Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_2A_C04_W01 | w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie wymienić i opisać wszystkie podstawowe metody magazynaowania energii, wymienić ich wady i zalety oraz zakres stosowania. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_2A_W05 | Ma wiedzę w zakresie układów elektroenergetycznych służących do poprawy jakości i przesyłu energii elektrycznej |
---|
ENE_2A_W11 | Ma wiedzę w zakresie trendów rozwojowych w zakresie pracy źródeł wytwórczych w systemie elektroenergetycznym, w tym generacji rozproszonej i magazynowania energii |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_W03 | ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_W05 | ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z powszechnie stosowanymi, nowymi i perspektywicznymi metodami magazynowania energii. |
---|
Treści programowe | T-W-4 | Magazynowanie energii termicznej z wykorzystaniem reakcji chemicznych odwracalnych. Przykłady zastosowania |
---|
T-W-3 | Magazynowanie energii termicznej z wykorzystaniem entalpii przemian fazowych substancji. Materiały PCM. Przykłady zastosowania |
T-W-2 | Magazynowanie energii termicznej z wykorzystaniem właściwej pojemności cieplnej substancji, przykłady zastosowania |
T-W-7 | Magazynowanie energii mechanicznej. |
T-W-1 | Działanie sytemów energetycznych i elektroenergetycznych, objaśnienie potrzeby magazynowania energii. Parametry magazynu energii. |
T-W-8 | Magazynowanie energii elektrycznej. Ogniwa galwaniczne, baterie i akumulatory. |
T-W-6 | Paliwa wtórne. Wytwarzanie, transport i magazynowanie wodoru. |
T-W-5 | Magazynowanie energii termicznej z wykorzystaniem reakcji chemicznych nieodwracalnych. Przykłady zastosowania |
T-W-9 | Porównanie różnych metod magazynowania energii. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładu w formie kolokwium końcowego. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy podanej na wykładzie |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie |
3,5 | Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dostatecznym. |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w stopniu dobrym |
4,5 | Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją zinterpretować i wykorzystać w znacznym stopniu |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę podaną na wykładzie i potrafi ją bardzo dobrze zinterpretować i w pełni wykorzystać |