżynieria procesów ekoenergetyki
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Zdzisław Jaworski <Zdzislaw.Jaworski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sylwia Peryt-Stawiarska <peryt@zut.edu.pl>, Barbara Zakrzewska <Barbara.Zakrzewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów z sem. I i II

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę oraz umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych0
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia stanowiącego przedmiot pracy magisterskiej0
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń dotyczących prowadzenia badań w trakcie pracy magisterskiej0
T-PD-4Wykonanie przez studenta części doświadczalnej/projektowej pracy magisterskiej0
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy uzyskanych wyników badań i sformułowanie wniosków końcowych0
T-PD-6Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej, w tym oprawy graficznej, zestawienia tabel i innych załączników0
T-PD-7Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Zebranie i przeanalizowanie literatury przedmiotu związanej z pracą magisterską60
A-PD-2Wykonanie części doświadczalnej/projektowej pracy200
A-PD-3Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy90
A-PD-4Zredagowanie pracy magisterskiej150
A-PD-5Konsultacje uzyskanych wyników badań z promotorem60
A-PD-6Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej40
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji pracy magisterskiej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C04-16_W01
Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Inżynieria procesów ekonenergetyki na kierunku studiów Inzynieria chemiczna i procesowa
ICHP_2A_W03, ICHP_2A_W04, ICHP_2A_W05, ICHP_2A_W07, ICHP_2A_W09, ICHP_2A_W10T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W05, T2A_W07, T2A_W08InzA2_W02, InzA2_W03, InzA2_W05C-1, C-2T-PD-1, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-5, T-PD-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C04-16_U01
Student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
ICHP_2A_U01, ICHP_2A_U03, ICHP_2A_U05T2A_U01, T2A_U03, T2A_U05C-1, C-2T-PD-1, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-5, T-PD-7M-1, M-2S-1
ICHP_2A_C04-16_U02
Student posiada umiejętności prowadzeni badań doświadczalnych/projektowych z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki
ICHP_2A_U08, ICHP_2A_U09, ICHP_2A_U10, ICHP_2A_U11, ICHP_2A_U12, ICHP_2A_U15, ICHP_2A_U17, ICHP_2A_U18, ICHP_2A_U19T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U15, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U01, InzA2_U02, InzA2_U03, InzA2_U05, InzA2_U06, InzA2_U07, InzA2_U08C-1, C-2T-PD-1, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-5, T-PD-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C04-16_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania i doskonalenia zawodowego; potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
ICHP_2A_K01, ICHP_2A_K04, ICHP_2A_K07T2A_K01, T2A_K04, T2A_K07C-1, C-2T-PD-1, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-5, T-PD-7M-1, M-2S-1
ICHP_2A_C04-16_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
ICHP_2A_K02T2A_K02InzA2_K01C-1, C-2T-PD-1, T-PD-4, T-PD-6, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-5, T-PD-7M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C04-16_W01
Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Inżynieria procesów ekonenergetyki na kierunku studiów Inzynieria chemiczna i procesowa
2,0
3,0Student potrafi objaśniać w stopniu dostatecznym kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Inżynieria procesów ekonenergetyki na kierunku studiów Inzynieria chemiczna i procesowa.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C04-16_U01
Student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym przeanalizowac dane literaturowe oraz ma umiejętność planowania i prowadzenia badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C04-16_U02
Student posiada umiejętności prowadzeni badań doświadczalnych/projektowych z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym przeanalizowac dane literaturowe oraz ma umiejętność planowania i prowadzenia badań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C04-16_K01
Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania i doskonalenia zawodowego; potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
2,0
3,0Student ma świadomość w stopniu dostatecznym konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez ciągłe dokształcanie i szkolenie zawodowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
ICHP_2A_C04-16_K02
Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
2,0
3,0Student ma świadomość w stopniu dostatecznym konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez ciągłe dokształcanie i szkolenie zawodowe.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Boć J., Jak pisać pracę magisterską., Kolonia Limited, Wrocław, 2006
  2. Krajewski M., Vademecum autora i wydawcy prac naukowych, Wyższa Szkoła Humanistyczno-Ekonomiczna, Włocławek, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Pieter J., Ogólna metodologia pracy naukowej, Ossolineum, Wrocław, 1967

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych0
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia stanowiącego przedmiot pracy magisterskiej0
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń dotyczących prowadzenia badań w trakcie pracy magisterskiej0
T-PD-4Wykonanie przez studenta części doświadczalnej/projektowej pracy magisterskiej0
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy uzyskanych wyników badań i sformułowanie wniosków końcowych0
T-PD-6Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej, w tym oprawy graficznej, zestawienia tabel i innych załączników0
T-PD-7Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Zebranie i przeanalizowanie literatury przedmiotu związanej z pracą magisterską60
A-PD-2Wykonanie części doświadczalnej/projektowej pracy200
A-PD-3Przeprowadzenie analizy otrzymanych wyników pracy90
A-PD-4Zredagowanie pracy magisterskiej150
A-PD-5Konsultacje uzyskanych wyników badań z promotorem60
A-PD-6Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej40
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C04-16_W01Student potrafi objaśniać kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Inżynieria procesów ekonenergetyki na kierunku studiów Inzynieria chemiczna i procesowa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W03ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu chemii pozwalającą na formułowanie i weryfikację eksperymentalną modeli procesów fizycznych i z przemianą chemiczną z zakresu inżynierii chemicznej i procesowej
ICHP_2A_W04ma rozszerzoną, pogłębioną i szczegółową wiedzę z zakresu wszechstronnej analizy modeli matematycznych dotyczącą operacji i procesów inżynierii chemicznej przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań inżynierskich w tym zagadnień projektowania
ICHP_2A_W05ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe operacje i procesy z zakresu wybranej specjalności kierunku studiów inżynieria chemiczna i procesowa
ICHP_2A_W07ma wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu różnych procesów przemysłowych związanych z operacjami i procesami inżynierii chemicznej, dotyczącą ukończonej specjalności
ICHP_2A_W09ma pogłębioną wiedzę na temat metod, technik, narzędzi i materiałów stosowanych przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanej specjalności
ICHP_2A_W10ma wiedzę pozwalającą rozumieć i uwzględnić w praktyce inżynierskiej pozatechniczne uwarunkowania działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę oraz umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych
T-PD-4Wykonanie przez studenta części doświadczalnej/projektowej pracy magisterskiej
T-PD-6Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej, w tym oprawy graficznej, zestawienia tabel i innych załączników
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia stanowiącego przedmiot pracy magisterskiej
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń dotyczących prowadzenia badań w trakcie pracy magisterskiej
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy uzyskanych wyników badań i sformułowanie wniosków końcowych
T-PD-7Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi objaśniać w stopniu dostatecznym kluczowe operacje i procesy z zakresu specjalności Inżynieria procesów ekonenergetyki na kierunku studiów Inzynieria chemiczna i procesowa.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C04-16_U01Student potrafi pozyskiwać i krytycznie oceniać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U01posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
ICHP_2A_U03potrafi przygotować w języku polskim opracowanie naukowe oraz krótkie doniesienie naukowe w języku obcym przedstawiające wyniki badań naukowych z zakresu studiowanej specjalności
ICHP_2A_U05potrafi określić kierunki dalszego kształcenia się oraz zrealizować samokształcenie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę oraz umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych
T-PD-4Wykonanie przez studenta części doświadczalnej/projektowej pracy magisterskiej
T-PD-6Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej, w tym oprawy graficznej, zestawienia tabel i innych załączników
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia stanowiącego przedmiot pracy magisterskiej
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń dotyczących prowadzenia badań w trakcie pracy magisterskiej
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy uzyskanych wyników badań i sformułowanie wniosków końcowych
T-PD-7Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym przeanalizowac dane literaturowe oraz ma umiejętność planowania i prowadzenia badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C04-16_U02Student posiada umiejętności prowadzeni badań doświadczalnych/projektowych z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
ICHP_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
ICHP_2A_U10przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich potrafi integrować zdobytą wiedzę z zakresu chemii, inżynierii chemicznej i procesowej, ochrony środowiska i przedmiotów specjalnościowych oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
ICHP_2A_U11potrafi weryfikować koncepcje rozwiązań inżynierskich w odniesieniu do stanu wiedzy w inżynierii chemicznej i procesowej a w szczególności w zakresie swojej specjalności
ICHP_2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych procesów, metod badawczych i rozwiązań technicznych w zakresie ukończonej specjalności
ICHP_2A_U15potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania rozwiązań technicznych stosowanych w realizowanych procesach w zakresie ukończonej specjalności
ICHP_2A_U17potrafi przeanalizować proste i złożone zadania inżynierskie, specyficzne dla studiowanej specjalności, w tym zagadnienia nietypowe, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
ICHP_2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich z uwzględnieniem aspektów praktycznych w zakresie studiowanej specjalności. Potrafi wykorzystać badania naukowe z inżynierii chemicznej i procesowej oraz obszarów pokrewnych
ICHP_2A_U19potrafi — zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne ,zaprojektować proste oraz złożone urządzenie, z uwzględnieniem ich funkcjonowania procesowego, w zakresie zagadnień studiowanej specjalności, używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując własne nowe narzędzia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA2_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę oraz umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych
T-PD-4Wykonanie przez studenta części doświadczalnej/projektowej pracy magisterskiej
T-PD-6Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej, w tym oprawy graficznej, zestawienia tabel i innych załączników
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia stanowiącego przedmiot pracy magisterskiej
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń dotyczących prowadzenia badań w trakcie pracy magisterskiej
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy uzyskanych wyników badań i sformułowanie wniosków końcowych
T-PD-7Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym przeanalizowac dane literaturowe oraz ma umiejętność planowania i prowadzenia badań.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C04-16_K01Student rozumie potrzebę ciągłego dokształcania i doskonalenia zawodowego; potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K01posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
ICHP_2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
ICHP_2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę oraz umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych
T-PD-4Wykonanie przez studenta części doświadczalnej/projektowej pracy magisterskiej
T-PD-6Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej, w tym oprawy graficznej, zestawienia tabel i innych załączników
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia stanowiącego przedmiot pracy magisterskiej
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń dotyczących prowadzenia badań w trakcie pracy magisterskiej
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy uzyskanych wyników badań i sformułowanie wniosków końcowych
T-PD-7Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość w stopniu dostatecznym konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez ciągłe dokształcanie i szkolenie zawodowe.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C04-16_K02Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Wykształcenie absolwenta posiadającego pogłębioną i rozszerzoną wiedzę oraz umiejętności z obszaru inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Inżynieria procesów ekoenergetyki
C-2Przygotowanie absolwenta posiadającego umiejętność posługiwania się literaturą fachową, gromadzenia, przetwarzania oraz pisemnego i ustnego przekazywania informacji
Treści programoweT-PD-1Zapoznanie studenta z zaleceniami dotyczącymi układu treści magisterskich prac dyplomowych
T-PD-4Wykonanie przez studenta części doświadczalnej/projektowej pracy magisterskiej
T-PD-6Zredagowanie przez studenta dyplomowej pracy magisterskiej, w tym oprawy graficznej, zestawienia tabel i innych załączników
T-PD-2Zebranie i przeanalizowanie przez studenta literatury zawierającej aktualny stan wiedzy na temat zagadnienia stanowiącego przedmiot pracy magisterskiej
T-PD-3Sformułowanie przez studenta podstawowych założeń dotyczących prowadzenia badań w trakcie pracy magisterskiej
T-PD-5Przeprowadzenie przez studenta analizy uzyskanych wyników badań i sformułowanie wniosków końcowych
T-PD-7Przygotowanie własne studenta do obrony pracy magisterskiej
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta
M-2Konsultacje z promotorem pracy magisterskiej
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie dwóch pozytywnych recenzji pracy magisterskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość w stopniu dostatecznym konieczności podnoszenia kwalifikacji zawodowych poprzez ciągłe dokształcanie i szkolenie zawodowe.
3,5
4,0
4,5
5,0