Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Metody komputerowe w budownictwie wodnym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody komputerowe w budownictwie wodnym
Specjalność Budownictwo Wodne
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Ryszard Ewertowski <Ryszard.Ewertowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 27 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowane wiadomosci z przedmiotów: hydraulika i hydrologia (sem.2) oraz z sem. 6-tego: hydraulika/mech. cieczy i gazów
W-2Znajomosc zagadnien z PDW-4 budowle wodne/hydraulika stosowana
W-3Opanowanie materiału z PDW-5 Regulacja stosunków wodnych/modelowanie przepływu w sieciach rzecznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie zagadnien z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem i przepływów swobodnych.
C-3Metody modelowania filtracji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Metody rozwiazania równan nieliniowych i ich zastosowanie do prostych zagadnien hydraulicznych2
T-L-2Projekt z zakresu metod komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych3
T-L-3Układy równan liniowych i ich wykorzystanie dla zagadnien przepływu w sieciach wodociagowych i systemach kanałów.2
T-L-4Projekt w zakresie przepływów pod cisnieniem (dla sieci wodociagowej)4
T-L-5Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczka"5
T-L-6Metoda róznic skonczonych (MRS) i jej zastosowanie w modelach matematycznych zjawisk nieustalonych w przepływie wody3
T-L-7Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczka4
T-L-8Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tame metoda MES4
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach21
A-L-2Pogłębianie wiadomości z zakresu przedmiotu z pozycji literaturowych32
A-L-3Opracowanie sprawozdan projektów34
A-L-4Obrona sprawozdan i zaliczenie laboratorium3
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-2Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
M-3Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnien omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pytania kontrolne z materiału przedstawionego w ramach informacji wstepnych dkla poszczególnych projektów
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów (tryb indywidualny)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/04_W01
Posiada orientacje z z zakresu podstawowych metod obliczeniowych w hydraulice. Zna podstawoweh techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych. Orientuje sie w komputerowych sposobach obliczania zagadnien ruchu wody w korytach otwartych, przez budowle hydrotechniczne i w metodach obliczania filtracji.
B_2A_W10, B_2A_W02, B_2A_W13, B_2A_W01T2A_W01, T2A_W02, T2A_W05, T2A_W08C-3, C-1, C-2T-L-4, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-8, T-L-3, T-L-1, T-L-6M-3, M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/04_U01
Potrafi zastosowac proste metod obliczeniowych w hydraulice. Zna wybrane techniki i programy modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych. Posiada orientacje w metodach modelowania filtracji i umie wykorzystac dostepne programy MES w tym zakresie.
B_2A_U20, B_2A_U17, B_2A_U21, B_2A_U16T2A_U15, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-3, C-1, C-2T-L-4, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-8, T-L-3, T-L-1, T-L-6M-3, M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_N2/B/D/04_K01
Jest kompetentny w okreslaniu i rozwiazywaniu prostych zagadnien komputerowego modelowania problemów z hydrauliki obiektów hydrotechnicznych, przewodów zamknietuch i kanałów otwartych. Jest zorientowany w metodach modelowania zagadnień hydrauliki i umie wykorzystać dostępne programy w tym zakresie.
B_2A_K06, B_2A_K01T2A_K01, T2A_K04C-3, C-1, C-2T-L-4, T-L-7, T-L-2, T-L-5, T-L-8, T-L-3, T-L-1, T-L-6M-3, M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/04_W01
Posiada orientacje z z zakresu podstawowych metod obliczeniowych w hydraulice. Zna podstawoweh techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych. Orientuje sie w komputerowych sposobach obliczania zagadnien ruchu wody w korytach otwartych, przez budowle hydrotechniczne i w metodach obliczania filtracji.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/04_U01
Potrafi zastosowac proste metod obliczeniowych w hydraulice. Zna wybrane techniki i programy modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych. Posiada orientacje w metodach modelowania filtracji i umie wykorzystac dostepne programy MES w tym zakresie.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_N2/B/D/04_K01
Jest kompetentny w okreslaniu i rozwiazywaniu prostych zagadnien komputerowego modelowania problemów z hydrauliki obiektów hydrotechnicznych, przewodów zamknietuch i kanałów otwartych. Jest zorientowany w metodach modelowania zagadnień hydrauliki i umie wykorzystać dostępne programy w tym zakresie.
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szymkiewicz R., Modelowanie matematyczne przepływów w rzekach i kanałach, PWN, Warszawa, 2000
  2. Szymkiewicz R., Metody numeryczne w inzynierii wodnej - Skrypt, Politechnika Gdanska, Gdansk, 2003
  3. Burzynski, Granatowicz, Piwecki, Szymkiewicz, Metody numeryczne w hydraulice, Politechnika Gdanska, Gdańsk, 1981
  4. Mitosek M., Mechanika płynów w inzynierii i ochronie srodowiska, PWN, Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Rossman L, EPANET 2 Users Manual (pdf), US EPA NRMRL, USA EPA, 2000
  2. Steffler P., Blackburn J., 2-D Depth Averaged Model of River Hydrodynamics and Fish Habitat, Univ. of Alberta, Canada, Alberta, 2002
  3. Brunner G.W, HC-RAS User’s Manual, ver. 4.1, US Army Corps of Engineers, Institute for Water Resources, USA, 2010
  4. Ewertowski R., Dokumentacje lub opisy wykorzystywanych programów/ pakietów obliczeniowych RiNFlow, EPANet, River2D, 2011, Dostepne w formie pdf i ppt w Lab. Komputerowym KBW

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Metody rozwiazania równan nieliniowych i ich zastosowanie do prostych zagadnien hydraulicznych2
T-L-2Projekt z zakresu metod komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych3
T-L-3Układy równan liniowych i ich wykorzystanie dla zagadnien przepływu w sieciach wodociagowych i systemach kanałów.2
T-L-4Projekt w zakresie przepływów pod cisnieniem (dla sieci wodociagowej)4
T-L-5Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczka"5
T-L-6Metoda róznic skonczonych (MRS) i jej zastosowanie w modelach matematycznych zjawisk nieustalonych w przepływie wody3
T-L-7Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczka4
T-L-8Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tame metoda MES4
27

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach21
A-L-2Pogłębianie wiadomości z zakresu przedmiotu z pozycji literaturowych32
A-L-3Opracowanie sprawozdan projektów34
A-L-4Obrona sprawozdan i zaliczenie laboratorium3
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/B/D/04_W01Posiada orientacje z z zakresu podstawowych metod obliczeniowych w hydraulice. Zna podstawoweh techniki modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych i w osrodkach porowatych. Orientuje sie w komputerowych sposobach obliczania zagadnien ruchu wody w korytach otwartych, przez budowle hydrotechniczne i w metodach obliczania filtracji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
B_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
B_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-3Metody modelowania filtracji.
C-1Zrozumienie zagadnien z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem i przepływów swobodnych.
Treści programoweT-L-4Projekt w zakresie przepływów pod cisnieniem (dla sieci wodociagowej)
T-L-7Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczka
T-L-2Projekt z zakresu metod komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych
T-L-5Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczka"
T-L-8Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tame metoda MES
T-L-3Układy równan liniowych i ich wykorzystanie dla zagadnien przepływu w sieciach wodociagowych i systemach kanałów.
T-L-1Metody rozwiazania równan nieliniowych i ich zastosowanie do prostych zagadnien hydraulicznych
T-L-6Metoda róznic skonczonych (MRS) i jej zastosowanie w modelach matematycznych zjawisk nieustalonych w przepływie wody
Metody nauczaniaM-3Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnien omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
M-1Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-2Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania kontrolne z materiału przedstawionego w ramach informacji wstepnych dkla poszczególnych projektów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów (tryb indywidualny)
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/B/D/04_U01Potrafi zastosowac proste metod obliczeniowych w hydraulice. Zna wybrane techniki i programy modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem, przepływów swobodnych. Posiada orientacje w metodach modelowania filtracji i umie wykorzystac dostepne programy MES w tym zakresie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U20Potrafi zaprojektować elementy i złożone konstrukcje obiektów budowlanych
B_2A_U17Potrafi wykonać klasyczną analizę statyczną konstrukcji powierzchniowych
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
B_2A_U16Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U15potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-3Metody modelowania filtracji.
C-1Zrozumienie zagadnien z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem i przepływów swobodnych.
Treści programoweT-L-4Projekt w zakresie przepływów pod cisnieniem (dla sieci wodociagowej)
T-L-7Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczka
T-L-2Projekt z zakresu metod komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych
T-L-5Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczka"
T-L-8Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tame metoda MES
T-L-3Układy równan liniowych i ich wykorzystanie dla zagadnien przepływu w sieciach wodociagowych i systemach kanałów.
T-L-1Metody rozwiazania równan nieliniowych i ich zastosowanie do prostych zagadnien hydraulicznych
T-L-6Metoda róznic skonczonych (MRS) i jej zastosowanie w modelach matematycznych zjawisk nieustalonych w przepływie wody
Metody nauczaniaM-3Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnien omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
M-1Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-2Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania kontrolne z materiału przedstawionego w ramach informacji wstepnych dkla poszczególnych projektów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów (tryb indywidualny)
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_N2/B/D/04_K01Jest kompetentny w okreslaniu i rozwiazywaniu prostych zagadnien komputerowego modelowania problemów z hydrauliki obiektów hydrotechnicznych, przewodów zamknietuch i kanałów otwartych. Jest zorientowany w metodach modelowania zagadnień hydrauliki i umie wykorzystać dostępne programy w tym zakresie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
B_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-3Metody modelowania filtracji.
C-1Zrozumienie zagadnien z zakresu metod obliczeniowych w hydraulice.
C-2Opanowanie podstawowych technik modelowania matematycznego w zakresie przepływów pod cisnieniem i przepływów swobodnych.
Treści programoweT-L-4Projekt w zakresie przepływów pod cisnieniem (dla sieci wodociagowej)
T-L-7Projekt symulacji fali powodziowej w systemie oczko z poprzeczka
T-L-2Projekt z zakresu metod komputerowych obliczania podstawowych parametrów geometrycznych i hydraulicznych w przekrojach otwartych
T-L-5Realizacja modelu ruchu ustalonego dla sieci rzecznej "oczko z poprzeczka"
T-L-8Projekt realizujacy obliczenia filtracji wokół i przez tame metoda MES
T-L-3Układy równan liniowych i ich wykorzystanie dla zagadnien przepływu w sieciach wodociagowych i systemach kanałów.
T-L-1Metody rozwiazania równan nieliniowych i ich zastosowanie do prostych zagadnien hydraulicznych
T-L-6Metoda róznic skonczonych (MRS) i jej zastosowanie w modelach matematycznych zjawisk nieustalonych w przepływie wody
Metody nauczaniaM-3Samodzielne opracowywanie projektów z zagadnien omawianych na wykładzie w oparciu o oprogramowanie zainstalowane w Laboratorium Komputerowym KBW
M-1Komputerowe symulacje niektórych omawianych zagadnien (praca budowli hydrotechnicznych, transformacja fal, symulacja nieustalonego pola predkosci przepływu)
M-2Zajecia z wykorzystaniem audio-wizualnej prezentacji perzykładowych rozwiazanych zadan i tresci zadan do rozwiazania przez studentów przy tablicy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Pytania kontrolne z materiału przedstawionego w ramach informacji wstepnych dkla poszczególnych projektów
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczanie opracowanych projektów (tryb indywidualny)
S-2Ocena formująca: Ocena poszczególnych osób w trakcie cwiczen projektowych przy okazji sprawdzenia realizacji projektów indywidualnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Obecność na zajęciach audytoryjnych, aktywność na ćwiczeniach, obrona trzech projektów i zaliczone kolokwium na ocenę dostateczną.
3,5
4,0
4,5
5,0