Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ICHP_2A_C08-08_K01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma możliwości współpracy z innymi ucheastnikami realizującymi projekt systemu technologicznego jak równie może brac udział w analizie funkcjionowania systemu. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ICHP_2A_K01 | posiada świadomość potrzeby ciągłego kształcenia i doskonalenia zawodowego, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
ICHP_2A_K02 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_K01 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób |
---|
T2A_K02 | ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_K01 | ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje |
---|
Cel przedmiotu | C-2 | Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do analizy i syntezy ST z symulacją komputerową w zakresie statyki i dynamiki funkcjonowania instalacji technologicznych. |
---|
C-1 | Student zdobywa wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych przydatnych do analizy elementarnych struktur topologicznych LP oraz analizy ich funkcjonowania w zakresie teoretycznej symulacji. |
Treści programowe | T-W-12 | Elementarne modeli ST. ST o dużej wymiarowości. Agregatyzacja dynamiczna. |
---|
T-W-6 | Operator przejścia stanów. Operatory sygnałow wyjściowych. |
T-W-10 | Funkcjionowania ST w obszarze statyki i dynamiki procesowej. Modele statyczne i dynamiczne ST. |
T-W-11 | Identyfikacja procesu wieloetapowego. Algorytm identyfikacji. |
T-W-9 | Elementy dynamiki obiektów wielowymiarowych. Zapis macierzowy w dziedzinie oryginałów i obrazów charakterystyk dynamicznych. Grafy technologiczne. |
T-W-5 | Funkcjonowanie SP jako układu dynamicznego. Przestrzeń stanów ST. Trajektoria ST w przestrzeni stanów. |
T-W-7 | Oddziaływanie otoczenia na SP. Systemy stochastyczne. Operatory losowe. Elementy procesów Makrowa. |
T-W-4 | Zbiory sygnałów. Przestrzenie i osie sygnałów. Procesy wejściowe, sterujące i wyjściowe. |
T-W-13 | Agregaty jako elementy ST. Przestrzenie sygnałów. Grupa operatorów wejść i wyjść. Funkcjonowanie agregatu według operatyorów. Systemy zagregatyzowane. Operatory zespolenia. |
T-W-8 | Macierze więzi sygnałów dynamicznych opisujących funkcjonowanie elementów ST. |
T-W-14 | Dynamika prostych sytemów technologicznych realizujących procesy inżynierii chemicznej. |
T-W-15 | Analiza i synteza ST z wykorzystaniem teorii grafów technologicznych, elementów stuktur topologicznych, teorii zbiorów i macierzy funkcyjnych. |
T-W-2 | Symbole schematów technologicznych. Otoczenie jako element SP. Więzi technologiczne. Ograniczenia. Kryteria. |
T-W-1 | Pojęcia podstawowe dynamiki instalacji (systemów) produkcyjnych (technologicznych) (IP,SP, ST). |
T-W-3 | Odwzorowanie symulacyjne schematów technologicznych w postaci struktur topologicznych z wykorzystaniem oparatorów POT. Graficzny zapis systemu produkcyjnego (SP) w postaci struktury topologicznej systemu technologicznego (ST). |
T-A-1 | Tworzenie struktur topologicznych wybranych schematów ideowych instalacji produkcyjnych przy użyciu podstawowych operatorów technologicznych. |
T-A-2 | Tworzenie struktur topologicznych instalacji produkcyjnych w oparciu o treść opisującą przebiegi procesów dynamicznych w wybranych schematach technologicznych. |
T-A-3 | Graficzny zapis elementyarnych schematów technologicznych (grafy: strukturalny, sygnałowy, strumieniowy, symboliczny). |
T-A-4 | Grafy strumieniowe ST. Macierze grafów. Redukcja schematów.
Równania bilansowe. Algorytm obliczenia bilansów. Strumienie uogólnione. Macierz niezależnych równań bilansowych. |
T-A-7 | Formułowanie ogólnego modelu procesu funkcjonowania LP. Charakter funkcjonowania. Procesy wejściowe, sterujące i wyjściowe. Funkcjonowanie ST w stanie ustalonym. |
T-A-5 | Synteza ST. Funkcjonowanie dynamiczne ST. Formułowanie matematyczne. |
T-A-6 | Liniowe modele matematyczne elementów i więźi w liniach produkcyjnych. Poziom uogólnienia. Macierze przekształcenia ze współczynnikami więzi funkcjonalnych dla schematów strukturalnych. |
T-P-1 | Bazą informacji potrzebnych do realizacji projektu jest audytoryjnie (konsultacje) omawianie zagadnień realizowanych na zajęciach audytoryjnych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny. |
---|
M-2 | Zajęcia audytoryjne. |
M-3 | Projekt wybranej instalacji przemuysłowej w zakresie opisu funkcjonowania i symulacyjnej analizy dynamicznej. |
Sposób oceny | S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa za przedmiot jest oceną średnią ważoną z ocen wszystkich form zajęć. |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów i zajęć audytoryjnych na zakończenie semestru w formie pisemnego egzaminu o tresci teoretycznej i obliczeniach symulacyjnych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu w oparciu o sprawozdanie zawierające obliczenia dotyczące określinej linii technologicznej. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; nie jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania. |
3,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; jest chętny do samodzielnego formułowania problemów badawczych, projektowych i obliczeniowych. |
4,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe. |
4,5 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu. |
5,0 | Student jest świadomy, że zdobyta wiedza pozwoli znaleźć wspólny język techniczny z osobami zajmującymi się problemami dynamiki procesowej i sterowania; jest w stanie odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub w zespole zadania; samodzielnie formułuje problemy badawcze, projektowe i obliczeniowe; jest kreatywny w swoim działaniu. |