Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia polimerów
Sylabus przedmiotu Kultura i sztuka baroku i klasycyzmu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kultura i sztuka baroku i klasycyzmu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wymagania wstępne obejmują ogólną wiedzę z zakresu kultury i sztuki na poziomie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabędzie wiedzę ogólna niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Znaczenie i podział dziejów sztuki. Powstanie i warunki rozwojustylu barokowego | 1 |
T-W-2 | Typowa architektura stylu barokowego. Wybitni przedstawiciele architektury włoskiej, hiszpańskiej i krajów Cesarstwa Niemieckiego. | 2 |
T-W-3 | Rzeźba stylu barokowego. | 1 |
T-W-4 | Malarstwo baroku. | 2 |
T-W-5 | Barok francuski i styl baroku w Polsce. | 2 |
T-W-6 | Warunki rozwoju ruchu klasyczno-romantycznego. | 2 |
T-W-7 | Architektura okresu klasycyzmu w Anglii, Niemczech, Francji i innych krajów. | 2 |
T-W-8 | Malarstwo okresu klasyczno-romantycznego. | 2 |
T-W-9 | Myśl klasyczna i formy klasyczne. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje z prowadzącym. | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 20 |
A-W-4 | Zaliczenie | 2 |
A-W-5 | Zwiedzanie muzeum i obiektów sztuki w rejonie i okolicy | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład problemowy |
M-2 | Pokaz połączony z przeżyciem z użyciem komputera. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie pisemne osiągniętej wiedzy pod koniec semestru. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_A05a_W01 ma ogólną wiedzę z zakresu kultury i sztuki | TCH_1A_W21 | T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_A05a_U01 Potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne realizowanych zadań inżynierskich | TCH_1A_U12 | T1A_U10 | InzA_U03 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-2, M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_A05a_K01 Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej. | TCH_1A_K03 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_A05a_W01 ma ogólną wiedzę z zakresu kultury i sztuki | 2,0 | |
3,0 | Posiada wiedzę o architekturze, rzeźbie, malarstwie okresu baroku i w sztuce klasycystycznej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_A05a_U01 Potrafi dostrzegać aspekty systemowe i pozatechniczne realizowanych zadań inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Potrafi wyróżnić dzieło okresu barokowego i klasycystycznego od dzieł innych okresów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_A05a_K01 Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej. | 2,0 | |
3,0 | Posiada kompetencje w zakresie oceny charakterystycznych cech dzieła z okresu barokowego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Osińska B., Sztuka i czas - od prehistorii do rokoka, WSiP, Warszawa, 2004, drugie
- Osińska B., Sztuka i czas - od klasycyzmu do współczesności, WSiP, Warszawa, 2004, drugie
Literatura dodatkowa
- Mrowcewicz K., Kultura baroku i klasycyzmu, Stentor, Warszawa, 2004, pierwsze