Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria chemiczna i procesowa (S2)
specjalność: Inżynieria bioprocesowa

Sylabus przedmiotu Laboratorium prac przejściowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria chemiczna i procesowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium prac przejściowych
Specjalność Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Masiuk <Stanislaw.Masiuk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 120 7,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów z poprzednich semestrów wymienionych w programie studiów dla specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do wykonania pracy magisterskiej na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przygotowanie materiału potrzebnego do pracy magisterskiej w zależności od tematu i charakteru pracy: zebranie i analiza literatury potrzebnej do realizacji pracy dyplomowej, przygotowanie bazy danych, wstępne symulacje komputerowe, opracowanie algorytmów realizacji pomiarów i obliczeń, pomiary wstępne.120
120

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach120
A-L-2Praca własna studenta90
210

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przedłożonego sprawozdania
S-2Ocena podsumowująca: Oobserwacja postępow pracy studenta przez nauczyciela

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-16_W01
Student ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie ukończonej specjalności Zarzadzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
ICHP_2A_W06T2A_W04InzA2_W05C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-16_U01
Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i innych źródeł oraz formułowania na tej podstawie raportów
ICHP_2A_U01T2A_U01C-1T-L-1M-1S-1
ICHP_2A_C08-16_U02
Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretowac wyniki i wyciagać wnioski
ICHP_2A_U08T2A_U08InzA2_U01C-1T-L-1M-1S-1
ICHP_2A_C08-16_U03
Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
ICHP_2A_U09T2A_U09InzA2_U02C-1T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ICHP_2A_C08-16_K01
Student potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
ICHP_2A_K06T2A_K06InzA2_K02C-1T-L-1M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-16_W01
Student ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie ukończonej specjalności Zarzadzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
2,0Student nie jest w stanie wykazać się wiedzą związaną z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,0Student jest w stanie opisać w stopniu podstawowym kluczowe zagadnienia inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,5Student jest w stanie opisać w stopniu więcej niż podstawowym kluczowe zagadnienia inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
4,0Student jest w stanie szeroko opisać kluczowe zagadnienia inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
4,5Student jest w stanie szeroko opisać kluczowe zagadnienia inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych oraz wskazać ich powiązania z innymi obszarami wiedzy
5,0Student jest w stanie bardzo szeroko opisać kluczowe zagadnienia inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych oraz wskazać ich powiązania z innymi obszarami wiedzy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-16_U01
Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i innych źródeł oraz formułowania na tej podstawie raportów
2,0Student nie posiada umiejętności pozyskiwania i oceny informacji z literatury
3,0Student potrafi pozyskiwać podstawowe informacje z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty
3,5Student potrafi pozyskiwać nie tylko podstawowe informacje z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty
4,0Student potrafi pozyskiwać wiele informacji z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty
4,5Student potrafi pozyskiwać bardzo wiele informacji z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty
5,0Student potrafi pozyskiwać bardzo wiele informacji z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie obszerne raporty
ICHP_2A_C08-16_U02
Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretowac wyniki i wyciagać wnioski
2,0Student nie potrafi planować i przeprowadzać eksperymentów, interpretować wyników i formułować wniosków
3,0Student potrafi na poziomie podstawowym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski
3,5Student potrafi na poziomie więcej niż podstawowym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski
4,0Student potrafi na poziomie zaawansowanym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski
4,5Student potrafi na poziomie bardzo zaawansowanym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski
5,0Student potrafi na poziomie bardzo zaawansowanym planować i przeprowadzać eksperymenty, szeroko interpretować wyniki i formułować wyczerpujące wnioski
ICHP_2A_C08-16_U03
Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
2,0Student nie potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metod analitycznych, symulacyjnych i/lub eksperymentalnych
3,0Sstudent potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych podstawowe metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne
3,5Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych wiele podstawowych metod analitycznych, symulacyjnych i/lub eksperymentalnych
4,0Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych zaawansowane metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne
4,5Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych zaawansowane metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne oraz potrafi ocenić zasadność wyboru metody
5,0Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych zaawansowane metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne oraz potrafi krytycznie ocenić zasadność wyboru metody

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ICHP_2A_C08-16_K01
Student potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
2,0Student nie potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej
3,0Sudent potrafi w podstawowym wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wybranych zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej
3,5Student potrafi w podstawowym wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wielu zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej
4,0Student potrafi w szerokim wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej
4,5Student potrafi w szerokim wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wielu zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej
5,0Student potrafi w bardzo szerokim wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wielu zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej

Literatura podstawowa

  1. Kotulski Z., Szczepiński W., Rachunek błędów dla inżyniera, WNT, Warszawa, 2004
  2. Praca zbiorowa pod red. Szydłowski H., Teoria pomiarów, PWN, Warszawa, 1981

Literatura dodatkowa

  1. Kembłowski Z., Michałowski S., Strumiłło Cz., Zarzycki R., Podstawy teoretyczne inżynierii chemicznej i procesowej, WNT, Warszawa, 1985
  2. Serwiński M., Zasady inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1982
  3. Koch R., Noworyta A., Procesy mechaniczne w inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1998
  4. Paderewski M., Podstawy inżynierii chemicznej. Procesy przepływowe i cieplne, Wydawnictwo Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1993
  5. Pohorecki R., Wroński S., Kinetyka i termodynamika procesów inżynierii chemicznej, WNT, Warszawa, 1977
  6. Sieniutycz S., Optymalizacja w inżynierii procesowej, WNT, Warszawa, 1978

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przygotowanie materiału potrzebnego do pracy magisterskiej w zależności od tematu i charakteru pracy: zebranie i analiza literatury potrzebnej do realizacji pracy dyplomowej, przygotowanie bazy danych, wstępne symulacje komputerowe, opracowanie algorytmów realizacji pomiarów i obliczeń, pomiary wstępne.120
120

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach120
A-L-2Praca własna studenta90
210
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-16_W01Student ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie ukończonej specjalności Zarzadzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_W06ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie ukończonej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do wykonania pracy magisterskiej na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Treści programoweT-L-1Przygotowanie materiału potrzebnego do pracy magisterskiej w zależności od tematu i charakteru pracy: zebranie i analiza literatury potrzebnej do realizacji pracy dyplomowej, przygotowanie bazy danych, wstępne symulacje komputerowe, opracowanie algorytmów realizacji pomiarów i obliczeń, pomiary wstępne.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przedłożonego sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie wykazać się wiedzą związaną z kluczowymi zagadnieniami inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,0Student jest w stanie opisać w stopniu podstawowym kluczowe zagadnienia inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
3,5Student jest w stanie opisać w stopniu więcej niż podstawowym kluczowe zagadnienia inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
4,0Student jest w stanie szeroko opisać kluczowe zagadnienia inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
4,5Student jest w stanie szeroko opisać kluczowe zagadnienia inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych oraz wskazać ich powiązania z innymi obszarami wiedzy
5,0Student jest w stanie bardzo szeroko opisać kluczowe zagadnienia inżynierii chemicznej i procesowej w zakresie specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych oraz wskazać ich powiązania z innymi obszarami wiedzy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-16_U01Student posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury i innych źródeł oraz formułowania na tej podstawie raportów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U01posiada umiejętność pozyskiwania i krytycznej oceny informacji z literatury, baz danych oraz innych źródeł, również w języku obcym, oraz formułowania na tej podstawie wyczerpujących opinii i raportów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do wykonania pracy magisterskiej na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Treści programoweT-L-1Przygotowanie materiału potrzebnego do pracy magisterskiej w zależności od tematu i charakteru pracy: zebranie i analiza literatury potrzebnej do realizacji pracy dyplomowej, przygotowanie bazy danych, wstępne symulacje komputerowe, opracowanie algorytmów realizacji pomiarów i obliczeń, pomiary wstępne.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przedłożonego sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada umiejętności pozyskiwania i oceny informacji z literatury
3,0Student potrafi pozyskiwać podstawowe informacje z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty
3,5Student potrafi pozyskiwać nie tylko podstawowe informacje z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty
4,0Student potrafi pozyskiwać wiele informacji z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty
4,5Student potrafi pozyskiwać bardzo wiele informacji z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie raporty
5,0Student potrafi pozyskiwać bardzo wiele informacji z literatury, krytycznie je oceniać oraz formułować na ich podstawie obszerne raporty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-16_U02Student potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretowac wyniki i wyciagać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do wykonania pracy magisterskiej na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Treści programoweT-L-1Przygotowanie materiału potrzebnego do pracy magisterskiej w zależności od tematu i charakteru pracy: zebranie i analiza literatury potrzebnej do realizacji pracy dyplomowej, przygotowanie bazy danych, wstępne symulacje komputerowe, opracowanie algorytmów realizacji pomiarów i obliczeń, pomiary wstępne.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przedłożonego sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi planować i przeprowadzać eksperymentów, interpretować wyników i formułować wniosków
3,0Student potrafi na poziomie podstawowym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski
3,5Student potrafi na poziomie więcej niż podstawowym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski
4,0Student potrafi na poziomie zaawansowanym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski
4,5Student potrafi na poziomie bardzo zaawansowanym planować i przeprowadzać eksperymenty, interpretować wyniki i formułować wnioski
5,0Student potrafi na poziomie bardzo zaawansowanym planować i przeprowadzać eksperymenty, szeroko interpretować wyniki i formułować wyczerpujące wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-16_U03Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do wykonania pracy magisterskiej na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Treści programoweT-L-1Przygotowanie materiału potrzebnego do pracy magisterskiej w zależności od tematu i charakteru pracy: zebranie i analiza literatury potrzebnej do realizacji pracy dyplomowej, przygotowanie bazy danych, wstępne symulacje komputerowe, opracowanie algorytmów realizacji pomiarów i obliczeń, pomiary wstępne.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przedłożonego sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metod analitycznych, symulacyjnych i/lub eksperymentalnych
3,0Sstudent potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych podstawowe metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne
3,5Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych wiele podstawowych metod analitycznych, symulacyjnych i/lub eksperymentalnych
4,0Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych zaawansowane metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne
4,5Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych zaawansowane metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne oraz potrafi ocenić zasadność wyboru metody
5,0Student potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych zaawansowane metody analityczne, symulacyjne i/lub eksperymentalne oraz potrafi krytycznie ocenić zasadność wyboru metody
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaICHP_2A_C08-16_K01Student potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówICHP_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny, innowacyjny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do wykonania pracy magisterskiej na specjalności Zarządzanie i eksploatacja w systemach produkcyjnych
Treści programoweT-L-1Przygotowanie materiału potrzebnego do pracy magisterskiej w zależności od tematu i charakteru pracy: zebranie i analiza literatury potrzebnej do realizacji pracy dyplomowej, przygotowanie bazy danych, wstępne symulacje komputerowe, opracowanie algorytmów realizacji pomiarów i obliczeń, pomiary wstępne.
Metody nauczaniaM-1Metody praktyczne: ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Oobserwacja postępow pracy studenta przez nauczyciela
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej
3,0Sudent potrafi w podstawowym wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wybranych zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej
3,5Student potrafi w podstawowym wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wielu zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej
4,0Student potrafi w szerokim wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej
4,5Student potrafi w szerokim wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wielu zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej
5,0Student potrafi w bardzo szerokim wymiarze działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy w ramach wielu zadań wynikających z planu pracy nad przygotowaniem się do realizacji pracy magisterskiej