Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_2A_C14_U01 | W wyniku prowadzonych zajęć student powinien umieć: planować badania (analityczne i eksperymentalne), w przypadku badań eksperymentalnych organizować stanowisko pomiarowe, formulować tezy i wnioski, interpretować uzyskane wyniki badań, szacować prawidłowość prowadzenia badań i pomiarów, weryfikować rezultaty badań. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_2A_U09 | Potrafi dobrać metodę obliczeniową, wykorzystać odpowiednie oprogramowanie właściwe do rozwiązania określonego zagadnienia z uwzględnieniem nowych osiągnięć techniki i technologii |
---|
ENE_2A_U01 | Potrafi uzyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym w zakresie energetyki, potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
ENE_2A_U06 | Ma umiejętność samokształcenia się, m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych |
ENE_2A_U04 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz przeprowadzić dyskusję dotyczącą przedstawionej prezentacji |
ENE_2A_U10 | Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi wykorzystywanych w pomiarach, diagnostyce i wspomaganiu decyzji związanych z procesami energetycznymi |
ENE_2A_U08 | Potrafi zaplanować i przeprowadzić eksperyment, w tym pomiary i symulacje komputerowe w zakresie elementów i całego systemu energetycznego oraz interpretować uzyskane wyniki |
ENE_2A_U07 | Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne – w razie potrzeby odpowiednio je modyfikując – do analizy i projektowania układów i systemów energetycznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Cel przedmiotu | C-1 | Wykonanie (i obrona) pracy dyplomowej charakteryzującej się twórczymi rozwiązaniami postawionego problemu wymagającego wiedzy o charakterze specjalistycznym nabytej w trakcie studiów, potwierdzające umiejętności samodzielnego rozwiązywania problemów z zakresu kierunku (specjalności) studiów. |
---|
Treści programowe | T-PD-1 | Student realizuje wybrany temat i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Metoda praktyczna polegająca na samodzielnym zrealizowaniu przez studenta tematu pracy dyplomowej.
Konsultacje działań studenta w czasie realizacji zadań niezbędnych do wykonania pracy. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena ciągła poszczególnych etapów wykonania pracy. Ocena strony merytorycznej i formalnej kompletnej pracy przeprowadzona przez promotora i recenzenta. Egzamin dyplomowy. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie określić tez i zrealizować pracy dyplomowej. |
3,0 | Student sformułował tezy, przeprowadził badania, opisał uzyskane wyniki oraz opracował wnioski w stopniu dostatecznym. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |