Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia polimerów
Sylabus przedmiotu Sztuka czasów starożytnych i renesansu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sztuka czasów starożytnych i renesansu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Organicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Eugeniusz Milchert <Eugeniusz.Milchert@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólne wiadomości o sztuce na poziomie szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabędzie wiedzę ogólną niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i pozatechnicznych aspektów działalności inżynierskiej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Sztuka prehistoryczna. Sztuka starożytnego Egiptu, Grecji, Rzymu. | 3 |
T-W-2 | Sztuka wczesnego chrześcijaństwa. | 1 |
T-W-3 | Sztuka okresu średniowiecza: islamu, bizantyjska, romańska. | 2 |
T-W-4 | Sztuka gotycka. | 1 |
T-W-5 | Warunki rozwoju stylu renesansowego. | 1 |
T-W-6 | Architektura renesansowa. | 2 |
T-W-7 | Rzeźba renesansowa. | 2 |
T-W-8 | Zagadnienia malarstwa renenesansowego. Typowe dzieło. Technika i forma artystyczna. Malarstwo renesansowe w Niderlandach, Włoszech, Niemczech. | 2 |
T-W-9 | Renesans w sztuce w Polsce. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Dyskusje i wymiana poglądów na temat społecznej roli sztuki. | 10 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
A-W-4 | Zaliczenie. | 1 |
A-W-5 | Konsultacje z prowadzącym. | 4 |
A-W-6 | Uczestnictwo w zwiedzaniu obiektów sztuki renesansowej. | 20 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny w połączeniu z pokazem komputerowym i przeżyciem. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pod koniec semestru pisemne podsumowanie osiągniętych efektów uczenia się. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_A05b_W01 Powinien rozpoznawać sztukę starożytności (Egipt, Grecja, Rzym) w zakresie architektury, malarstwa, rzeźby. Powinien odróżniać i charakteryzować sztukę renesansu w Niderlandach, Włoszech w zakresie architektury, rzeźby, malarstwa. | TCH_1A_W21 | T1A_W08 | InzA_W03 | C-1 | T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_A05b_U01 Potrafi dostrzegać piękno sztuki w połączeniu z pozatechnicznymi aspektami realizowanych zadań inżynierskich | TCH_1A_U12 | T1A_U10 | InzA_U03 | C-1 | T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_A05b_K01 Ma świadomość ważności sztuki i jest kompetentny w ocenie jej najważniejszych osiagnięć w zakresie budownictwa, rzeźby i malarstwa. Rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko. | TCH_1A_K03 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1 | T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_A05b_W01 Powinien rozpoznawać sztukę starożytności (Egipt, Grecja, Rzym) w zakresie architektury, malarstwa, rzeźby. Powinien odróżniać i charakteryzować sztukę renesansu w Niderlandach, Włoszech w zakresie architektury, rzeźby, malarstwa. | 2,0 | Nie umie przedstawić podstawowych osiągnięć sztuki starożytnej w zakresie architektury, rzeźby, malarstwa. |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu architektury, rzeźby, malarstwa i innych form sztuki starożytnej. | |
3,5 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu architektury, rzeźby, malarstwa i innych form sztuki starożytnej i okresu renesansu. | |
4,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu architektury, rzeźby, malarstwa i innych form sztuki starożytnej i okresu renesansu. Posiada poszerzoną wiedzę na temat malarstwa renesansowego w Niderlandach. | |
4,5 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu architektury, rzeźby, malarstwa i innych form sztuki starożytnej i okresu renesansu. Posiada poszerzoną wiedzę na temat malarstwa renesansowego w Niderlandach, Niemczech. | |
5,0 | Posiada podstawową wiedzę z zakresu architektury, rzeźby, malarstwa i innych form sztuki starożytnej i okresu renesansu. Posiada poszerzoną wiedzę na temat malarstwa renesansowego w Niderlandach, Niemczech, Włoszech. Posiada wiedzę na temat renesansu na ziemiach polskich. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_A05b_U01 Potrafi dostrzegać piękno sztuki w połączeniu z pozatechnicznymi aspektami realizowanych zadań inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Posiada umijętności w zakresie przedstawiania charakterystycznych cech architektury, rzeźby, malarstwa, ceramiki i innych form sztuki starożytnej i renesansu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_A05b_K01 Ma świadomość ważności sztuki i jest kompetentny w ocenie jej najważniejszych osiagnięć w zakresie budownictwa, rzeźby i malarstwa. Rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko. | 2,0 | |
3,0 | Jest osobą kompetentną w rozpoznawaniu charakterystycznych cech sztuki starożytnej i renesansowej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Osińska B., Sztuka i czas - od prehistorii do rokoka, WSiP, Warszawa, 2004, drugie
Literatura dodatkowa
- Osińska B., Sztuka i czas - od klasycyzmu do współczesności, WSiP, Warszawa, 2004, drugie
- Mrowcewicz K., Kultura baroku i klasycyzmu, Stentor, Warszawa, 2003, pierwsze