Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia polimerów
Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość innowacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Przedsiębiorczość innowacyjna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Chemicznej Nieorganicznej i Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Urszula Narkiewicz <Urszula.Narkiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotu "Zarządzanie zasobami ludzkimi i projektami". |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie studentów do uruchomienia i prowadzenia innowacyjnej firmy |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 1. Dlaczego własny biznes? 2. Cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć 3. Od pomysłu do uruchomienia biznesu 4. Źródła finansowania 5. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia 6. System finansowo-księgowy 7. Zespół założycielski, kadry, kultura organizacyjna 8. Jak zaistnieć na rynku? 9. Franchising 10. Przedsiębiorczość międzynarodowa 11. Wykorzystanie potencjału Internetu 12. Specyfika przedsięwzięć opartych na zaawansowanych technologiach 13. Uruchomienie firmy – i co dalej? | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Wysluchanie wykladów | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie prezentacji z propozycją własnego biznesu | 20 |
A-W-3 | Prezentacje studentów | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Seminarium - prezentacja swojego pomyslu na biznes |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_A09b_W02 Zna specyfikę zarządzania małą firmą w początkowej fazie rozwoju. Zna podstawowe regulacje i formy organizacyjno-prawne dotyczące zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej | TCH_1A_W17 | T1A_W09, T1A_W11 | InzA_W04 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_1A_A09b_K02 Potrafi określić cechy osobowe, wiedzę i umiejętności niezbędne w prowadzeniu własnej firmy | TCH_1A_K10 | T1A_K06, T1A_K07 | InzA_K02 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_A09b_W02 Zna specyfikę zarządzania małą firmą w początkowej fazie rozwoju. Zna podstawowe regulacje i formy organizacyjno-prawne dotyczące zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej | 2,0 | |
3,0 | Ma ogólną wiedzę na temat zakładania i prowadzenia małej firmy. Co najmniej 55% poprawnych odpowiedzi w teście sprawdzającym. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_1A_A09b_K02 Potrafi określić cechy osobowe, wiedzę i umiejętności niezbędne w prowadzeniu własnej firmy | 2,0 | |
3,0 | Przedstawienie własnej koncepcji biznesu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jerzy Cieślik, Przedsiebiorczość innowacyjna, 2011